Direktlänk till inlägg 15 april 2015

Träningsvärk :) Det får mig att le :)

Av Sirpa - 15 april 2015 08:09

Vaknade efter 6 timmars djup och välbehövlig sömn i min säng hemma i lyan.
Det var ljust ute, hade varit det några timmar.
Kände hur kroppen ömmade när jag vände på mig och detta fick mig att le.

Gårdagens cykling hade gjort verkan.
Träningen är så sakterliga igång igen och det känns att min kropp burit på nån snabla infektion ett tag.

Mycke kom det ur hals och näsa under cyklingen, ansträngningen igår och detta känns bättre idag.
Jag har lättare att andas och är inte så hes längre.

Börjar bli lite trött på denna berg och dalbana...
Kommer igång med träningen och det börjar kännas jättebra, kroppen svarar fint och allt känns bra..

Nog är det någon som jag kommer i kontakt med som smittar mig med elände som genast lägger sig i luftvägarna.
Träningen avstannar och frånvaron av den gör att jag får i stort sett börja om från början igen.
Kondition är ju färskvara

Men för bövelen :)
Inte är jag den som ger upp.
Är klok nog att vila den tid som behövs för läkning och sedan är det dags att köra igång igen.

Jag har ju Bissen som förebild och den kamp han genomgår får mitt eget lilla microproblem att blekna.

Det är härligt att ha människor omkring som inspirerar och peppar.
Alla behöver det!

Någon som tror på en och den förmåga var och en av oss bär.
Den inre styrkan.

Igår på mitt arbete som Bussförare var jag med om en härlig händelse.
Jag trivs ju så grymt bra med mitt arbete och även livet i övrigt.
Det syns tydligen på mig:)

Jag ler och är glad

Jag hör till den sorten som tycker om att i min tur samla på leenden.
När jag möter en kollega så gör det mig glad:)
Den jag där möter på vägen, är ju min vän och vi har en härlig gemenskap i den glädje vi bär genom att ha skoj när vi ses.
Vi stöttar varandra och hjälper så gott vi bara förmår.
Vi bekräftar och lyfter varandra

Ständigt pågår detta kretslopp av energiutbyte mellan oss i Köping.

Igår mötte jag en av de vänner som betyder mycket för mig.
Jag har uppmärksammat att hans glöd och glädje hamnat på sparlåga sedan en tid och det bekymrar mig.
Ingen av oss skall behöva bära bördor som förtar glädjen

Jag blir själv så glad av att se honom, min vän och kollega, att jag säkert strålar som en sol av glädje.
Vi möttes och jag såg honom skina upp:)
En kort stund senare ringer min telefon och det är han som tackar mig för den glädje jag förmedlar till honom.
Att jag ger honom energi genom att vara glad och positiv ständigt.

Han säger till mig att jag aldrig får förändras, för det är människor som jag som behövs, överallt.
För att sprida glädje genom strålglans och leenden.

Hans ord gjorde mig än mera glad:)
Sådant peppar och triggar mig, för jag vill så gärna visa att jag är glad och lycklig.
Kan det jag bär, ge någon annan människa glädje och hopp så har jag vunnt en enorm seger.

Tack min vän för dina ord!
Jag bär dem med mig i hjärtat.

Jag är också övertygad om att din gnista straxt kommer åter och du skall komma att spraka och stråla, såsom du brukar göra.

Idag kommer jag att cykla till och från mitt arbete igen.
25 km.Det gick ju bra att trampa hem i natt så jag kör på det.
Syns ju fint med ljus på cykeln och reflexvästen på.

Nu igång med dagens sysslor innan frukost med Titti katt i soffan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards