Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Sirpa - 10 februari 2015 03:57

Nu har vi kört igång vården av Titti hemma.Hos dotterns familj i Surahammar.

Söndagen blev ett enda kramkalas efter Titti kommit hem från Strömsholm.
Husse hämtade antibiotika från Västerås när han kommit hem efter sin helg i stugan.

Första tablettbiten intogs Måndag morgon.Inte kul alls tycker Titti...att få en pryl nedstoppad i halsen som blir tvungen att sväljas...Yack!!

Vi sov under samma täcke Titti och jag på natten.Kände hennes mjuka päls mot mig hela tiden.
Kunde sova tack vare att hon fanns så nära, att jag kände hur hon mådde och andades.

Jag arbetade igår.Gick upp 3 och åkte iväg 3.55 för att börja köra 4.45
Var trött idag!
Allt kommer efteråt när oron varit stor några dagar.
Slutade 14, åkte till lyan i Kungsör.Vattna blommor, hämta saker jag behöver och dusch.
Tog med Tittis blodsockermätare.

Kom så åter Surahammar vid 15.30 och gav Titti insulin efter mätning.
Sockret ligger högt men jag vågar inte öka mängd insulin ännu då vi inte vet påverkan av antibiotikan.

Mätte en gång till mot kvällen och då hade det sjunkit något.
Det är bra men är för högt ännu.

Min svärson var hemma med mitt genomförkylda barnbarn igår så han kunde ha kollen på Titti hela dagen som jag jobbade.
Kändes tryggt!

Dottern var hem på matrasten och gav antibiotikan.
Hon har större vana av att ge till djur.

Titti och jag lade oss jättetidigt igår då vi båda var så himla trötta.
Somnade bums och sov gott natten, tätt intill varandra som natten innan.

Titti går efter mig hela tiden här i huset och vill ha en närhet ständigt.
Det är ju hennes trygghet, våra omsorger om henne.

Idag har jag fått byta tjänst då jag förklarade läget för min chef.
Jobbar halvdag bara.
Kommer att vara åter hemma igen vid 9.30 tiden.

Idag skall jag mäta Tittis sockervärde upprepade gånger för att få en koll på läget.
På Torsdag kör vi en dag med koll varje timme.

Just nu går Ville och Titti och pratar om någonting här i köket medans jag bloggar, dricker kaffe och gör mig klar att åka straxt till arbetet.
Titti ligger på en stol intill mig och Ville går runt, pratar och tjattrar :))
Dom är ju så mysiga våra älsklingar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards