Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Längtar till mitt Öland

Av Sirpa - 16 januari 2015 02:50

Alla har vi någonting i vårt liv som vi trivs med sådär extra bra.
En plats, ett ställe där vi har möjligheten att bara vara.
Göra precis det vi själva vill, kan och känner för.
Stänga av allt som händer runt ikring och bara existera.

Själv har jag flera sådana platser:)
De skapar jag med min kärlek till livet.
Ser till att må bra där jag befinner mig, gör det bästa av stunden, där och då.
Det är tex med mina barn och barnbarn, med min käresta, jobbet, kyrkan eller helt enkelt bara när jag är ute och tränar.
Sådant ger den energi jag behöver för att räcka till åt alla och envar som behöver mig i stunder som tillvaro är jobbig för dem.

Tankning av min egen energi helt enkelt.
Det gäller att ha "vattenhål" nära och ofta i sin egen tillvaro, så inte krafterna töms ut och den egna tillvaron holkas ur, mattas av.

Där kommer min absoluta favoritplats in:) Mitt älskade Öland!
Mitt största Paradis på jorden.

Där tankar jag min energi i precis allt som finns.
Husvagnslivet på Kyrketorps Camping, mina träningspass på stranden, i skogen och längs vägarna.
Tillvaron med barn och barnbarn.
Utflykterna till Byrum, Byxelkrok, Löttorp.
Besöken i kyrkorna runtomkring och min absoluta favorit...Borgholms Kyrka:)
Bara namnet gör mig varm av glädje!

Shoppingen runtom på de ställen som bara finns under sommarhalvåret.
Alla bad :) Lyckesand med sitt nakenbad.Simma och sola utan kläder...helt underbart!

Solnedgångarna vid Byrums Raukar.
Soluppgångarna på vår egen camping:) Jag får aldrig nog av dem.
Lika underbart vackert varenda morgon då jag oftast är uppe före alla andra, för att få ha stranden för mig själv, i rofylld stillhet och skönhet.

Gud så jag längtar!
Denna himmelska plats på jorden som bringar mig sådan lycka.
Som får mitt hjärta att sjunga av glädje.

Vinden i håret, den varma sanden mellan tårna.
Solen vacker och varm, full av strålande skön energi.
Havets mjuka vågor som rullar in mot strand, i evighet...som det alltid har gjort.
Denna plats får mig mjuk av lycka!

Min älskade husvagn.
Drömvagnen som jag hittade förra året när mitt liv var kantad av förtvivlan och vilsenhet.
Den har kommit att bli min allra skönaste boning på jorden.
Finns inget som slår det!
Det är mitt palats,min borg och mysställe nummer ett:)

Snart är våren här.
Tiden går fort.Ljuset kommer snart åter.Det blir varmare och dagarna längre.

Min längtan växer för var dag som går.
Denna längtan bär jag inom mig då jag lever i nuet och njuter av allt annat i mitt liv.
Ständigt finns livets puls närvarande.
Jag ser till att ständigt ha en guldkant i min tillvaro.
Livet är ju menat att användas till någonting bra.Göra det bästa av det som Gud givit oss att förvalta.
Det egna livet, de egna valen i tillvaron.
I en tillvaro i samverkan med andra människor.Nära och kära först och främst men också alla de andra vi möter i vår tillvaro.

Jag är också övertygad om att min lilla livskamrat Titti katt har en viss längtan till vår behagliga tillvaro på Öland, i våran egen husvagn.

Titti är en husvagnskatt:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards