Alla inlägg den 25 mars 2015

Av Sirpa - 25 mars 2015 05:06

Tisdagen bjöd på många glada skratt och tokiga upptåg med goa kollegor.

Hade ledig dag egentligen men körde en delad tjänst som chefen ringde och frågade om.
Han behövde sända en kollega till Fagersta där det just nu är ont om förare, pga av sjukdom.
Skönt att kunna hjälpa till och samtidigt fylla på min egen tidsbank.

Gick upp 4 precis som nu idag.
Kaffe med Titti en stund innan dusch.
Iväg vid 5 tiden.
Det var en vacker soluppgång denna morgon och tyvärr fick jag inte möjlighet att ta de bästa bilderna då jag körde bussen och hade kunder.

Fick lite på bild iallafall.
Bra körningar och under en paus passade jag på att kontakta Caravan i Eskilstuna om min läckande husvagnskran.
Blev snart uppringd och de ville ha in vagnen för att se hurdan kran det är i den.
Blev lovad att de hinner fixa allt tills jag skall till Öland.

På Måndag är det besiktning av vagnen i Köping så till dess behöver jag den också, men inte nödvändigt med kranen hel.
Vi får se :) Jag var jätteglad över att de hinner hjälpa mig.
Det är ett stort tryck nu på husvagnssidan då våren är här.

På min långrast åkte jag och pratade med en go kollega som fått annat jobb.
Jag är också sugen att prova mina vingar på annat ställe.Byter tankar och funderingar med honom som tagit steget.
Låter som ett spännande, lite annorlunda arbete.

Åt mat och tog det lugnt.
Kramade på min goa chef som jag känt sen 80 talet.
Vi känner varandra väl och jag tycker att det är härligt att ha honom som chef.
Det är sällan han är hos oss då han har tre depåer att hålla ordning på.

Körde mina sista timmar för dagen.
Bytte snabbt och och åkte hem.
Gav Titti mat och insulin, samt löfte om att snart komma hem till henne.

Sedan iväg för att leverera husvagnen till Caravan.
Plocka ihop lösa föremål., koppla loss ström, veva upp stödbenen.
Backade till med möda då jag ställt mig lite tajt för att vara ur vägen.
Drog så bort den de 3 km som det var till företaget som jag trivs så bra att ha och göra med.
Ställde vagnen och klappade på den och sa att vi snart ses igen.

For så åter till min dotter och barnbarn.Massor att prata om och krama lilla barnbarnet som var jättelycklig att få dit mormor sådär på kvällen innan han skulle sova.

Vid 21 tiden åkte jag hem, jättetrött och angelägen om att få något i magen och sova snarast.

En dag fylld av glada skratt, goda samtal och intressanta upplägg.
Mina kollegor är härliga människor att ha ikring.Det är alltid nåt tokeri på gång.
Mina sommardäck hade anlänt i Fredags och direkt fixade på fälg av kollega.
Så härlig service!
Sånt som kag känner är jobbigt och knöligt fixar de som en dans.
Får däcken på bilen i slutet av veckan.
Känner mig bortskämd:)

Straxt skall jag ge mig av till dagens jobb.Börjar 5.40
Lyckades mota bort huvudvärken jag vaknade till.

Gårdagen var en härlig dag som gav fin eftersmak och mersmak:)
Härliga människor jag har omkring mig.
Är rädd om dem!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards