Alla inlägg den 6 februari 2015

Av Sirpa - 6 februari 2015 13:40

Jag ser fram emot denna helg med glädje och förväntan.
Redan idag Fredag skall jag ut och köra kväll/natt.
Sedan följer Lördag och Söndag, fyllda med körningar.

Mina planer för helgen ändrades fullständigt under natten.
Kommer att åka en sväng till Surahammar och ta hand om två härliga kattkillar så deras husse får chansen att komma hemifrån ett tag.
Han behöver verkligen den tiden och jag önskar av hela mitt hjärta att han tar sig tiden att bara vara, leva och andas.
Släppa alla måsten för några dagar!
Det behöver han.

Jag skall lägga in träningspass i min fritid så att benen hänger med inför vårens tävling.
Har slarvat några dagar nu då livet påbjudit viktigare saker att uträtta.

Det lägger jag åt sidan nu och ger mig in i att hitta glädjen och energin i livet.
Dit hör mitt arbete och kunderna jag möter:) samt mina härliga kollegor.

Jag tillåter inte att livet suger!
Gör den det så agerar jag.
Verktygen till det har jag så det är bara att ruska av mig det obehagliga och ta itu med min egen verklighet.

Den som vill leva med mig i min verklighet är välkommen:)
Jag vill vara glad och känna mig värdefull.
Det har jag full rätt att välja själv.

Av Sirpa - 6 februari 2015 10:33

Jag har för många år sedan givit ett löfte till en människa som hjälpte mig, gav mig verktygen till att hitta den människa i mig, som jag är idag.
Löftet var att jag inte skulle tillåta någon eller något att bryta ner min styrka som människa.
Att inte tillåta mig ge så mycket att jag själv blir utarmad på kraft och energi.

Den människans ord bär jag inom mig som ett stöd, ständigt i mitt liv.
På min livsvandring där jag har förmågan att bära mig själv, tillåta mig känna vad jag känner och i detta också verka tillsammans med mina medmänniskor.

Nu har energiutflödet varit stort under en period.Jag stöttar, bär och peppar.
Puschar och försöker få en människa som sitter fast i gammalt, att komma vidare.
Jag har funnits tillgänglig dygnet runt, jobbat på med sådant som är nödvändigt för att personen ifråga skall komma framåt, se på livet i positiv riktning.
Försökt få denne att välja sitt energiutflödet och i detta varva ner, inte stressa fram i tillvaron.
Denne lever i en negativ stress...ett ekorrhjul som inte tycks sakta ner, oavsett vad jag gör.
Tvärtom dras jag in i hjulet jag med om jag inte är uppmärksam och håller min distans.

Min ork äts hela tiden!
Nu vet jag även att jag inte räcker till.
Det är inte nog det jag levererar....

Min skyddsmur har vuxit över en natt.
Jag vet inte längre vad syftet är med det jag försöker göra.
Vad ger detta mig?
Måste jag ätas upp av andra människors problem för att få vara den jag är??

Har jag inte större värde än så som människa??
Var finns Jag i detta som sker??
Varför tillåta en människa styra allt med sitt dåliga mående?
Jag är definitivt inte orsaken till hennes mående...ändå får jag ta straffet.
Varför???

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards