Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Tittis spinningpass

Av Sirpa - 28 februari 2015 05:00

Jag måste få berätta om morsan min, som jag älskar så himla mycket.
Hon gör precis allt i sin makt för mig och det vill jag lova är en hel del.

Tänk er bara det att hon ständigt har mig under sina vingars beskydd.
Hon ger mig mina insulinsprutor två gånger om dagen.
Noga uträknade och kollade med veterinär att det blir rätt, så jag skall få må bra.

Jag väckte henne nyss, mitt i natten med att spinna så det dånade vid hennes huvudkudde.
Jag ville tala om för henne hur mycket jag älskar henne.
Hon blev så glad när hon såg mig först av allt, när hon öppnade ögonen.

Morsans händer är så mjuka och kärleksfulla när hon ömt smeker min päls och pussar mig på huvudet.
Pussar på huvudet har hon alltid gjort:) ända sedan jag var liten.
Det är så mysigt!

Hon talar tyst till mig med sin kärleksfulla röst och jag svarar henne.

Min morsa älskar att ha mig i sitt liv.Det är vi som gäller, vi är Ett säger hon.
Hon sa häromdagen att vi kommer hädanefter att göra extra besök hos Lina för att vara säkra på att jag mår bra.Vi ska hålla järnkoll på mina tänder så inget blir galet med dem.

Vi planerar för fullt inför våran vistelse i husvagnen på Öland iår.
Morsan och jag åker ner till Påsk.
Campingen är inte öppen ännu då men vi ska hjälpa ägarna med lite jobb inför starten av säsongen.

Det ska bli spännande för jag kommer att kunna vara ute då utan koppel :)
Det gillar jag.
Jaga små ödlor och gå dit jag vill.
Då jag älskar mitt liv med morsan så går jag inte längre bort än att hon kan ropa hem mig.

Husvagnen är så mysig att softa i så det gör jag mycket.
Bara ligger och är och mår gott.

Nu ser jag att morsan börjar bli trött.
Hon gav mig lite nattmat och tog själv en kopp the medans jag bloggade.

Vi ska sova några timmar till.
Jag är så glad att morsan börjar vara sitt lugna och harmoniska jag igen.
Hon är glad och trivs så gott hemma med mig i våran lilla lya.

Nu sova...skriver mer imorgon.
Puss / Titti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards