Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Sirpa - 2 mars 2015 19:25

Nu under Fastan äter jag ju inge socker.
Det resulterar i att jag knappt ens är hungrig.
Äter det jag måste för att få energi.

Idag blev det alldeles för lite.
Kände mot eftermiddagen hur min ork avtog.Innan jag åkte hem från jobbet åt jag en liten matlåda.
Kände att det behövdes.

Nu var det inte tillräckligt utan jag fick lov att göra mera mat hemma.
Jag har inte bara lagt bort sockret.
Det som också försvunnit är fett ur min mat.
Kroppen är inte så glad i detta så jag stekte på lite potatisbullar med rotfrukter i, stekte i smör.

Bara en kort stund senare svarade kroppen och magen med att vara nöjd och jag blev sömntrött istället.

Ska upp jättetidigt imorgon också, så sängen känns varm och go.
Har ju varit uppe sen 3.30 imorse.

Mätt, trött och beålåten:)

Av Sirpa - 2 mars 2015 04:22

Igår, Söndag var jag till min husvagn och påbörjade säsongen med inplock av de första inredningsdetaljerna.

Min äldsta dotter kom förbi, efter sitt arbete och jag hängde på hem till dem.Skulle bara titta in en kort sväng, var det tänkt.

Lilla barnbarnet blev så himla glad när mormor plötsligt kommer indimpande.
Stort kramkalas och mycket skulle visas som mormor skulle se :)
Han är så härlig min lilla kille.
1 1/2 år och pigg, go och utforskande nyfiken på allt.
Snappar allt och tar efter.

Mamma behövde åka iväg en stund så jag åtog mig med stor glädje att tillbringa den stunden med min guldklimp.
Vi målade, spelade musik, dansade och busade.
Full rulle hela tiden.

Han har växt så oerhört fort och utvecklas med rasande fart.

Tanken är att jag om tre veckor skall ställa min husvagn på deras gård och bo där med Titti några dagar.
Svärsonen är bortrest några dagar och då blir jag som en liten hjälpreda där intill.
Ska hämta från dagis och lite så.

Utgår till mitt arbete därifrån under några förmiddagspass.
Ska bli härligt!

Dagarna efter skall husvagnen besiktigas i Köping så det blir perfekt att starta säsongen med guldkant i Eskilstuna.

Kom hem till min glada kisse hemma i lyan efter att ha ätit en god middag med dotter och barnbarn, innan hemfärd:)

Härligt avslut på min Söndag som blev innehållsrik, glad och energipåfyllande.
Somnade med glädjesång i hjärta och själ.

Denna vecka har jag så äntligen förmiddagar på arbetet.
Så skönt!
Är ju morgonmänniska så det blir superbra.
Hade tänkt cykla hela veckan till och från jobbet men idag får det bli bil.
Behöver göra iordning cykeln först.
Valde bort det igår då mina nära och kära gick före:)

Tänkte ge mig på den biten i eftermiddag.
Behöver också handla hem lite mat inför kommande dagar.

Titti och jag har intagit kaffe och Sheba redan kl 4 denna Måndagsmorgon.
Titti är mycket piggare och det värmer mitt hjärta att hon återhämtar sig.
Ikväll blir det tandborstning för henne:)
Inga fler akutfärder för tändernas skull har vi bestämt.
Min prinsessa <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards