Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Sirpa - 25 januari 2015 10:38

Denna helg har jag fått det härliga nöjet att vara med mitt minsta barnbarn som är 1 1/2 år.

Han och jag fick mycket tid tillsammans första halvan av 2014 då jag bodde i min husvagn här på deras gård.
Vi sågs då varje dag, så hans första levnadsår innehöll mycket tid med mormor.
Det var jättemysigt:)
Skulle tro att den tiden givit oss två en livslång, speciell kontakt och det är jag så himla glad och tacksam över.

Sedan flyttade jag efter semestern på Öland till Kungsör och vi har inte hunnit ses så mycket efter det.
Varje gång det sker är mötet så fantastiskt:)
Glädje, skratt och mängder med kramar.
Mormors lilla kille!

Nu har hans mor och far fått ett ledigt dygn från jobb, barn och hemmasysslor så lillkillen och jag fixar med allt härhemma i huset.

Vi har fått vara för oss själva sedan lunchtid igår, Lördag.
Vi har hela tiden någonting att göra.
Hushållsjobb varvat med mängder av lek och bus.
Vi var ute i snöfallet och åkte pulka.
Det tycker han är jättekul:)
Vi fixar mat tillsammans och hänger tvätt.Läser sagor och kramas.
Bygger med Duplo och kör med bilar, traktorer och gunghäst.


Jag gick och lade mig samtidigt med honom igår kväll, då jag själv var jättetrött.
Natten var lugn så när som på en timme ungefär, då han var lite ledsen och arg, i sömnen.
Vi somnade om och sov sedan bra till morgonen.
Gick upp 6.30

Morgongröt och kaffe i magen.
Mormor duschade medans lillkillen lekte med sitt.
Bytte om till kläder från pyjamas.
Efter ett litet mellanmål gick vi ut.
Han i vagnen då det var dags för en tupplur under förmiddagen.
Jag skottade snö och gick sedan in för en fika.

Han sover i vagnen utanför fönstret :)

Vi får några timmar till innan mor och far kommer hem.
Dags för lunch när lillkillen vaknat sedan:)

Älskar att vara mormor.

Hoppas på att få känna någon gång att jag även är farmor åt tre barn....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards