Alla inlägg den 30 april 2015

Av Sirpa - 30 april 2015 15:51

Min yngsta dotter med familj är på väg ner hit till ett blåsigt Öland.

Deras vagn är redan här nere.
Vi stod på undantag och jag flyttade min i Tisdags till säsongsplatsen.

Jag tog tag i deras flytt av vagnen.
Kände att den skall närmare platsen, om än inte helt.
Det är svårt att komma åt deras plats då förtältsgolvet redan är ditsnickrat.
Grannen har anlänt och det är trångt.

Jag drog dit deras vagn och kopplade bort den från min bil.
Kändes bra att ha familjen samlad.
De själva anländer mot kvällen.

Hjälpte till det jag nu klarade av:)
Bättre än inget.

Av Sirpa - 30 april 2015 15:00

Kunde inte motstå att köpa Jordgubbar, från Holland.
Jag brukar vänta till de svenska kommer men nu vart det inte så.
Inte lika goda som svenska men funkar.

Av Sirpa - 30 april 2015 13:48

Redan när jag köpte min älskade Sävsjövagn förra året, såg jag vissa grejer jag ville ändra på.
Det blev inte av förra säsongen då jag bodde och levde i vagnen på heltid.

Nu har jag inte kraft och möjlighet att vara så aktiv i träning som jag brukar.
Lunginflammationen är på väg bort men jag måste ta det lugnt ett tag till.

Detta inbjöd till att fixa med en del av smågrejerna i vagnen.
Bla satt det plastskenor på två av fönstren, för att den ursprungliga mörkläggningsgardinen behövde det.
Nu sitter det vanliga rullgardiner som inte skenorna behövs till, utan de var i vägen och hade sönder befintliga gardiner.
Nu är de borta och det ser bra ut.
Smidigt och praktiskt.
Lagade samtidigt en av rullgardinerna som fastnat helt.

Sedan har jag äntligen fått till upphängningarna för de söta spetsgardinerna med kompisar.
Gröna längder.
Nu är de samlade och sitter utan att lossa.

Jag tycker ju om att ha ordning och reda ikring mig.
Framförallt när det är begränsade ytor.Var sak har sin plats.

Satte upp en söt krokhållare på toan.

Likaså är kaffefilterhållaren uppsatt.
Det är ju inte så bara att banka in spikar i en husvagnsvägg.
Jag får tänka till.
Snyggt blev det iallafall

Av Sirpa - 30 april 2015 10:46

Nom nom:)
Föll för frestelsen att testa nya kakor.
Ångrar inte kan jag lova!!
Jättegoda!

Av Sirpa - 30 april 2015 07:06

Idag skriver jag Valborgsmässoafton.

Tycker inte att det var så länge sedan det var Jul:)
Tiden går fort och inte lär den gå saktare nu när det snart är sommar med allt det härliga i form av sol, bad och underbara träningspass längs havet här på Öland.

Känner mig piggare och starkare för varje dag som går.
Bloggade ingenting igår för jag kände att tiden inte riktigt räckte till åt det.
Samtidigt som jag ville sortera klart i mina tankar.

Jag valde att skriva med goda vänner, nya vänner som kommit in, som berör med sin vänlighet och välvilja.

Pratade mycket i telefon med min yngsta dotter som kommer hit ikväll, med sin familj till deras husvagn.
Mina döttrar och jag pratar öppet med varandra om allt i livet.
De är mitt stöd när mitt liv inte är på topp.Vi bär varandra i glädje och smärta.I sorg och oro.

Mina döttrar vill att jag skall få vara lycklig och att jag inte skall behöva bära någon oro, framförallt inte för andra människor som äter av min energi.
Jag har mig själv att skylla men det är ju alltid lätt att vara efterklok.

Pratade sist av allt med min äldsta dotter innan jag somnade.
Kändes bra att rensa tankar, för oss båda, inför nattens vila.

Gårdagen var givande, på flera vis.
Jag kände mig piggare.
Gav mig på att plocka bort delar i husvagnens vattensystem som måste bytas.
Min älskade gamla Sävsjö kräver lite extra kärlek iår:)

Tidigare en avloppsslang och nu en omkopplingskran som gått sönder.
Jag kan inte använda vagnens vattensystem förrän den är bytt, allt läcker ut.
Försökte få fatt i delen här men insåg att det inte går.
Får fixa det nästa vecka hemma istället.
Titti och jag klarar oss med vatten på dunk sålänge.

Det är ju toaspolning och handtvätt jag behöver vatten till.
Diskar och duschar gör jag i Servicehuset.
Just nu på Herrsidan då Damernas inte är igång ännu som jag skrev tidigare.
Funkar det också.
Känns nästan lite förbjudet att gå in där vi inte brukar få i vanliga fall.

Grannar har anlänt och det börjar bli lite mera liv på campingen.
Jag har erbjudit mig att måla lite i servicehuset för att få lite snyggare men får ingen vidare respons från ägarna när jag erbjuder mig, så jag lägger ner det.

Åkte in till Löttorp.
Hittade ett ställe som sålde möbler till utomhusbruk, altaner och uteplatser.
Hittade Min grupp:)
Som jag sökt...
Oj vad glad jag blev.
Handlade mat på Ica, åkte till vagnen, åt lunch och vilade kort.
Tömde Volvon och åkte in igen för att köpa gruppen.

Jättesnygg!
Glasbord med 6 stolar.

Kände att tiden för plastmöbler var över för min del.
Med detta följde ett parasoll som jag skall ge bort i present i sommar.
Här på Öland passar den inte då det blåser så mycket.
Gruppen kommer jag ha i förtältet.

Det fanns svart dynor att köpa till som jag valde bort.
Jag har Titti och hennes päls skulle genast synas på dessa så jag väntar in en senare leverans, med andra färger.
Titti är viktigast för mig.
Hon ska få vara i stolarna fritt, väljer färg efter det.
Fick löfte om ett bättre pris då när jag återvänder för köp, tack vare att jag monterade ihop bordet själv vid vagnen.

Kändes jättebra att ha det klart tills tältet skall resas och golvet byggas.

Sedan var jag trött.
Lite för mycket för mina ännu begränsade krafter.
Åt och vilade resten av dagen.
Fick igång min lilla tv.

Stod nere vid havet och såg ut över vattnet och Bödabukten.
Drömde mig bort till den dag jag åter orkar springa/gå längs vattnet.
Det är så vackert här...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards