Alla inlägg den 7 april 2015

Av Sirpa - 7 april 2015 20:58

Pjuh!
Denna dag blev lång och fylld av sysslor som jag ville ha klart innan det är dags att börja jobba igen.

Kom ju hem från Öland vid 15 tiden idag och genast uppsökte jag tvättstugan för att kolla ledig tvättid.
Det var tomt idag så jag drog igång första maskinen innan bilen ens var urlastad helt.
Tänkte tvätta det nödvändigaste men allt flöt på så bra att jag körde rubbet.
Även det jag bäddade bort från sängen hemma.

Sedan blev det ett spring ner i kälkaren, varvat med uppackning av grejer samt upphängning av rentvättat.

Nu ser min lya ut som ett torkrum med tvätt överallt.
Så skönt att få allt klart.

Till och med min nya rockring får agera som tvättlina.

Det doftar gott och är ganska fuktigt inne, men det gör inget för det brukar vara så torr luft.

Straxt skall jag sova för att gå upp 4 imorgon.Arbetsdag som börjar 5.

Känns lite tomt och konstigt efter att nyss ha varit på Öland och nu härhemma i vardagen igen.

Av Sirpa - 7 april 2015 17:13

Gick ju upp tidigt imorse för att plocka med allt som skulle vara klart inför hemfärd.
Åt en god frukost och njöt av friden.
Hade duschat redan och tur var väl det då jag klantade till det ordentligt.

Reste mig ur soffan och skulle hämta något...hör hur något fräser och sprakar och inser att mitt hår brinner i topparna på vänster sida.Hade lutat mig över ljuset jag hade tänt på bordet...
Det gick så fort allt, släckte det direkt.
Tur att håret var blött så det var inte mycket som hann förstöras.
Kanske 3 cm på en liten test.
Huu...så det luktade illa.
Jösses vilken grej:)
Kunde skratta åt det efteråt.
Syntes ingenting när jag borstat håret, tack vare att jag har så långt och tjockt hår.

Diskade på bordet ute.
Njöt av utsikten med havet en bit bort.
Packade ner kylmaten i en korg.
Städade vagnen och bäddade rent.
Tömde toan och fixade snyggt överallt.
Kasta sopor och tittade till faniljens vagn.
Lastade in Titti i hennes stora fina bur.

Lämnade igen toanyckeln och kramade om campingägarna.

Nu längtar jag till det är dags att installera vagn och tält på min egen plats om ca 3 veckor.
Vemodigt att rulla iväg och lämna vagnen bara sådär.

Tog det lugnt på ön.
Tankade i Borgholm.Besökte Slottsruinen och pausade kort för att njuta av vackra vårblommor.
Hittade en skalle av något djur...

Tog mig lite kaffe och smörgås innan det så var dags att rulla hemåt, över bron och lämna ön.

Hemfärden gick smidigt.
Rullade på och stannade vid Västervik för toabesök och check av Titti.
Hon hade det bra.Hade ätit och gått på sin toa:) Jättebra!

Bästa jag kunnat göra att köpa den trafiksäkra och stora buren.
Nu reser hon säkert och bekvämt.
Hon mår inte illa då hon kan titta ut bakåt.
Skönt inför sommarens åkturer.

Vi var hemma i Kungsör 15.20 och då hade vi lämnat Borgholm 11 så det tar inte lång stund.
Volvon hade dragit en halv tank från Kyrketorp och det är inte mycket med tanke på hur stor bil jag har.
2.0 V70.

Bar in Titti först av allt och sedan var det dags att ladda maskinen i tvättstugan.
Jag har ju inte varit hemma sen 26/3
Sovit i husvagnen sen dess:)
Så härligt!

Nu har jag packat upp allt.
Meddelat nära och kära att jag landat hemma och bäddat rent i sängen, vattnat blommorna.

3 veckors jobb framför innan nästa avfärd till mitt älskade Öland

Av Sirpa - 7 april 2015 06:00

Solen tittar upp försiktigt över havet.

Titti och jag njuter av sista mirgonen i vårt paradis för denna gång.

För oss den vackraste platsen på jorden.
Kyrketorp Öland.

Husvagnen blir kvar och vi återkommer om tre veckor.

Härligt!

Av Sirpa - 7 april 2015 05:48

Sitter i min säng i husvagnen, på Kyrketorps Camping på Öland.
Titti katt spinner så det dånar bredvid mig.
Kaffet smakar gott i den tidiga morgontimman.
Klockan var endast 4 när jag laddade kaffebryggaren för att få avnjuta dagens första kopp.

Jag har vilat fullständigt i två dygn nu då min kropp sade ifrån.
Jag blev kall, darrig och kände mig allmänt medtagen.
Frös fast jag hade varmt i vagnen, fullt påklädd och filt över mig.
Tempen låg nere på 35 grader ständigt, ibland ännu lägre.

En varningssignal att något var knas.

Har suttit i min säng, läst, bloggar och pratat med en kär vän som kommit att betyda mer än vad jag trodde.
Vi har suttit i timmar och pratat om allt möjligt mellan himmel och jord.
Samtalsämnena har varit många.
Öppenheten stor och glädjen har dominerat i våran kommunikation.

Så härligt med en människa som vill mig väl och verkligen respekterar mig för mina val i livet, mitt sätt att tänka och hur jag vill leva.
Han tycker om mig för den jag är och det gör mig varm av glädje.

Han har givit mig mycket av sig själv dessa dagar, så mycket mer än jag trodde var möjligt.

Min familj har funnits här, alldeles intill mig i sin egen husvagn.
Min yngsta dotter, min svärson och alla tre barnen.
Mina guldkorn i livet.

Likaså lilla nya medlemmen...Ludde, Bassetvalpen som är full av bus och upptåg.
En riktig energispruta.
Full fart för att i nästa stund ligga i en hög och sova djupt.
Ville katt har använt mormors vagn som hotell, med god mat och sovplats.
Han har gått mellan vagnarna och mått som en prins:)

Saknar hela gänget då de åkte hem igår.Det har varit så tomt utan dem.

Platsen där vi står är lite på undantag då säsongen inte är igång ännu.
Vi har byggmation precis intill och det var fullt pådrag där igår.
Skönt med liv och rörelse.
Min svärson var där och hjälpte med saker i helgen, så därav kunde vi som familj vara med här.
Han är en gåva för många med sin kunskap i mycket.

Han hjälpte mig med min vagn när vi kom hit på Långfredagen.
Vi drog loss en avloppsslang från köket som börjat avge en äcklig odör då den låg mot värmeelementet.
Materialutmattning helt enkelt, efter 21 års användning.

Ska ersätta den med en ny.Så skönt att slippa lukten som funnits där sen jag köpte vagnen för ett år sedan.
Har trott att det var avloppet som luktade ibland pga av slagg i den.
Nu är det helt borta och jag njuter så:)

Köper nytt vid tillfälle.Klarar mig bra utan köksvask.

Tog en lång jogg/promenad första morgonen här, Påskafton.
Innan jag blev krasslig.
12 km fullkomlig njutning i denna miljö som jag älskar.
Tog bilder i mängd över fantastisk soluppgång.

Frost på sanddynerna och gudomligt vackert.
Jag njöt varje sekund, hela kroppen log.

Jag har blivit bortskämd med färdig mat i den andra husvagnen.
Handlade Påskmaten dit och den har vi gemensamt avätit.


Just nu är det en månklar morgon.Hör hur blåsten susar i tallarna runtomkring.
Fågellivet börjar vakna till och straxt tittar första gryningsljuset upp över havet.

Titti och jag skall ägna vår kvarvarande tid idag åt att packa ihop, diska och tömma toan.
Dusch och fixa färdkost efter att först ha bäddat rent i söngen och städat vagnen.
Vill komma till snyggt och fräscht när vi kommer nästa vända, om 3 veckor.

Då får vi våran egen plats.
Vagnen skall på plats.Tältet resas och trallgolv byggas.
Sista April hävs strandrätten och husvagnarna får inta havsläge.

Tog bild över min plats som är helt underbar.Stor, ganska plan, lite skuggande tallar...jättebra!
Det är ju varmt på sommaren.
Sedan är det nära familjen och havet.
Perfekt läge!
Min och Tittis egen plats.

Längtar!
Njuter nu av de sista timmarna för denna gång

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards