Alla inlägg den 29 april 2015

Av Sirpa - 29 april 2015 01:46

Här på Öland väljer jag att hålla en dygnsrytm som passar mig, då jag är ledig och känner mig fri, till att göra vad jag vill av mina dagar och nätter.

Just nu sitter jag vaken i natten.
Har sovit 3 timmar, lugnt och djupt.

Tankar rör sig i mitt huvud.
Utanför husvagnen, långt bort, ser jag ljus.
De sitter på vindkraftverken, som majestätiskt reser sig mot himlen.

Det syns ljus från Böda Hamn med sin fina fiskbod, där vi brukar handla rökt lax och andra gottigheter.

Intill mig spinner Titti katt förnöjsamt.
Hon mår så bra här i husvagnen, på vårt älskade Öland.
Nu innan säsongen drar igång på allvar, kan hon vara ute lös.
Hon går ingenstans, utan stannar ikring husvagnen.
Det räcker för henne.
Gamla kattdamer behöver inte mer äventyr än så.

Jag har två levande ljus tända på bordet vid min bädd.
Ett stilla regn smådropar på husvagnstaket :) Så rogivande.
En fågel skriker till, säkert störd av något nattdjur som kommer i dess väg, där i sömnens trygghet.

Allt andas frid!
Min själ känner havets närhet.
Följer med i rytmen av den stilla våg som rullar mot stranden.
Här känner jag mig så trygg, i mitt Paradis på jorden.

Mitt älskade Öland!

Tankar går osökt till allt som hänt på senare tid.
Hur jag drogs in i en karusell som från början var en fröjd, som mot slutet blev en mardröm.
En dröm som väcktes till liv för att straxt visa sig vara en naiv fantasi, uppbyggd i min hjärna, där i karusellens första ljuvliga, spännande, nästan hisnande varv.

Visst har jag kunnat hoppa av tidigare, men valde att hänga kvar i tron att det var rätt.
Att detta var någonting att lägga kraft och energi på.

Ack så fel jag hade.
Blev återigen en bricka i spelet, mellan människor som bär sina strider i sina liv.
I ett liv som jag är ganska övertygad om att den inte kommer förändras.

Kanske har jag fel.
Kanske var det en mening att jag skulle användas som ett verktyg i deras liv.
Ett verktyg att reparera något trasigt.
Eller till att slutgiltligen ge dem en möjlighet, att hitta nya vägar i sina liv.
Inte bita sig fast i det gamla, bekanta, som bara själ energi, utan att ge något i gengäld.

Det får tiden utvisa.
Jag har valt att ställa mig vid sidan av och se vad som händer.
Mina känslor lever vidare, i mitt hjärta och i mitt sinne.
Dem kan ingen ta död på i första taget.
Allra minst jag själv.

Här på ön har jag en distans till allt.
Jag ber till min Gud att han finns med dessa människor som nu har det så svårt.
Med vägval, kraftigt energiutflöde och kamp mot onska och girighet.
Kommer att ha mina böner hos dem under lång tid framöver.

Nu och här, i nattens timma.
Kan jag känna hur mina energier sakta återvänder.
Hjärtat börjar åter le och glädjens låga brinner med en liten, stillsam, nästan blygsam låga.

Min hälsa går åt rätt håll och det ger mig hoppet om att snart vara på benen igen, för att kanske hinna träna det sista till det lopp jag är anmäld till.

Göteborgsvarvet 23:e Maj.

Hoppet är ju det sista som överger oss:)
Jag lever i det.
Min grundkondition finns där.
Behöver få till det sista bara.
Löpningen i sin helhet.
Löpstegen, styrkan och kraften i benen, lungorna och kroppen som helhet.

Ett mål längs min väg som jag så gärna vill nå.
Här på Öland har jag den största möjligheten till det.
Bygga styrka och energi, få själen i balans inför detta Halvmarathon.

Straxt skall jag återvända till sömnens värld.
Det är inget problem.Vaggad av regnet.Det stillsamma ljudet mot taket.
Nattens tystnad och Tittis lugna andetag intill mig:)
Spinnandet har lagt sig till vila.

Morgondagen ligger där ännu ofödd.
Ett blankt, oskrivet blad som imorgon, när kvällen infinner sig, kommer att vara fullskrivet.
Säkert många ark.
Jag kommer att ha sysslor, pauser och mänga stunder till eftertanke.
I denna min värld, där jag härskar över det jag vill med min tid, mitt liv.

Jag kommer att ägna tid åt småplock i husvagnen.Planering inför tältbygge på Fredag eller Lördag.
Likaså inför bygget av förtältsgolv.
Jätteroligt!
Vill bygga ett golv som är stabilt och bra, som räcker i många år.

Jag skall ta mig en stilla promenad till Böda Ica för proviantering av sådant jag saknar, i matväg.
Mobilkameran kommer säkert att få jobba en hel del imorgon.
Sedan kommer jag att vila, återhämta krafter.Sortera tankar.
Säkert blogga och rensa ur en hel del ur sinnet som tar energi.
Ge plats åt nytt, kreativt och konstruktivt.

Livet skall inte vara en tid som ständigt tär.
Det skall vara en njutning i gemenskap med människor man älskar.Som betyder mycket för ens egen existens här på jorden.
Kärleken är den störta och starkaste av krafter och den segrar alltid i slutänden.
Så är det bara :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards