Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Sirpa - 21 februari 2015 09:08

Vaknade tidigt i vanlig ordnig, trots att gårdagen blev sen.

Stökade undan det som stod på tur och hade lite tufft med känslorna.
Saknaden efter min förstfödde <3

Det slutade väldigt bra då jag fick veta att även jag som farmor är saknad och det nu var dags att komma vidare.
Härligt :)
Vi ska snart ses!
Min glädje hade inga gränser.

Med sjungande hjärta gjorde jag klart allt som var nödvändigt inför att åka hemifrån över helgen.
Tycker om att komma hem till en lya som är ren och prydlig.

Läste på Facebook att min goa granne ska flytta till större lägenhet.
Jag är jätteglad över att hon och dotter får större och samtidigt sorgsen över att tjejerna inte bor kvar intill mig.
De flyttar ju inte så långt, men ändå.

Åt min frukost i lugn och ro.
Ställde allt som ska med ikväll i hallen och skrev en lapp till min käresta så inget glöms.
Vilktigt få med insulinet.

När allt var fixat tog jag på mig träningskläder,reflexväst, ryggsäck och träningsapp igång.

Gick så ut i blåsten, styrde stegen mot Köping.
Kändes bra.Några plusgrader och blåst från sidan.
Knallade och gick, hälsade på kollegor som passerade vinkade med sina bussar.

Knappt två timmar senare var jag i Köping.
Gick vidare upp i centrum.
Hämtade ut teststickor åt Titti.
Stickor som jag kan titta hur Glukosvärdet är och likaså Ketoner, stresshormoner som finns i kisset.
Bra att ha det värdet att utgå ifrån.

Gick sedan till jobbet.
Landade där 2.30 efter jag lämnade Kungsör.
Riktigt trött, genomvåt om fötterna men nöjd och glad.

16 km hade jag avverkat.
19.000 steg:)
Superbra!

Tog mig en kopp kaffe först av allt innan dusch och lunch.

En bra start igen på träningen.
Känner i kroppen att den inte farit illa av att ha varit utan träning i 14 dagar, förkylningssvacka.
Hade lite ont i höfterna och det beror på att jag hade för stumma skor.
Körde med mina utnötta, slutkörda gamla Mirage.
Dags att pensionera dem tror jag:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards