Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Sirpa - 14 mars 2015 21:05

Lördag morgon bjöd på underbar soluppgång och givetvis födde det en längtan hos mig att ge mig ut i det vackra, kalla och friska vädret.
Hade tänkt ta en vilodag helt från träning men det gick inte att låta bli.

Hopp i träningskläderna efter morgonkaffet.
Katterna fick sin frukost självklart.

Gick så ut innan klockan 8.
Vandrade bara iväg med mål att få se vackra vyer längs min väg.
Passerade nere vid ån och där var det så fint.
Inte minns jag Surahammar så vackert när jag bodde här alla dessa år.
Hemmablind heter det ju:)

Nu njöt jag för fullt när möjligheten gavs till fina bilder.

Traskade vidare upp över centrum och där var det inte alls lika trevligt.
Massor med skyltfönster gapade tomma då det slagits igen mängder med företag.
Sorgligt!
Jag minns Surahammars centrum som väldigt levande.
Med Ica, Konsum, Järnia, skobutiker och en massa annat.
Nu....ingenting!

Gick vidare, bort från det ödsliga.
Rundade ett stort villaområde för att sedan 9 km senare komma tillbaks till huset.
Var trött i benen då.
Ville katt mötte mig vid dörren då han varit ute.

Passade på att lägga ny färg i håret då den föregående vart en total miss.
Körde nu samma mörkbruna som jag brukar.
Det blev jättebra och håret är snyggt igen:)

Kände mig jätteglad över att ha fixat bort det misslyckade.
Katterna och jag åt frukost.
Tog det lugnt och sminkade mig medans håret torkade.
Tvättade upp träningskläderna och hängde upp innan jag gav mig av igen.
Denna gång Willys och köpte Tulpaner som jag gav till min mor.
Det var ett tag sedan jag besökte henne.

Vi satt och pratade en stund innan vi åkte till Willys så hon fick handla.
Sedan bjöd mor på mat.
Karelsk köttgryta med potatis.
Jag älskar den grytan:)
Hon gjorde den ofta när jag var barn.
Blandade i lever som jag tyckte var så ljuvligt gott:)
Idag var det endast grytbitar.
Jag lät mig väl smaka.

Vi hade mycket att prata om.Gamla minnen och allt möjligt.
Stannade hos henne i över 6 timmar:)
Vi hade det trevligt.

Åkte så åter till huset där Ville katt mötte mig igen.Bråttom in och mat i skålarna.
Tillagade mig själv en pizza som jag pt av och gjorde matlådor av resten.

Nu är klockan vid 21 tiden och jag är jättetrött.Vana trogen har jag ju varit uppe sen tidigt och tänker göra samma sak imorgon.

Båda katterna är hos mig i sängen och det är så mysigt.
Ventilationen susar stilla och det är tyst, skönt och vilsamt i huset.

Imorgon är en ny dag och det är så härligt med känslan, att jag helt själv styr över vad jag gör med den dagen.

Nu ska jag läsa tidningar en stund innan sovdags.
Har en hel hög att avverka i vår och sommar.

Blir inspirerad och motiverad av allt som skrivs.
Träning, kost och hälsa.
Råd och tips i både det ena och det andra.

Av Sirpa - 14 mars 2015 20:27

Åkte bil till jobbet denna kyliga morgon.-6 när jag for iväg 5.15
Härlig körning i vacker soluppgång.
Så underbart när det ljusnar tidigare för var dag som går.

På långrasten trampade jag hem min cykel, de 12.5 km fick bli min motion idag.
Kom hem, duschade, åt mat.
Packade ner det som Titti och jag ska ha med för helgen i Surahammar.
Vattnade blommor, kasta sopor och återvinning.
Skönt att komma hem till ordning och reda på Söndag.

Vilade en stund innan det var dags för bussfärd till arbetet.
Var där i god tid.Hade reservtid så jag passade på att tvätta våran pickup som vi använder vid förarbyten.
Den blev jättefin.
Bytte om och åkte sedan med en go kollega till järnvägsstation, för att köra min tur till Skinnskatteberg.
Denna gång i vacker solnedgång.

När körningen var klar och bussen parkerad var det dags för sista ombytet denna vecka.
Satt kvar en stund och pratade med kollegor.

For så hem, lastade bilen med kassar och en sur Titti i bur.
Åkte till Surahammar, till min dotters hus.Jag är katt och husvakt denna helg.
Skönt med ett helt hus för mig själv.

Katterna blev jätteglada över att träffas, de tjattrade och mjauade, hade massor att prata om.

Klockan var rätt mycket vid det laget så jag gjorde kväller snart.
Sms:ade med dottern som åkt omkull på skidor och gjort illa svanskotan.

Somnade gott i deras svala sovrum med Titti intill

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards