Alla inlägg den 17 mars 2015

Av Sirpa - 17 mars 2015 22:34

Jag känner just nu att livet har kommit in i en skön balans.
Hinner med det jag vill göra och allt i ett lugnt tempo också.

Min hjärna har hittat åter till den harmoni som behövs för att jag skall fungera som människa fullt ut.

Det är inte meningen att livet skall vara en oro med bråk och otrevligheter.
Jag har blivit ännu noggrannare med villka människor jag släpper nära mig.
De vänner jag nu har känns som en fin balans, med ett givande och tagande.

Ömsesidig respekt finner jag som en viktig grundpelare i tillvaron med andra människor.
Jag vägrar låta mig trampas på mera eller behandlas vårdslöst.
Mitt människovärde blommar för fullt igen och jag mår toppen i det.

Varje morgon vaknar jag med sjungande hjärta, som förväntansfullt ser på den nya dag som gryr.

Jag ser till att göra det bästa av allt och det ger mig oerhörd energi.

Har fått en vänskap som funnits tidigare att djupna än mera.
Härliga skratt och givande samtal avlöser varandra när vi ses i olika sammanhang.Det gäller verkligen att odla vänskap som känns bra, avslappnat och givande.

Sedan är det bara några dagar kvar till det är dags att ta fram husvagnen.
Ska bli så härligt!

Imorgon skall jag köra för min goa kollega så han får ta sig en ledig dag, som jag berövade honom tidigare.
Han ställde upp med kort varsel och hjälpte mig.
Pärlor till kollegor har jag :)

Denna kväll har flytit på i lugnets tecken.Mår riktigt bra:)

Av Sirpa - 17 mars 2015 19:53

ikväll är jag riktigt trött.
Har varit vaken seda 2.45 då jag ville cykla till jobbet.

Körde sedan från 5.00 till 14.30.städa och tvätta bussen innan jag bytte om och trampade hem i motvinden.

Blev lite tokigt då jag inte var hungrig på matrasten.Skulle plockat med min mat ur kylen och glömde det.
Så jag var utan mat hela arbetspasset.Clementiner och lite morot hade jag och som tur en Nutrilettebar så jag fick någon energi på alla dessa timmar och cykeltur hem.

Väldigt vacker morgon med dimma i soluppgången.

Vi hade problem med betalkortsterminalerna hela dagen igår.Nåt problem med banken.
Struligt idag också.
Sånt tar tid och sitta med, testa, vänta och krångla.
Tycker synd om kunderna.
Jag har noga förklarat att det var fel hos banken, inte deras kort.

Imorgon börjar jag senare på dan.Kör åt en go kollega som ställde upp för mig när Titti var sjuk och jag behövde vara ledig.

Kommer inte att vara uppe speciellt länge ändå.
Får hela tiden bilder från min dotter på lilla Ludde som kom till dem i Söndags.
Han är så underbart bedårande.
Se och njut!

Hade återkoppling med Lina, Tittis veterinär om hennes insulin och tandkött.
Vi kör på och tar ett återbesök nån gång efter Påsk och mäter hennes värden då.

Det känns bra att hon blir så omhändetagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards