Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Sirpa - 2 maj 2015 08:52

Vaknade 4.30 imorse av att Titti katt gick på toa.
Fåglarna började försiktigt vakna.
Tog på första morgonkoppen kaffe.
Tände mitt ljus i den brandsäkra gjutjärnsstaken.

Kände att kroppen ömmade efter gårdagens jobb med tält och trall.
Är ju inte återställd på länga vägar ännu, efter lunginflammationen.
Krafterna kommer sakterliga åter men alldeles för sakta för min smak, så jag tar ut mig lite för mycket.

Bloggade om gårdagen.
Pussade på Titti och vi spann, pratade och mös innan jag valde att gå upp.

Diskbaljan fullpackad i händerna, traskade jag utvi den tidiga morgontimmen.
Gick till Servicehuset och diskade upp allt.
Älskar ju det meditativa handdiskandet, så jag njöt i fulla drag.
Lite kyligt, men härligt vindstilla.

Gick ner till havet en stund.
Kände mig inte riktigt pigg idag så det påverkar sinnet en del.

Tömde toabehållaren och städa på toaletten.
Bäddade och grejade på min lilla yta:)trivs att pyssla i vagnen.

Straxt frukost med familjen

Av Sirpa - 2 maj 2015 05:44

Våran Första Maj blev en dag med så himla mycket jobb.
Så bra det blev:)

Jag vaknade relativt sent på morgonen, för att vara jag.
Låg vaken på natten och hade ont i magen...
Det var så mycket jag ville ha klart den här gången jag är här på campingen.
Min allra första, egna, jättehärliga säsongsplats.

Husvagnen står på sin plats, om än lite ojämt.
Det skulle rätas till.
För mig väldigt viktigt för balansen.
Står inte vagnen helt i våg så rubbas något i min hjärna och det blir jättekonstigt, varje gång jag kliver in i vagnen.
Så detta måste ordnas innan förtältet skulle upp.

Tog mitt morgonkaffe, lyssnade på det stilla regnet mot husvagntaket.
Gårdagen var väldigt blåsig och kall, så ett stilla regn var att föredra när tältet skulle upp.

Efter en gemensam frukost i andra vagnen satte jag igång.
Hämtade tältstativet och alla pinnar, stormlinor med tillbehör.

Sorterade upp och satte ihop till lämpliga längder.
Straxt kom dotter och svärson.
Vi monterade, dividerade, diskuterade, ändrade och byggde.
Min dotter är expert på förtältsbygge:)
Så det var bara att följa hennes råd och anvisningar.
Straxt stod tältet där som en slapp ryggsäck medans vi unnade oss fikapaus i vagnen.

Hann precis få upp det innan regnet kom på allvar.
Skön tajming:)
Efter fika följde uppspänning, rätning och sträckning av tältet.
Pinnar knackades ner i mängd och parti.
Dottern hade jobbigt med sin onda rygg och svanskota, men envisades med att jobba på ändå.

Medans de fixade med sin trall utanför deras husvagn så fixade jag lunch åt oss.
Åt i lugn och ro.
Kände att vi redan gjort ett jättejobb med tältet.

Trallgolvsbygge stod på tur.

Svärsonen hämtade virke.
Vi funderade och mätte, planerade och tänkte.
Till sist kom vi överens om vad som var bästa sättet.
Min plats är inte rak någonstans så det gör allt extra krångligt.

Vi bygger två ramar som vi sedan stagar upp och när allt är i våg så läggs trallen på och skruvas fast.

Svärsonen sågade när jag och dottern mätt upp.
Reglarna först.
Sedan trallvirket.
Vi sågade och la på hög, allt som kommer behövas.
Saknade vinkeljärn för att fästa reglarna då det var röd dag och byggfirmor stängda.

Funkade detta med.
Pausade för fika.
En promenad med Ludde Basset för att sträcka på ryggarna.

Dottern kom på att det vore snyggt med en trall utanför ingången och längs med tältet.
Sagt och gjort:)
Hon och jag skruvade snabbt ihop en trall som svärsonen sågade delarna till.

Resultatet blev fantastiskt:)
Så snyggt och praktiskt.

När detta var klart och vi helt fädiga, tog vi en dusch i Servicehuset.
Sedan ihopplock i husvagnen innan natt och sömn.

Var jätteglad över allt som gjorts under dagen och så lycklig över all hjälp jag får nu när jag själv bara orkar gå på halvfart.
Hade ont i hela kroppen :) men det var det värt.

Nu är det bara resten kvar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards