Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Sirpa - 12 maj 2015 23:26

Trots att du är mängder med mil ifrån mig, så känner jag din närvaro.

Känner doften av dig i mina näsborrar, när jag blundar.
Viskar ditt namn ut i nattens mörker...
Jag saknar dig....

Du kom in i mitt liv som en smekning på min kind.
En dag stod du där, sa hej och ditt namn.
Jag minns ännu ditt fasta handslag.
Så övertygande vänskaplig och varm i din bestämdhet.
Du kändes trygg...
Du ruskade om min värld redan då...

Tiden gick och vi blev vänner, talade om allt.Det fanns liksom ingenting som vi inte kunde nämna vid ord.
Tankar, känslor, funderingar och övertygelser.
Allt kunde vi tala om, skratta åt eller bara delge varandra.

Du såg om jag inte mådde bra.
Gjorde mig varse om din omtanke...
oftast på en nästan obemärkt sätt, men ändå så jag uppfattade din empati.
En sann vän!
En trygghet, en klippa i tillvaron.

Du hade alltid ett ord av vänlighet till mig...alltid någonting som lämnade spår inom mig.
Det var som att vi talade ett språk som bara du och jag förstod.

Ett språk som vi fortsatt att förstå och känna av.
Även när jag är långt borta ifrån dig, känner jag din närvaro.
Din varma hand, den lätta kramen som nätt och jämt kändes men ändå gav så oerhört mycket energi och kraft.

Din vänlighet värmer så min vän...
Berör och inger förtroende.
Minns att jag finns, alltid någonstans för dig, närhelst du behöver mig.
Vi talar vårt tysta språk...som bara vi uppfattar, med våra sinnen, våra hjärtan...

Jag känner din närvaro....varhelst jag befinner mig.Den gör mig lugn....

Av Sirpa - 12 maj 2015 19:37

Efter min shopping i Löttorp åkte jag med glass i handen mot Byrum.
Solen tittade fram lite försiktigt bakom det grå molntäcket och jag kände att det var läge för lite vackra bilder vi raukarna.
Så fick det bli.

Älskar att köra längs med kusten en bra bit.
Blå Jungfrun ( Blåkulla ) hängde med hela vägen.

Det hängde svarta, tunga regnmoln över havet och allt gav ett härligt ljus.
Satt en stund vid havets strand och bara njöt av livet.

Åkte så tillbaka till min sommarbostad.
Karlstadgrannarna hade anlänt precis och vi pratade en stund.
Gick så in till mitt och värmde på det som var kvar av köttsoppan från igår.
Gott med ostmacka till.

Kaffe med en ny variant av Marabou choklad. Med Japp.
Jättegod!
Åt och njöt och bara trivdes med mitt liv.
Självklart saknar jag de mina därhemma, men det är också skönt att husera ensam emellanåt.
Saknar min vän också.
Vi talas vid med text så vi håller oss uppdaterade om mående och tankar.
Vill att han ska må bra med sitt liv.

Jag är så oerhört rädd om vår vänskap för den är speciell och unik.
Den vårdar vi med stor omsorg.

Av Sirpa - 12 maj 2015 18:13

Imorgon är det min födelsedag :)
Jag blir 56 år...

Åkte in till Löttorp för att inhandla snören till att spänna fast vindskyddet som står ihopmonterat i förtältet.
Har inte vågat ta ut den ännu då jag vill förankra den ordentligt.
Den får ju inte gå sönder, mitt läckra vindskydd.

Åkte till Snäckan, där jag köpte möbelgruppen som jag tycker så mycket om.
Hittade snören och en del annat smått och gott.

Spanade in redan förra gången, de läckra färgglada solstolarna som stod uppställda.
Provade en då och den var jätteskön och snygg, ihopfällbar.

Nu stod den blå där och lockade.

Jag funderade...och funderade!
Slog sedan till när jag kom ihåg att jag faktiskt fyller år imorgon och det firas inte alls då jag är ensam här på Öland.
Så den följde med mig och inte nog med det.Fick 25% rabatt på den bara för att jag köpt möbelgruppen tidigare.
Jättegulligt!
Han som äger stället är jättetrevlig och vi pratade massor nu också, precis som förra gången.

Så nu har jag en solstol också:)
Mitt campande börjar bli komplett.
Jättefin stol!

Hittade också en hushållspappers hållare som passar mitt boende perfekt.
Har letat men inte funnit förrän nu.
Se så bra det blev...med måsar och båtar

Fina presenter till mig själv.

Av Sirpa - 12 maj 2015 16:33

För första gången under dessa dagar jag varit här på Öland så kände jag i kroppen, det riktiga suget efter att ge mig ut och träna.

Kände mig utvilad.
Magen som krånglat efter sjukdom kändes lugn och fin.
Tog mitt morgonkaffe.
Klädde mig för träning och gav mig ut.
Valde att gå mot Mellböda, längs vägen.Vek av mot återvinningsstationen.
Knäppte bilder.
Det var molnigt, vindstilla och lagom kallt i luften.

Gick raskt och joggade längre sträckor än igår.
Kände att kroppen klarar mer och mer.
Styrde stegen till Böda Hamn.
Det var så fint där med några fiskebåtar som låg inne.
Annars helt lygnt och tomt.
Bara havet och jag.

Pausade träningen vid 8 km och handlade på Böda Ica innan jag lastad med två kassar tog mig tillbaks till campingen.
La in kassarna och passade på att tömma min toa i Servicehuset.
Rena styrkepasset att bära toacassetten dit, tungt och otympligt.

Åt sedan frukost, vilade en timme.
På med träningsklädena igen.
Ut på stranden och körde kortintervaller, löplek och andra övningar för att få fart på kroppen.

Sedan var jag trött:) och mycket nöjd.

Så dagens träning blev riktigt bra.
Ska göra så framöver nu att jag tar två olika pass samma dag.
För att öka rörligheten och flåset.
Mina lungor behöver jobba på och tränas in igen.



Av Sirpa - 12 maj 2015 07:17

Måndagens träningspass var jättejobbig.
Kroppen stretade emot, varenda meter av de 8 km som jag var ut.
Var helt färdig när det var klart.

Lyckades ta många fina bilder som gör mig glad i efterhand

Av Sirpa - 12 maj 2015 07:12

Söndagen avslutade jag riktigt trött och ganska less på att det inte blir färdigt här i husvagnen.
Fick lov att skruva isär i badrummet för att komma åt avloppsslangen då det var tvärstopp.
Inget fel där, alltså satt problemet längre bort i systemet.

Denna vagn är försedd med en Vintertank till avloppet och troligtvis var det knas där.
Det sitter en omkopplare mellan tank och tömning ut direkt.
Det var säkert där felet låg.

Problemet låg i för mig att jag inte längre hade orken att ta itu med det på Söndagen.
Fick vänta till nästa dag.

Efter träning, frukost och dusch satte jag igång.
Rev ut hela bädden.
Jättemadrassen som väger ton och upp med hela sängbotten för att komma åt allt.

Mycket riktigt!
Det var där problemet satt.
Omkopplaren kärvade och allt hamnade i ett mellanläge.
Fick iordning på detta.
Återställde allt till sitt ursprungsläge.
Bädda rent när jag ändå rivit bädden.

Titti sur på mig för jag störde hennes rutin med dagsömn i sängen.
Blev sedan nöjd med renbäddat, så jag var förlåten.

På eftermiddagen efter lunch och tupplur satte jag så igång att olja in trädelarna av kök/diskdelen på Servicehuset som är öppet nu på försäsongen.

Gav min hjälp till ägarna som har fullt upp ändå.
Kändes bra att göra lite nytta.
Bra vart det också.
Jobbade på i drygt 3 timmar.

Tog denna före bild

Sedan samma del med olja på

Blev verkligen en stor skillnad.
Gjorde av med tre liter träolja på allt och vissa delar strök jag på dubbelt.
Trät sög i sig, torrt och grått som det var.

Kändes bra att kunna hjälpa till lite.

Lade mig tidigt denna kväll.
Ganska blåsig dag men mestadels riktigt soligt och fint.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards