Alla inlägg den 19 februari 2015

Av Sirpa - 19 februari 2015 12:29

Förkylningen börjar nu klinga av.
Det kommer upp en massa läskigt ur luftvägarna när jag hostar, allt släpper samtidigt känns det som.

Har inget luktsinne idag, men det gör inget.Den kommer tillbaka snart.

Bestämde mig för att ta en rask promenad bort till kyrkogården och tända ljus i Minneslunden.
Det kändes som en lagom test av dagsformen, uppför hela vägen i stort sett.
Kändes bra när jag kom dit.
Tände ljusen, blev stilla en stund i bön innan jag så valde att gå den sträckning jag brukar.

Blåste kallt, hade för lite på mig på benen men det löste jag igenom att öka tempot och få upp kroppsvärmen.
Gick första biten med broddar på.Tog sedan av dem då det var barmark och sand överallt.Blev nästan halare att ha brodden på:)

Luftvägarna rensade sig självt, det vara bara att stanna då och då och fräsa ur näsan.
Så härligt att bli av med det som grott i rören.
Var ute en timme drygt, 6 km.
Räckte bra för idag.Var trött när jag steg in genom dörren hemma.Svettig och lite kall.
Gjorde mitt 7 minuters styrkeprogram innan stretch, dusch och lite senare en god, nyttig frukost.

Kändes superbra i kroppen.
Alldeles lagom pass att börja med, såhär i slutfasen av en förkylning.
Känns att kroppen vill träna.

Av Sirpa - 19 februari 2015 08:11

Det är Torsdag morgon.
Ljusets låga fladdrar lätt i stillheten.
Kaffedoften sprider sig i rummet, kan känna den lite.
Mitt luktsinne står på tur i förkylningsprocessen.
Märkte det när jag tog hand om Tittis låda tidigare på morgonen.

En lite annorlunda förkylning denna gång.
Började med Svintotuss i halsen, på vänster sida.Som gick över till värk och höger sida stod på tur.
Huvudvärk hade jag då haft flera dagar och känt mig hängig, irriterad och trött.
Sedan gick det över i nästäppa, bihålor och tryck över pannan.
Hostan kom som ett brev på posten och den tycker jag är värst.
Stör allt! Jobb, nattsömn och sinnesfrid.
Igår var det så dags för rinnande kranen, snöt mig i ett och nös i mängd och parti.
Det var så kunderna tittade oroligt på mig när jag utförde mina mindre näsexplosioner framme vid ratten.

Tur jag har handsprit med.
Undrar var kunderna tänker när de nyss klivit på och det ligger ett moln av spritdoft runt mig?!
Får se om VL får något samtal om en spritstinkande chaffis :))

Nåja, det är smällar man får ta i dessa förkylningstider.

Gårdagen blev en klart bra dag.
Kände mig piggare på förmiddagen än jag gjort på länge.
Behövde inte ta några som helst värktabletter på hela dygnet.

Ringde och bokade återbesökstid för Titti på Djurkliniken i Västerås.
De är alltid så himla rara ioch tillmötesgående när jag ringer.
Vi talar liksom samma språk vad gäller kärleken och omsorgen för våra pälsprydda livskamrater.
Det är tjejer på rätt plats.
Djuren är deras liv och intresse.

Fick en tid redan på Måndag :)
Jättebra!

Titti och jag tog en diskussion lite senare om provtagning.
Under morr och klös fick jag efter ett tag ut en droppe blod och kunde kolla hennes blodsocker.
Ligger för högt.

Nu vet jag att det inte är någon ide att slåss med henne på några dagar för hon kommer inte att släppa ur sig något för ett nytt prov.

Det viktiga kunde jag känna, var att hon inte ligger för lågt och riskerar ett anfall till.Det är mardrömmen för oss.
Det utsätter jag inte min älskling för.

När Titti kommit till ro och tvättat av sig den otäcka, ovärdiga behandlingen så ringde jag till Volvia.
Har sett att jag kör mera än det står i försäkringspappret.
Nu har jag obegränsad körsträcka med en höjning i premien på 100:- i månaden.
Så är det, jag kör mycket.


Sedan betalade jag det sista för vistelsen i Strömsholm för Titti.
Räkningen för mig landade på 4000:-
Jag är glad att Titti är försäkrad för innan Agria kom in så var notan på 17 tusen.
Pjuh!
Men vad gör jag inte för min tjej Hon ska må bra och det ser jag till.
Pengarna löser sig på något sätt.
Skönt att ha betalat bort det som var.
Jag är fostrad sådan att räkningarna skall betalas först, inget annat gäller.

Jag har aldrig under mitt snart 56 åriga liv låtit en faktura gå över förfallodatum medvetet.
De gånger som det hänt har det varit post som kommit bort och en gång hade jag lagt en räkning på fel ställe så den blev bortglömd.
Aldrig medvetet!

Så fungerar jag och därför kan jag känna nu att jag börjar komma ikapp med allt som behövde ordnas med idag.
Gillar inte när något ligger och väntar.

Det som står på tur att fixa framöver är två nya sommardäck till Volvon.
Annars är det lugnt :)
Känns skönt!

Sedan har vi ju valet med min Pensionsförsäkring kvar att ordna.
Där känns det lugnt också.Såg att jag har en stund oå mig då jag läste igenom pappret igår.

Laddade hem en app på min iPhone med 7 minuters träning som jag bara var tvungen att testa.
Kul och intensiv:)
Blir roligt att ha som tillägg till min vanliga träning.7 minuter varje dag.
Jag kommer nog att köra flera pass per dag, då övningarna kan göras vart som helst.Inga redskap, bara egna kroppen.
Kändes i alla muskler som fick jobba.


Innan jobbet igår var jag förbi Apoteket i Kungsör för att köpa urinstickor, för att den vägen testa Tittis socker.
De hade inga, så jag åkte till Köping, med samma resultat.
En supertrevlig tjej beställer hem och de kommer på Fredag.
Får ett sms om detta från henne när de anlänt.

Fixarfia:)
Jag var stolt och glad över mig själv igår.Så många saker som blev uträttade.

Efter detta hade jag en arbetseftermiddag/kväll som det blir ett eget blogginlägg om:)
Kul kväll som fick mig att le brett över mina medmänniskors beteenden.
Faschinerande!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards