Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Den Semlan satt fint :)

Av Sirpa - 17 februari 2015 17:08

När jag kom in på rast efter första körningarna idag, väntade ett helt gäng med nybakade, väldoftande Semlor på jobbet.

Underbart!
Precis vad jag behövde i stunden efter timmar av intensivt arbete.

Det enda som fick mig lite fundersam var lappen som satt på kartongkanten.
Vi fick Semlor för vi var så duktiga....
Ehh....ok?!
Duktig är ett ord som jag inte direkt är kompis med.För mig ger ordet dålig smak i munnen.Ett ord som känns som en klapp på huvudet.
Duktig du är! Klapp Klapp!

I mina ögon har vi Alla samma värde som människa.Vi sitter i samma båt och ror skeppet tillsammans.
Vi är värda, utan att behöva vara Duktig.

Jag valde själv att formulera om det som stod på lappen till:

En Semla till Dig för att Du är värd det, varsågod!

Det kändes mycket bättre att tänka så när jag med god aptit mumsade i mig den underbara, färska och fluffiga Semlan.
Kände att jag verkligen hade förtjänat den.
Jag var värd att få sitta där och mumsa på godsaken :)

Tack Västerås Lokaltrafik!

Alla är vi värda en klapp på axeln då och då från dem vi jobbar för.
Jag är själv oerhört stolt över att vara en VL are:) vi är proffs på det vi gör och de flesta av oss har själva valt det yrket.
Att vara Bussförare.

Jag älskar mitt arbete och det innebär inte att det ständigt är en dans på rosor.
Vissa dagar kan vara ett rent helvete och jag önskar i dessa stunder att jag valt ett annat yrke.
Dagar då allt är emot en och bara krånglar.Kunder som är elaka, bussar som jävlas och du har lust att bara dra i handbromsen, resa dig upp och gå därifrån.

Men de dagarna är få som tur är.
Du vet att nästa dag kan bara bli bättre och att du bär din uniform med stolthet och glädje.

Jag är stolt!
En gla o go busschaffis :)

Det låter kanske som att jag är otacksam.
Så är det inte!

Jag är glad och tacksam över att vi får denna bekräftelse och lite uppmärksamhet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards