Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

Att bryta mönster

Av Sirpa - 5 mars 2015 01:56

Eller så kan man säga...Att kliva utanför ramarna och våga vara annorlunda.
Jag hör till den sorten!

Jag gillar inte att göra som alla andra utan jag väljer att gå mina egna vägar.
Är det något jag inte gillar så säger jag det och om det gäller något som görs mot mig som jag inte känner är ok så gör jag något åt det.
Vägrar att leva i något som inte tillför mig själv något positivt.

Självklart finns det lägen och händelser i livet som jag bara måste gilla för stunden, men det får inte bli för mycket sådant.

Jag blir också ifrågasatt ibland över något jag gjort eller valt.
Oftast i sådant som bara drabbar mig själv.
Alla har ju rätten att fråga om de tycker nåt är underligt eller avvikande från deras tänk.

Det jag känner bara som kan bli för mycket är när ifrågasättandet blir för ihållande.När inte taget släpps utan det bara tuggas vidare i samma bana.

Just nu är jag inne på tänket avvikande.
Jag är inne i en period nu då jag lägger stor vikt kraft och tid på att få igång min träning ordentligt.
Har gjort tappra försök under vintern men inte riktigt lyckats.
Antingen har jag blivit förkyld en bit in i träningen eller så har jag tillåtit att annat tagit min kraft och energi.
I det här fallet, personer som sugit min energi och glädje till sig och lämnat mig kraftlös, utan att ge nåt åter.

Nu har jag släppt allt detta.
Då kommer det ploppande annat som försöker förgöra min kraft och viljestyrka.
Det är faschinerande....

Jag lägger focus på arbetet, träning, vila, välmående, fastan och maten jag äter.
Min katt får mycket omsorg och tid i detta också.

I detta får jag höra uttryck som..
Hur fan kan du gå till jobbet?
Vad är det som fattas i ditt huvud?
Va?? Har du varit uppe sen klockan 3?
Varför cykla du inte istället för att gå?

Har du fel på bilen?
Att du inte har ihjäl kattem istället för att lägga pengar på den nör den är sjuk!

Ehhh....jag förstår inte problemet?!

Stör jag dessa människor med mitt liv?
Tvingar jag mig på dem med mina vanor, mitt sätt att tänka eller?

Jag ifrågasätter inte deras val i livet, sålänge det inte drabbar mig, eller tar min energi.
Vad är deras problem?

Samtidigt i detta kan samma person säga att denne beundrar min viljestyrka....
Likaså förundras de över att jag är så glad och pigg....

Ja..jag kanske har en anledning till det :) Det kanske är något i mitt liv som gör mig glad och pigg.

Till saken hör också att denna klick av människor som håller på såhär inte är stor, men jag lan inte låta bli att påverkas.
För mig blir dessa en fördel då det taggar mig än mer att utmana mig själv och samtidigt även dem:)

Gillar att visa hur livet kan vara om man bara vill och ger sig den på det man tror på.
Jag vet vad jag vill och då satsar jag min energi på det också.

Så hoppa på mig bara när du tycker att jag är avvikande:) Jag suger energi ur det.
Men hoppar du för många gånger och börjar kränka min person så vill jag inte ha med dig att göra.

Jag har själv inte, varken tiden eller intresset av att ge mig på andra människors vanor som kanske jag tycker är fel...typ att ränna på krogen och supa skallen av sig, eller att sitta en Lördagskväll och trycka i sig mängder med onyttigheter för att sedan beklaga sig över trötthet och övervikt.

Jag beklagar mig inte om det jag håller på med.
Tvärtom...jag visar hur bra jag mår av allt avvikande:)
Det är kanske där deras problem ligger....de vill ha min energi och glädje men vill absolut inte offra något för att få den.
Eller?
Kan jag ha någon poäng i det?

Nåja:) Nu har jag skrivit av mig efter att ha fnulat på dessa tankar en stund.
Straxt skall jag ta på mig mina träningskläder, pussa Titti katt och ge mig ut i den kyliga klara natten för att gå mina 12.5 km till arbetet.

Jag har sovit gott i 6 timmar och mår jättebra.
Kroppen svarar fint på träningen så jag kör vidare så som jag börjat.

Igår cyklade jag till jobbet och gick sedan hem på eftermiddagen efter en lång arbetsdag.
Tvättade och diskade hemma.Tog en skön dusch innan mst och vila för dagen.
Nästa vecka planerar jag en häftig vecka som kommer kräva mycket av mig:)
Ser fram emot den veckan för den kommer verkligen att vara avvikande.

En hästspark framåt i min träning inför Göteborgsvarvet i Maj som jag verkligen vill genomföra på mitt absolut bästa sätt.

Häng på nästa vecka så får du uppleva viljestyrka.

Nu upp och hopp i kläderna, en ny dag väntar med glada skratt och tokiga upptåg.

Minns en viktig sak...
Livet blir det du gör det till :))
Välj själv!
Det gör jag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards