Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Sirpa - 23 februari 2015 13:31

Redan igår började jag göra Titti redo för att det var dags med ett återbesök hos veterinär.
Den här gången hos Lina i Västerås.

Transportburen fick fräsch handduk och filt och efter frukost imorse var det så dags att åka.
Titti gömde sig under sängen för hon ville inte åka.
Det hjälpte ju inte.Hon fick sätta sig i buren och vi åkte till Västerås, under protestjamar förstås.

Vi kom fram i god tid och fick vänta en stund.Titti fick massor med pussar och klia bakom öronen.

När vi sedan kom in var både hon och jag lugna och samlade.

Lina ställde frågor och jag fick berätta.Allt skrevs ner i journalen.
Sedan var det dags för stick i lilla benet.Försökte med bara mig som höll men det var jätteotäckt, tyckte Titti som började kämpa för att komma loss.
Vi fick lov att vara två som höll henne, med tratt på så ingen kom till skada av hennes tänder.

Det tog en stund, svårt att få ut två rör med blod, som krävdes till testerna av levervärde, fruktos samt glukos.
Vi får vänta på svaren nån dag.

Sedan fick jag instruktioner om hur jag kan hjälpa Titti med att borsta bort tandsten och förebygga begynnande besvär med tänderna.

Jag skall göra vad jag kan för att Titti ska slippa ifrån problem med sina tänder.
Diabetesen gör att hon är känsligare.

Sedan fick vi betala och åka hem.
Fick recept på mera sprutor med mig.
Kom på det i sista stund att vi inte har så mycket kvar.

Så nu väntar vi på provsvaren och utgår därifrån.
Jag fortsätter med insulinet i den mängd som jag ger nu.
Ökar på sakta vid behov.

När vi kom hem var Titti både törstig och hungrig.Sedan lade hon sig att vila.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards