Alla inlägg den 1 maj 2015

Av Sirpa - 1 maj 2015 02:32

Jag fick min brasa fast jag inte hade förväntat mig det.

Gårdagen blev efter diverse sysslor till timmar av vila och återhämtning i husvagnen.
Hade tagit i för mycket igen, alldeles för tidigt efter sjukdom.

Hostade och mådde dåligt innan kroppen godtog att jag faktiskt lagt mig ner och gjorde inget.
Somnade en kort stund efter maten också och det var välbehövligt.
Hjälpte långt.

Vid 20 tiden anlände så min dotter, svärson och ett av barnbarnen, samt Bassetvalpen Ludde.
Vi hjälptes åt att få in deras husvagn på plats innan mörkret föll.
Såg att brasan var tänd på stranden, en bit bort.
Tog bilen dit då vi var trötta och frusna.
Kul att träffa vänner från förra året, prata lite och värma oss vid elden.

Stämningsfullt!
Fast vi inte firade Valborg på något vis iår.
Åter vid husvagnen så fixade jag kaffe och mackor, kaffebröd inne i värmen och friden i min husvagn.
Barnbarnet var med mig hela tiden.
Satt länge och väl, pratade, fikade och bara tog det lugnt, innan de gick hem till sitt.

Jätteskönt att ha dem hos mig här på ön.Det hör liksom till att vi är samlade.
Titti jätteglad över att ha lilla J hos sig i varma bädden., som somnade där och blev hemburen av pappa till egna sängen i vagnen en bit bort.

Bushunden Ludde kände lukten av kattmat och det gjorde honom tossig.
Inte lätt att vara en tre månaders valp, full av nyfikenhet och upptåg.

Första Maj för mig blir, med hjälp av familjen att resa tält och bygga golv.

Härligt att ha delar av familjen här!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards