Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Sirpa - 1 februari 2015 06:59

I vit och vacker vinterskrud ligger nu Februari månad framför oss, med dagar som vi ännu inte har en aning om vad de kommer att innehålla.

Till största delen är det vi själva som bestämmer hur de dagarna kommer att se ut.

Visst är det häftigt?
Det tycker jag iallafall.

Varje dag är lika intressant och spännande att se fram emot.

Det är full vinter och snön faller ner, utan avbrott nu sedan ett par dygn tillbaka.
Mer ska det komma, en bra bit in i nästa vecka.
Jag hoppas på att det sedan kan få vara några kallgrader så snön får stanna.Gärna hela vintern:)

Vill fåmäjlighet att komplettera min träning med lite skidåkning också.
Löpning i vacker vit snö och några minusgrader är härligt.
Det ser jag fram emot.

Igår var jag med mitt minsta barnbarn i nästan 12 timmar.
Härliga timmar som vi tillbringade i deras hus på landet utanför Eskilstuna.
Hans mor var på sitt arbete i massor med timmar och far hans ute på vägarna och plogade snö.

På köksbänken väntade en gåva på mig då jag anlände på morgonen:)
En jättefin, personlig kopp.
Bara för mormor.

Jag blev jätteglad!

Den koppen har jag nu druckit Februari månads, första kaffe ur.
Smakade gudomligt gott!
Att se mitt barnbarns leende ögon ger mig sådan energi och livsglädje.

Mina små är verkligen guldkanten i mitt liv.Jag längtar så efter den dagen då jag får krama dem alla.
Alla 7 :)

Sitter här i min säng med ljuset tänt på hyllan bredvid mig.
Titti katt fixar med sina morgonbestyr.

Om nån timme när vi packat i bilen och gjort iordning vår lägenhet, för att kunna vara iväg några dagar, så åker vi sedan till Surahammar.
Titti skall bo med sin kompis Ville igen och jag skall tillbringa tid med min käresta i hans hus.

Vi skall ta några dagar med att fixa i huset och försöka komma vidare i renoveringen som pågår.
Hittills är det bara hans som jobbat på där, de stunder som blivit över från livets övriga göromål.

Ska bli kul att se hur mycket vi kan åstadkomma och hur det fungerar att jobba tillsammans.

Spännande, innehållsrika dagar väntar.Dagar som vi själva bestämmer vad de skall innehålla.
Självklart har vi våra arbeten att sköta, men dygnet har ju flera timmar än så och vi får sova nätterna tillsammans.


Min käresta fyller år på Torsdag.
Likaså fyller min älskade son den 20/2 och mina barns far den 11/2.
Så det är några födelsedagsbarn denna vintermånad.

Nu får skrivandet vara för denna morgon så jag kan komma igång med allt som behöver göras innan avfärd.
Skotta fram bilen bland annat :)

Kram på er!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards