Direktlänk till inlägg 11 maj 2015

Tankar i natten

Av Sirpa - 11 maj 2015 00:05

Ligger här i sängen och lyssnar på tystnaden.
Det är ganska lustigt egentligen, att det aldrig är riktigt tyst.
Någonting låter ständigt.
Det knäpper i husvagnens värmeelement, Titti spinner bredvid mig i sängen.
På avstånd hörs en bil.
En fågel piper till i mörkret.

Ändå är det tystnad....

Det är ett enormt brus vi lever i ständigt.Alltid någonting som låter.
Öronen får aldrig vila.
Hemma där jag bor i Kungsör är det trafik, dygnet runt åker det fordon förbi mina fönster.

Jag vill ha det så:)
För mig är det just där och då, en trygghetskänsla.
Höra andra människor leva.
Hur de går i trapphuset, öppnar och stänger dörrar.
Det låter från dusch och toa hos grannen.
Ljud som hör hemma där.
Det skall bara vara så.

Här i husvagnen är det tyst.
De små ljud som hörs är naturliga.
Det är en rofylldhet som ger mig energi, att leva i ständigt brus hemma.
Jag behöver denna tystnad här på Öland.
Nu under försäsong är det så få här.
Jag njuter av det!
Behöver inte andra människor här.

Självklart saknar jag min dotter med familj i deras husvagn.
Nu kunde vi inte vara här samtidigt så då gillar jag läget helt enkelt.
Vi hinner umgås under huvudsemestern sedan.

Idag efter en sen lunch unnade jag mig en tupplur.
En timme ungefär sov jag.
Det kallar jag laddning av batteriet:)
Sedan upp och på med eftermiddagskaffet.

Ett tag var det så soligt att jag tog på bikini och lade mig ute på min trall och solade.
Fick sällskap av skogsmyror
De har väl en stack i närheten.
Vi var lite oense om att de prompt skulle klättra på mig där jag låg.

Straxt kom molnen och det började åska i fjärran.
Packade mig in i vagnen igen.

Tycker om när det åskar.
Framförallt på natten, när det blixtrar och lever om.
Nu kom inte åskan över här utan ett rejält regn bara.

Vädret är väldigt nyckfullt just nu.
Timme för timme kan det skifta om och om igen:)

Imorgon skall jag ge mig ut igen, träna och må gott:)
Först sova en god natt
Jag och min lilla katt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards