Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

Vana trogen

Av Sirpa - 23 mars 2015 05:31

Vaknade jättetidigt fast jag har ledigt i två dagar nu.
Är ju morgonmänniska så då blir det så.

Sitter i min säng, dricker kaffe och tänker på hur skönt livet kan vara.
Känner mig så tillfreds med allt just nu.
Har gjort det den senaste veckan och har bestämt mig för att stanna i detta.
Mår toppenbra!

Det är en härlig tid framför :) med våren och sommaren.

Titti katt hoppade upp hos mig, spinnande och glad med svansen rakt opp.
Hon har varit ut i köket, ätit sin Sheba och lite extra gott denna morgon.
Min lilla tjej:) som ger mig så mycket kärlek och glädje.
Varje dag är en bonus med henne.
Hon får mig att må bra.

Idag är en spännande dag för oss.
När vi myst färdigt i sängen skall jag ta mig en kort löprunda ute, duscha och äta frukost.
Sedan lasta bilen med allt som står i hallen och väntar.
Jag har redan lastat massor från vinden, sådant som behövs i våran älskade husvagn

Precis:) Sävsjövagnen Alfred skall fram ur sitt vinteride idag!
Det skall bli spännande och härligt.

Min husvagnssäsong börjar idag.
Det är tidigt men jag vill ha det så.
Vagnen är ju vinterisolerad så det funkar alldeles utmärkt.
Det som behövs är ström tillkopplat och det kommer jag att ha.

Ska ställa upp vagnen denna vecka på gården hos min äldsta dotter och hemnes familj.
Det är på landet utanför Eskilstuna.
Där bodde Titti och jag under förra våren och början av sommaren, när vi hade köpt husvagnen.

Vi hade det härligt de månaderna.
Sedan drog vi ner till Öland och 6 veckors välbehövlig semester.
Så underbart efter det kaos som varit i livet ett tag.
Det är nu drygt ett år sedan som jag valde att lämna livet med min sambo i Örebro.
Stod bostadslös och ägde i stort sett ingenting.

I Februari 2014 köpte jag min älskade V70 med tanken att det blir en husvagn som den skall dra, så blev det:)
I rask takt...mycket snabbare än jag trodde var möjligt och med hjälp av döttrar och underbara svärsöner, så ordnade sig min tillvaro.
Bostad fick jag i mitt vackra Kungsör och flyttade sakterliga in under tiden den stora skogsbranden härjade i Västmanland.

Var då hemma några dagar från Öland, som Standby bussförare om det skulle behövas vid evakuering av bostadsorter, just då var Norberg hotat.
Lyckligtvis behövdes det aldrig och jag åkte ner igen till min paradisö.

Tiden har gått snabbt.
Två försök har jag gjort sedan dess med att ha förhållanden med män.
Det går inte:)
Jag är inte villig till att förändra mitt liv efter andras leverne.
Inte styras av någon annan eller ge min kraft och energi till något som bara suger ur mig som människa.

Har lagt tankarna med förhållande på is.Jag har det så superbra utan att ha mågon som styr och ställer, eller har åsikter om mig och mitt:)

Har idag det så bra med nära och kära, mina vänner och kollegor som alla finns för mig i de sammanhang jag själv känner att jag behöver.
Annars trivs jag själv, med Titti katt.

Bollar mycket tankar och ideer, planer och framtidsdrömmar med en god vän som betyder mycket för mig.
I honom har jag det jag behöver i relationen med en man.
Det känns tryggt och bra.
Vi har stort utbyte av varandra och kan kontakta varandra i allt, tala om allt och ge den energi vi behöver i våra respektive, rika och fullkomliga liv.
Det är så jag vill ha det.
Livet behöver inte vara fyllt med en massa måsten.

Jag vilar i det jag lever i nu och mår toppen.
Känner att varje morgon är en glädjens gåva att vakna till.
Jag gör min egen dag i mitt eget liv.
Styra dit näsan pekar om jag vill.
Så underbart skönt!

Straxt skall jag ta på mig träningskläderna och ge mig ut i regnet.
Planen är att jag vid 9 tiden skall vara iväg mot Eskilstuna, för att först vara med när min dotter lämnar mitt lilla barnbarn på dagis.
Jag vill se vart det är han håller till då jag skall hämta honom därifrån på Torsdag eftef mitt arbete.
Mormors lilla älskling:)

Jag kommer att kunna umgås mycket med honom under veckan som kommer.Guldkantade timmar.
Likaså med min dotter som jag saknar varje dag.
Vi kom varandra så nära under de månader jag bodde på deras gård i vagnen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards