Direktlänk till inlägg 21 mars 2015

Vilken Lördag!!

Av Sirpa - 21 mars 2015 19:17

Vissa dagar har mer innehåll än andra.Denna Lördag var riktigt tuff.

Vaknade mitt i natten först av att Titti katt kräktes våldsamt på en matta i rummet.
Förmodligen pälsstrån i halsen.
Tog reda på det och lade mig igen.

Har haft klåda på min hals sen igår, det började på jobbet och fortsatte sedan resten av dagen.
Såg på kvällen att jag var rödprickig och flammig.
Det kliade och hettade på natten.

Vaknade så av att Titti lät konstigt.
Hon hade fått insulinkänning...
Då blev det fart på mig.
Fram med mat och i henne med krossat druvsocker...
Hon var alldeles vimsig, gick omkring och nosade, staplande.
Blandade i socker i maten också.

Försökte sticka i henne för att få ett värde men fick inte fram en enda droppe blod.Det var som att trampdynorna var tömda på blod.

Fortsatte pyssla om henne medans jag själv hade sån klåda på halsen och under hakan att jag trodde jag skulle bli knäpp.
Ilsket röda, flammande utslag och jag hade inget hemma mot det.
Tog två Ibumetin för mitt huvud värkte i detta.
Mitt i allt stök kom jag på vart utslagen kom ifrån....jag hade på min nya slips igår!
Det var enda förklaringen för jag hade inte ätit eller druckit nåt annorlunda eller bytt tvättmedel eller nåt sånt.

Ringde till Trafikledningen och berättade hur jag mådde och att jag ville ha dispens för att slippa ha slips idag.Måste ha halsen fri.
Det gick bra.

Titti började kvickna till igen och gick på toa.Fick ett test på henne från kisset.Hon åt mat senare och piggnade snabbt på igen.
Jag hann fånga känningen i bra tid.
Pjuh! Skönt det.En sak ur världen.

Packade ihop jobbgrejer efter dusch och åkte iväg.
Snö och is på bilen.Skrapa och borsta.Satt hårt.
Framme på jobbet blev det mer krångel.
Kodlåset hade ett täcke av snö och is.Värmde med handen och pillade försiktigt loss allt för att kunna komma in genom grinden.

Kom så in på jobbet också.

Tog fram min buss,gjorde mig redo för dagens körning som var lång och jättekul.Ser alltid fram mot dessa körningar.
Vackert ute så jag knäppte bilder vartefter.

Rullade så mot Kungsör först, åter Köping igen för vidare färd mot Kolsva och Skinnskatteberg.
Fick tom buss i Kolsva så det blev ett fotostopp vid Oxbron.
Kände mig glad och pigg trots klådan på halsen.

Det är ju så vackert där.
Jag njöt av min körning.Klådan på halsen hade lugnat sig något.
Anlände Skinnskatteberg i god ordning.Fick med kunder till Fagersta.

Vägen dit var lite hal och otäck.
Timmerbilar välde fram som de ägde vägen.Tungan rätt i mun.
Nya kunder på i Fagersta och Norberg.Vidare till Avesta.

Dessa turer är alltid fyllda av tusen frågor från kunder, kortbetalningar på nästan allt och en del som försöker gratisåka.Likaså idag.

En äldre man skulle kliva på i Avesta och åka till Fagersta.Jag gjorde klart för honom att om han åker med runt så får han lov att gå ur bussen i Krylbo där jag hade kisspaus.
...nejdå det skulle han inte behöva tyckte han, han skulle sitta kvar i bussen medans jag var på toa....så jag bad honom vänta kvar i Avesta.Vädret var fint och varmt så det gick ingen nöd på honom.
Han har haft samma diskussion med mig tidigare och då han fått åka med så har jag med nöd och näppe fått ut honom.
Det tar så värdefull tid av vår välbehövliga paus och bensträckare i Krylbo.
Framme där fick jag gå igenom turlistan med en kvinna som inte kunde annat än sitt språk...minuterna tickade på.

Framme i Krylbo brukar jag ställa bussen åt sidan, ur vägen för Dalatrafik som behöver sina hållplatser.
Gick ur bussen,, stängde huvudströmmen och tog ur nyckeln.
Ville ha bussen ifred.
Var borta i 10 minuter och när jag återkommer ser jag hur skyltningen lyser..? Och framdörren står öppen.
Huvudstömmen avstängd och nyckeln i min ficka...ändå var allt på.

En kund var på väg in i bussen och där jag stod lastar vi inte så jag bad honom vänligt vänta på att jag körde fram till hållplatsen.
Snablar vad irriterad jag var på situationen....
Kollade mina saker och allt var kvar som tur var.
Körde fram efter att jag spärrat "nyfikenplatsen" för jag kände att jag inte orkade vara någons underhållning, vilket jag ofta var från den platsen.
Tog på kunderna.Åkte till Avesta och där kom ett stort antal ombord.

Kunden som jag bett vänta kom fram och började gaffla så jag bad honom sätta sig då jag tog betalt av en kund och behövde koncentrera mig på dennes konto, ville inte göra fel.

Skulle sedan rulla iväg och framdörren far upp med ett tjutande..lyckas få den att stängas efter en stund.
Samma sak händer i en korsning.Tvärnit och dörren öppen....

Min hals kliade så jag trodde att förståndet skulle gå förlorat.
Körde vidare.Nästa dörrtvärnit blev i Norberg.Kort som inte fungerade hos kund.Spritstinkande herre.
Diskussion.
Dörren far upp igen när jag ska iväg....
Larm skriker och Funktionsfel dörr i displayen.

När jag så rullade in till Fagerstadepån för rast var jag bra less på min lilla buss.
Där fick jag inte nåt att stänga sig.
Fixade och trixade och lyckades släcka ner.

Efter rasten stod allt på igen och dörren öppen.Suck
Rullade till station.Tom buss till Skinnskatteberg.
Nya kunder.Dörren jäklades.
Mitt huvud värkte och halsen kliade.

Kom till Köping genomsvettig då värmen inte gick att stänga ner i bussen.Det var en bastu där jag satt mitt i solen.
Släppte ut kunderna som också haft jättevarmt.

Till garaget och städa bussen.Sopa och skurade.
Tvättade den med total uppsikt och med handen på nödstoppen.
När borstarna åker tillbaka och tvätten spolar av bussen det sista så ser jag precis när de passerar framdörren, att dörren far upp..
Gahh!
Jag trodde inte mina ögon, dessutom såg en kollega också detta.

Det var bara att torka ur allt som blev blött i bussen...det var en hel del kan jag lova.
Parkerade bussen på sin plats.Stängde ner allt....
Allt lyste igen när jag gick till min bll ca 10 minuter senare.
Skrev felrapport på allt.

Pjuh!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards