Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Sirpa - 14 maj 2015 19:48

Försökte få tag i en bakelse igår när jag fyllde år.
Det lyckades inte.
Skulle fått lov att åka till Borgholm för det.

Idag var Bageriet öppet här i Böda.

Gick givetvis in och handlade det jag ville ha.
Med följde också kaffe som jag vet är supergott.

På eftermiddagen skulle jag så unna mig bakelsen.
Öppnade kartongen och min bakelse hade haverat.
Den låg på sida.
Men jag lovar:)
Den var superduper god ändå.
Mums!
Kalas även idag.

Av Sirpa - 14 maj 2015 19:27

Min camping här i Böda är superskön tycker jag.
Den är behaglig, lugn, naturnära och känns verkligen som en camping.
Jag har inte behovet av något mer än det som finns här.

Ett servicehus som funkar är det som räcker för mig.
För jag kommer inte hit för att leva i någon lyx.
Jag vill ha min husvagn på ett tryggt och bra ställe där jag rår mig själv.
Det gör jag här:)

Det byggs stugor för fullt här på Kyrketorp.Blir spännande att se hur det blir när allt är klart.
Ser lovande ut.

Jag trivs oerhört bra här.
Tycker jättemycket om ägarna och hjälper dem gärna om jag bara kan.

Närheten till havet, sandstranden.
Det är guldet i min tillvaro här.

Mitt boende är komplett nu när det sista blev gjort idag.
Vindskyddet blev rest och uppspänt.
Med hjälp av mina goa grannar.
Se så fint jag har det.
På Kyrketorps Camping.

Av Sirpa - 14 maj 2015 18:50

För första gången var det Gudstjänst i Böda Kyrka när jag är här:)
Blev jätteglad!

Kristi Himmelfärds Dag är ju för oss Kristna viktig och speciell.
40 dagar efter Kristi Uppståndelse.

Vädret var strålande när jag gick iväg till kyrkan, i mycket god tid då jag ville tända ljus i Minneslunden och bara strosa runt, njuta av den vackra, välvårdade kyrkogården.

Satt en stund i Minneslunden och tänkte på alla de jag saknar, som inte längre finns bland oss på jorden.

Tänkte på de jag älskar i mitt liv.
De som gör mitt liv värt att leva.

Straxt var det dags att gå in.
Kyrkan var väldigt fin invändigt, enkel och vacker.
Satt och beundrade den vackra altartavlan, med Jesus och lärjeungarna.

Jag hade sådan tur med mitt första besök att det var en kör just idag:)
Så fint!

Gudstjänsten flöt på i sin ordning.
Kände hur jag kom ner i ett lugn som jag inte känt på några veckor.
Jag behöver Guds hus, det hör till mitt liv, mitt välmående.

Efteråt samlades vi nedanför tornet och lyssnade på spel i ett Näverhorn.
Sedan trumpet till Härlig är jorden som vi alla sjöng med i.

Med en skön sinnesfrid inom mig gick jag åter till campingen.
Hade med mig det jag handlat i Bageriet.
Fixade mitt eget Kyrkkaffe i vagnen:)
Till det ostsmörgås och Tranbärsscones.

Så gott att bara njuta av i min egen stillhet.
Vilade en stund innan jag hämtade gräsklipparen från dotterns husvagn.
Klippte gräset och gjorde snyggt.

Många grannar jobbade med sina trallgolv och tält, så det var fullt pådrag runtomkring.
Kramade på mina tidigare grannar som jag kom att tycka mycket om förra året, då jag hade en annan plats.
Härligt återseende!

Åkte in till Byxelkrok och handlade kattsand och lunch.
Åt soppa och macka.
Lade mig att vila kort

Av Sirpa - 14 maj 2015 07:01

Finns det något behagligare under den varma årstiden, än att vakna en tidig morgon, till fågelsång och min älskade sambos spinnande intill mig.

Det skulle isåfall vara att vakna på samma vis med kärleken bredvid i sängen, men nu finns han ju inte, här:)

Kände mig så glad i hjärtat när jag slog upp ögonen.
Klappade och småpratade med Titti som berättade att hon var hungrig.
Tonfiskburken i kylen väntade:)

Hon fick sin tonfisk.
Öppnade dörren ut i förtältet :)
Möttes av underbar blomsterdoft.

Buketten tronade på glasbordet i sin fulla prakt.
Kände mig så lycklig, utvald och älskad.

Min vän berättade för mig igår att han valt blommorna med omsorg.
Att han ville med dem visa hur stor betydelse jag har för honom.
De orden värmde mitt hjärta.

Stannar i den känslan och bara mår bra.Njuter och tar till mig av det livet tilldelar mig just nu.
Varje sekund, en dag i taget.

Vad framtiden har att komma med får komma sedan.Jag njuter i nuet:)
Jag är värd den omtanke som kommer till mig nu.
Livet är lugnt och behagligt.
Oro och ovisshet är lagd bakom.

Idag Kristi Himmelfärds Dag tänker jag ta ledigt från träning helt.
Har pressat på enda sedan Lördag morgon, gått stegvis framåt i formen och benen börjar kännas så springsugna.

Körde några kortare löpsträckor igår under min powerwalk och det kändes härligt.
Kroppen svarar fint nu så det är läge med en vilodag.
Självklart förblir jag inte sittande:)

Dricker mitt morgonkaffe i sängen nu.
Med utsikt över blommorna utanför fönstret.

Skall straxt gå iväg till Servicehuset och duscha.

En stilla frukost medans håret torkar.
Klär mig lite finare idag och tar sedan en promenad bort till Böda Kyrka där det är Gudstjänst.

Kommer tända ljus i Minneslunden.
Vill minnas mina nära och kära som inte längre finns bland oss.
Tänder också för de i min närhet som har det svårt.
Som kämpar med sitt, med sina nära och kära i ohälsa.

Tankar av tacksamhet föds ur detta då världen inte alla gånger är nådig den lilla människan.
Många far illa och drabbas av olika former av kriser.
Jag ber för alla dem!

Jag ber av tacksamhet för allt jag har och får ta del av i mitt liv.
Mitt liv är en skattkista, till brädden fylld.

Ute är det vindstilla denna vackra morgon.
Det har kommit flera till campingen under gårdagen och kvällen.
Nya vagnar har tillkommit.
Hjälpte en familj igår att skjuta deras vagn på plats.
Vi är ju här för att hjälpa varandra:)

Efter kyrkan blir det ett besök på Bageriet som nu öppnat några dagar.
Kyrkkaffet blir hemma i mitt förtält med Titti.
Köper mig nog bakelsen jag ville ha igår, på min födelsedag.
Då var bageriet stängt:)
Njuter idag istället.
Förlänger mitt firande lite.

Sedan får vi se vad dagen erbjuder.
Känske får jag möjligheten att sätta fast mitt vindskydd som väntar i tältet.
Har blåst så mycket att jag inte riskerat få det förstört.
Lite knöligare att sätta upp ensam.
Hoppas på det att vinden håller sig stilla.

Nu är det dags att traska bort till duschen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards