Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Sirpa - 26 januari 2015 14:42

Nu har jag provat den!

Semmelwrapen som det skrivs så mycket om.

Lätt att äta.
Självklart drog jag in Florsocker i näsan som jag brukar med vanliga Semlor:)

Lagom med grädde och mandelmassa.

Jag tyckte om den men kommer ändå att välja vanlig semla.
Saknade bullen som brukar vara så smaskig i vanlig Semla.

Kul med nya inslag:)
Sånt diggar jag!

Prova du med...det var det värt!

Av Sirpa - 26 januari 2015 12:29

Tog mig upp ur sängvärmen denna Måndagsmorgon.
Något motvilligt då jag haft ont i magen hela helgen.
Har slarvat väldigt med maten och ätit mängder med choklad och annat onyttigt.

Magen krånglade hela förra veckan också så jag tappade sugen i helgen att försöka vara nyttig.

Inget att ångra i efterhand utan det är bara att fortsätta träningen.
Körde gåband i början på förra veckan.Visst funkar det bättre än ingen träning alls, men så himla tråkigt.Blev det valet för det var så halt ute.
Stå på ett ställe och bara tugga på är inte det jag föredrar om annat alternativ finns.

Jag föredrar att träna ute.
Det mår jag bäst av.

Snöade och blåste.
-4 grader.
Klädde mig därefter, på med broddar för halkan.

Joggade iväg lätt.
Hade träningsappen inställd på Gång då jag inte kände mig motiverad för löpning.
Tänkte vara ute och röra på mig i ca 30-40 minuter.

Nu blev det mycket bättre än jag trott.
Många inslag av jogg och även löpsteg.
Halt och otäckt på sina ställen.

Landade hemma efter 1 1/2 timme och 10 km i benen.
Trött och mycket nöjd.
Lite frusen och rosig av kölden, blåsten som drog rakt igenom kläderna på öppna ställen.

Kom in och satte igång med styrketräning på min yogamatta direkt.
Ca 15 minuter med avslut Plankan 2 1/2 minut :) Riktigt jobbigt!

Sedan stretch noga och ordentligt innan dusch, frukost och vila.

Ska jobba kväll så det känns bra att ha fått träningen fixad.
Allt går med god vilja!
Härlig rensning av hjärnan efter gårdagens energiutflöde.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards