Alla inlägg den 23 mars 2015

Av Sirpa - 23 mars 2015 21:21

Efter frukost, kramar och gyllene tid med mitt älskade barnbarn och min dotter, åkte vi tillsammans och lämnade lillkillen på förskolan.

Dottern åkte till sitt arbete och jag styrde till min husvagn som stod och väntade på mig, utanför vinterförvaringen.
Kopplade på och drog den till Prästgården och ställde upp den där.

Det blåste jättehårt idag och regnet hade ordnat så det var blött och lerigt.
Hindrade inte mig från att fixa vagnen på plats.
Gick in i den råkalla vagnen och började uppvärmningen av den.
Testade spisen och drog så på mer värme med gasol.

Hörde efter en stund hur det droppade vatten någonstans.
Letade och lyssnade och hittade under diskbänken ett droppande från en slang.
Vart först orolig över att värmesystemet sprungit läck men så var det inte.
Det var rent vatten som droppade.

Ringde till serviceteknikern på Caravan och kollade med honom och gan kunde snabbt konstatera att det var min kökskran som fryst sönder.
Jag hade glömt ställa vredena i öppet läge.
Annars hade jag gjort allt rätt.
Blev ledsen och besviken på mig själv....men vad hjälpte det.
Skadan var skedd och jag väntar nu på en tid hos dem att få kranen utbytt.

Torkade bort vattnet vartefter.Det var bara det som var kvar i slangen som rann ut.
Fortsatte att värma upp vagnen.
Satte upp gardinerna som jag tvättat.
Plockade in i skåp och lådor.
Kändes härligt när jag kände hur värmen spred sig i vagnen.

Bryggde på en kopp kaffe efter lunchtid.Tuggade i mig ett par knäckebröd, hade inget annat.

Lyckades få undan allt jag hade med mig och medans jag höll på ringde min chef och frågade om jag ville jobba imorgon.
Tackade ja då jag vill ha komptimmar på mitt konto att ta ut vid behov.

Så när Tittis låda var fixad, gasolen avstängd och värmen neddragen till underhåll bara så rullade jag hem till Kungsör i blåsten.

Kände mig lite förgrömmad över kranen.Vet inte alls nu när den kan fixas, de har så mycket att göra.
Vagnen går ju att bo i men jag kan inte använda vattnet alls.
Inte spola toan ens.
Det fiixar jag manuellt så det funkar.
Vill ha den fixad innan Påsk så jag kan åka till Öland.
Vill ju inte ha en deffekt vagn därnere.
Det skall vara bekvämt att bo.

Lagade till mig en väldigt sen lunch.Fixade med frukost till imorgon på jobbet.Kommer köra en delad tjänst.
Plockade fram sänglinne och lite annat som måste med till vagnen, får bli på Onsdag jag åker dit igen.

Låg och slappade.
Pratade med goda vänner på Messenger och kände hur trött jag var när kvällen kom.

Lade mig vid 20 tiden i sängen men sov inte på länge.
Min dotter i Surahammar mådde dåligt av medicinerna hon fått mot smärtan i svanskota och ryggslut efter hennes skidvurpa.
Lilla gumman <3 lider med henne.

Fixade min Deklaration idag.
Lade till reseavdrag då jag bodde i Örebro och Eskilstuna och pendlade till Köping.
Efter semestern här i Kungsör.
Skönt att få det avklarat.

Titti var jättekelig ikväll.
Vi hade stort puss och kramkalas i soffan.Hon spann så det dånade:)
Har börjat ge henne lite insulin igen, försiktigt och lite i taget.


Nu skall jag sova så jag orkar upp 4 imorgon för att duscha innan jobbet.

Av Sirpa - 23 mars 2015 05:31

Vaknade jättetidigt fast jag har ledigt i två dagar nu.
Är ju morgonmänniska så då blir det så.

Sitter i min säng, dricker kaffe och tänker på hur skönt livet kan vara.
Känner mig så tillfreds med allt just nu.
Har gjort det den senaste veckan och har bestämt mig för att stanna i detta.
Mår toppenbra!

Det är en härlig tid framför :) med våren och sommaren.

Titti katt hoppade upp hos mig, spinnande och glad med svansen rakt opp.
Hon har varit ut i köket, ätit sin Sheba och lite extra gott denna morgon.
Min lilla tjej:) som ger mig så mycket kärlek och glädje.
Varje dag är en bonus med henne.
Hon får mig att må bra.

Idag är en spännande dag för oss.
När vi myst färdigt i sängen skall jag ta mig en kort löprunda ute, duscha och äta frukost.
Sedan lasta bilen med allt som står i hallen och väntar.
Jag har redan lastat massor från vinden, sådant som behövs i våran älskade husvagn

Precis:) Sävsjövagnen Alfred skall fram ur sitt vinteride idag!
Det skall bli spännande och härligt.

Min husvagnssäsong börjar idag.
Det är tidigt men jag vill ha det så.
Vagnen är ju vinterisolerad så det funkar alldeles utmärkt.
Det som behövs är ström tillkopplat och det kommer jag att ha.

Ska ställa upp vagnen denna vecka på gården hos min äldsta dotter och hemnes familj.
Det är på landet utanför Eskilstuna.
Där bodde Titti och jag under förra våren och början av sommaren, när vi hade köpt husvagnen.

Vi hade det härligt de månaderna.
Sedan drog vi ner till Öland och 6 veckors välbehövlig semester.
Så underbart efter det kaos som varit i livet ett tag.
Det är nu drygt ett år sedan som jag valde att lämna livet med min sambo i Örebro.
Stod bostadslös och ägde i stort sett ingenting.

I Februari 2014 köpte jag min älskade V70 med tanken att det blir en husvagn som den skall dra, så blev det:)
I rask takt...mycket snabbare än jag trodde var möjligt och med hjälp av döttrar och underbara svärsöner, så ordnade sig min tillvaro.
Bostad fick jag i mitt vackra Kungsör och flyttade sakterliga in under tiden den stora skogsbranden härjade i Västmanland.

Var då hemma några dagar från Öland, som Standby bussförare om det skulle behövas vid evakuering av bostadsorter, just då var Norberg hotat.
Lyckligtvis behövdes det aldrig och jag åkte ner igen till min paradisö.

Tiden har gått snabbt.
Två försök har jag gjort sedan dess med att ha förhållanden med män.
Det går inte:)
Jag är inte villig till att förändra mitt liv efter andras leverne.
Inte styras av någon annan eller ge min kraft och energi till något som bara suger ur mig som människa.

Har lagt tankarna med förhållande på is.Jag har det så superbra utan att ha mågon som styr och ställer, eller har åsikter om mig och mitt:)

Har idag det så bra med nära och kära, mina vänner och kollegor som alla finns för mig i de sammanhang jag själv känner att jag behöver.
Annars trivs jag själv, med Titti katt.

Bollar mycket tankar och ideer, planer och framtidsdrömmar med en god vän som betyder mycket för mig.
I honom har jag det jag behöver i relationen med en man.
Det känns tryggt och bra.
Vi har stort utbyte av varandra och kan kontakta varandra i allt, tala om allt och ge den energi vi behöver i våra respektive, rika och fullkomliga liv.
Det är så jag vill ha det.
Livet behöver inte vara fyllt med en massa måsten.

Jag vilar i det jag lever i nu och mår toppen.
Känner att varje morgon är en glädjens gåva att vakna till.
Jag gör min egen dag i mitt eget liv.
Styra dit näsan pekar om jag vill.
Så underbart skönt!

Straxt skall jag ta på mig träningskläderna och ge mig ut i regnet.
Planen är att jag vid 9 tiden skall vara iväg mot Eskilstuna, för att först vara med när min dotter lämnar mitt lilla barnbarn på dagis.
Jag vill se vart det är han håller till då jag skall hämta honom därifrån på Torsdag eftef mitt arbete.
Mormors lilla älskling:)

Jag kommer att kunna umgås mycket med honom under veckan som kommer.Guldkantade timmar.
Likaså med min dotter som jag saknar varje dag.
Vi kom varandra så nära under de månader jag bodde på deras gård i vagnen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards