Alla inlägg den 14 februari 2015

Av Sirpa - 14 februari 2015 09:40

Min morsa pussade mig på nosen denna morgon och sa : Go Alla Hjärtans dag mammas älskling <3

Jag vet inte riktigt vad orden i sig hade för betydelse, för söta ord, pussar och kramar får jag ständigt ifrån henne.
Det hör till vårat liv liksom, något annat vore väldigt främmande hos oss.

Igår kväll kom morsan hemfarande i flygande fart från jobbet på sin rast för att ge mig penicillintabletten.
Jag låg i soffan och sov.Blev förvånad när hon kom neddimpande sådär.

Jag höll henne sällskap i soffan medans hon åt lite mat, vilade kort och pussade på mig innan hon for iväg igen.
Vilken virvelvind!

Den här morgonen har hon inte gjort många knop istället.
Vi har ätit första måltiden för dagen.
För mig blev det skinka och morsan fick sin kopp kaffe och knäckemacka.
Självklart tvinga hon i mig en sån där snabla tablett igen.
Tre gånger varje dygn måste jag få i mig en bit.

Imorgon är det tydligen sista dagen och det tycker vi båda att det blir skönt.
Morsan har ännu inte tittat på vilken tand det var som doktorn tog bort, hon vill inte bråka med mig i onödan säger hon.
Räcker med tablettsväljarfajterna.

Morsan gnäller över att hon har ont i halsen, precis som Lillmatte och Minimatte hade under veckan.
Tydligen ligger Lillmatte helt för ankar under helgen.
Med feber, halsont och hosta.
Usch!
Jag hoppas att morsan slipper detta.
Hon har haft nog med min vecka av sjukdom tycker jag.

Jag får piska med min magiska svans så bacillerna i henne försvinner.
De vågar helt enkelt inte stanna kvar.

Nu ska vi straxt äta vår riktiga frukost innan morsan ska göra sig iordning för arbete igen.

Av Sirpa - 14 februari 2015 09:19

När jag körde min buss igår kväll, satt jag och planerade min träning framöver.
Nu när livet lagt sig någotsånär på plats igen, så vill jag fortsätta med träningen som kommit igång himla bra.
Har inte löptränat något på snart 14 dagar.Självklart rört på mig massor men inte medvetet tränat.

Planen för idag var att gå upp efter en skön, välbehövlig sömn, intaga en kopp kaffe i sängen med Titti katt och sedan ge mig ut på en promenad i kylan och halkan.
Det såg jag verkligen fram emot.

Testa mina nya träningskläder som följde med från Gekås:)

Så blev det nu inte!
Vaknade med halsen tvärtjock och värkande.
Snablar!!
Jag klarade mig inte från att bli smittad av barnbarn och dotter som varit jätterisiga senaste veckorna.

Nåja, det är bara att gilla läget.
Sätta igång och lindra, kurera och se till att göra det bästa av tillvaron.
Jag kan ju inte göra annat när bacillerna valt mig som boning ett tag.

Har nu kokat på vatten med färsk Ingefära som jag tänkt ha med till jobbet och dricka utav.
Dricka det kallt för det är bäst för halsen.
En C vitamintablett är nersköljd.
Ska köpa honung och nån form av halstabletter.

Träningen lagd på vänta sålänge, självklart!
Aldrig att jag tränar med nåt groende i i kroppen.
Det kommer en dag framöver som jag är helt pigg igen och grunden finns i mig så det är bara att försiktigt köra igång då.

Får njuta av att titta på mina nya träningskläder och sköta det jag måste.Har massor med arbetsdagar att klara av innan nästa ledighet.

Gillar verkligen mina nya löparbrallor med färgglada fält längs sidorna:)
Har tittat på sådana tidigare men inte unnat mig för de har kostat mer än jag viljat betala.
Nu har jag dem:) till ett bra pris.


Av Sirpa - 14 februari 2015 01:31

Som bussförare får jag utstå en hel del prövningar av allehanda slag.
Jag är van vid det, efter alla dessa år.

Ibland får jag nog av diverse dumheter.
Dryga människor som gör allt för att slippa undan betalning är en av dessa som jag bara känner direkt att det behöver stoppas.
Få individen att förstå vad denne håller på med.

Jag brukar fråga om vederbörande kan bara traska in på affärn och hämta ut ett par liter mjölk utan att betala...
Svaret blir ju nej förstås.
Jamen då så, samma sak gäller på bussen.Ingen åktur utan betalning, det är ingen skillnad.

Sedan finns det en sort till av kunder som jag bara blir så trött på ibland.
Fick på en sådan ikväll i Västerås.

En medelålders man.
Stank alkohol och vinglade lätt.
Tog sig med möda upp på min buss.Troligtvis jobbigt att gå från stan till Busstationen och det tog på orken.
Väl uppe langar han fram ett betalkort och säger sin slutdestination.

Jag talar om priset som i detta fall var 52:-.
Jaha säger karln och lutar sig framåt mot mig, flinar äckligt och säger...jag som hoppades på en 69:a...hehe..

Jag svarar ingenting utan fortsätter med betalningsproceduren.

Då säger människan samma sak igen och på det tillägger han...hörde du vad jag sa?...hehe...

Jag tittade då trött på honom och sa fortfarande ingenting för jag kände att denna snuskskalle skulle inte få vatten på kvarn.

Han ger sig som tur var för hade det kommit nån dum kommentar till så hade jag vidtagit åtgärder.

Varför ska vi tjejer som kör behöva utstå sånt snusk?
Vad är det som gör att det anspelar på sex när vi utövar vårt arbete?

Jag vill inte vara ett objekt för en sådan människas sexuella fantasier...
Det kan han behålla för sig själv!
Jag måste inte bli utsatt och höra hans plumpa skämt, för det var väl det som allt var i hans värld.

Tror knappast att han dragit ett sådant skämt om det suttit en man vid ratten.
Blähh...jag var äcklad av detta uppträdande.
Så fullständigt respektlöst!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards