Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

Lång powerwalk

Av Sirpa - 14 mars 2015 21:05

Lördag morgon bjöd på underbar soluppgång och givetvis födde det en längtan hos mig att ge mig ut i det vackra, kalla och friska vädret.
Hade tänkt ta en vilodag helt från träning men det gick inte att låta bli.

Hopp i träningskläderna efter morgonkaffet.
Katterna fick sin frukost självklart.

Gick så ut innan klockan 8.
Vandrade bara iväg med mål att få se vackra vyer längs min väg.
Passerade nere vid ån och där var det så fint.
Inte minns jag Surahammar så vackert när jag bodde här alla dessa år.
Hemmablind heter det ju:)

Nu njöt jag för fullt när möjligheten gavs till fina bilder.

Traskade vidare upp över centrum och där var det inte alls lika trevligt.
Massor med skyltfönster gapade tomma då det slagits igen mängder med företag.
Sorgligt!
Jag minns Surahammars centrum som väldigt levande.
Med Ica, Konsum, Järnia, skobutiker och en massa annat.
Nu....ingenting!

Gick vidare, bort från det ödsliga.
Rundade ett stort villaområde för att sedan 9 km senare komma tillbaks till huset.
Var trött i benen då.
Ville katt mötte mig vid dörren då han varit ute.

Passade på att lägga ny färg i håret då den föregående vart en total miss.
Körde nu samma mörkbruna som jag brukar.
Det blev jättebra och håret är snyggt igen:)

Kände mig jätteglad över att ha fixat bort det misslyckade.
Katterna och jag åt frukost.
Tog det lugnt och sminkade mig medans håret torkade.
Tvättade upp träningskläderna och hängde upp innan jag gav mig av igen.
Denna gång Willys och köpte Tulpaner som jag gav till min mor.
Det var ett tag sedan jag besökte henne.

Vi satt och pratade en stund innan vi åkte till Willys så hon fick handla.
Sedan bjöd mor på mat.
Karelsk köttgryta med potatis.
Jag älskar den grytan:)
Hon gjorde den ofta när jag var barn.
Blandade i lever som jag tyckte var så ljuvligt gott:)
Idag var det endast grytbitar.
Jag lät mig väl smaka.

Vi hade mycket att prata om.Gamla minnen och allt möjligt.
Stannade hos henne i över 6 timmar:)
Vi hade det trevligt.

Åkte så åter till huset där Ville katt mötte mig igen.Bråttom in och mat i skålarna.
Tillagade mig själv en pizza som jag pt av och gjorde matlådor av resten.

Nu är klockan vid 21 tiden och jag är jättetrött.Vana trogen har jag ju varit uppe sen tidigt och tänker göra samma sak imorgon.

Båda katterna är hos mig i sängen och det är så mysigt.
Ventilationen susar stilla och det är tyst, skönt och vilsamt i huset.

Imorgon är en ny dag och det är så härligt med känslan, att jag helt själv styr över vad jag gör med den dagen.

Nu ska jag läsa tidningar en stund innan sovdags.
Har en hel hög att avverka i vår och sommar.

Blir inspirerad och motiverad av allt som skrivs.
Träning, kost och hälsa.
Råd och tips i både det ena och det andra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards