Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Sirpa - 9 maj 2015 20:30

Förra helgen gjordes golvet i mitt förtält.
Det blev jättefint, stabilt och jämt.
Min yngsta dotter och svärson stod för arbetet.
Jag hängde på så gott det gick, ännu sänkt efter sjukdom då.

Lämnade ön i Måndags och valde då att låta golvet ligga öppet, få andas och fukta ur sig.

Nu är det torrt och fint så idag var det dags att börja inreda med mattor och annat.
Hade med en trähylla hemifrån, blommor och lite annat som jag kände att det passade i förtältet.

Blev nöjd med resultatet:)

Av Sirpa - 9 maj 2015 13:35

Avser att stanna här i mitt paradis i över en vecka.
Skall försöka träna så mycket jag bara fixar.
Vågar inte köra på för fullt ännu, klarar inte ett bakslag.

Somnade vid 5 tiden imorse, efter ankomst hit.Urlastning och nedtrappning.
Sov sedan till 9.
Inte så många timmar men det funkar då jag ändå är ledig:)

Tog mig lite kaffe och Titti fick sin mat.
Kände att jag ville komma ner till det vackra havet så snart jag bara kunde.

Det blev en fantastisk vandring.
Så jag njöt!

Jag älskar detta ställe så det nästan gör ont i mig.
Går bara och ler:) Hela tiden!

Blåste lite kyligt så jag behöll min tunna windbreaker på mig.
Gick längs vattenbrynet, tog massor med bilder.
Så läckra mönster i sanden efter havets vågor

På ett ställe låg ett stort ägg som någon fågel lagt.
Jag vet inte om det var övergivet.
Lät den bara ligga utan att röra.
Gick vidare, bortanför Böda Sand.

På den stund jag var ute, ca 7 km så mötte jag fyra personer.
Det är lugnt och skönt här.
Passar mig perfekt då jag känner att träning, vila och batteriladdning är det viktiga för mig just nu.
Mår så himla bra här:)

Av Sirpa - 9 maj 2015 12:04

Imorse klockan 4.05 öppnade jag bommen med mitt kort på Kyrketorp.

Hade jobbat massor med timmar först innan jag åkte hem.
Bryggde på en thermos kaffe, lastade in Titti i hennes bur.
In med matvaror och träningsgrejer, samt en hel del grejer jag skall fixa mitt sommarboende med:)
Typ blommor och så.
Cykeln hängde jag på sist av allt.

For hemifrån 23.30
Var så glad över att min bästis fixat lite färdkost åt mig:)
Choklad, mineralvatten och juice.
Tack Sötis:)
Han månar om mitt välbefinnande på alla sätt och vis.

Trafiken var i stort sett obefintlig så jag kunde rulla på i ett bra tempo.
Titti var inte riktigt nöjd med att resa på natten, så hon småklagade lite i sin stora, rymliga, trafiksäkra bur.

Fram kom vi:)
Kalmar dök plötsligt upp och färden upp på ön gick galant.
En hel del djur i rörelse.
Såg en vacker råbock som stod mitt i vägen och bara stilade upp sig.
Riktig skönhet!

Kaniner, rovfåglar och en och annan katt var ute på natten.
Fulla med äventyr i sig:)

Morgontimmen var så underbart vacker så jag hade svårt att gå in i vagnen för att få min välbehövliga sömn.
Fåglarna hade vaknat och höll konsert överallt.
Så njutfullt stilla.

Somnade så i min älskade husvagn.
Titti jättetrött också.
Kassar överallt med grejer som skall packas upp så fort jag känner för det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards