Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

Vaknade med ett leende:)

Av Sirpa - 14 maj 2015 07:01

Finns det något behagligare under den varma årstiden, än att vakna en tidig morgon, till fågelsång och min älskade sambos spinnande intill mig.

Det skulle isåfall vara att vakna på samma vis med kärleken bredvid i sängen, men nu finns han ju inte, här:)

Kände mig så glad i hjärtat när jag slog upp ögonen.
Klappade och småpratade med Titti som berättade att hon var hungrig.
Tonfiskburken i kylen väntade:)

Hon fick sin tonfisk.
Öppnade dörren ut i förtältet :)
Möttes av underbar blomsterdoft.

Buketten tronade på glasbordet i sin fulla prakt.
Kände mig så lycklig, utvald och älskad.

Min vän berättade för mig igår att han valt blommorna med omsorg.
Att han ville med dem visa hur stor betydelse jag har för honom.
De orden värmde mitt hjärta.

Stannar i den känslan och bara mår bra.Njuter och tar till mig av det livet tilldelar mig just nu.
Varje sekund, en dag i taget.

Vad framtiden har att komma med får komma sedan.Jag njuter i nuet:)
Jag är värd den omtanke som kommer till mig nu.
Livet är lugnt och behagligt.
Oro och ovisshet är lagd bakom.

Idag Kristi Himmelfärds Dag tänker jag ta ledigt från träning helt.
Har pressat på enda sedan Lördag morgon, gått stegvis framåt i formen och benen börjar kännas så springsugna.

Körde några kortare löpsträckor igår under min powerwalk och det kändes härligt.
Kroppen svarar fint nu så det är läge med en vilodag.
Självklart förblir jag inte sittande:)

Dricker mitt morgonkaffe i sängen nu.
Med utsikt över blommorna utanför fönstret.

Skall straxt gå iväg till Servicehuset och duscha.

En stilla frukost medans håret torkar.
Klär mig lite finare idag och tar sedan en promenad bort till Böda Kyrka där det är Gudstjänst.

Kommer tända ljus i Minneslunden.
Vill minnas mina nära och kära som inte längre finns bland oss.
Tänder också för de i min närhet som har det svårt.
Som kämpar med sitt, med sina nära och kära i ohälsa.

Tankar av tacksamhet föds ur detta då världen inte alla gånger är nådig den lilla människan.
Många far illa och drabbas av olika former av kriser.
Jag ber för alla dem!

Jag ber av tacksamhet för allt jag har och får ta del av i mitt liv.
Mitt liv är en skattkista, till brädden fylld.

Ute är det vindstilla denna vackra morgon.
Det har kommit flera till campingen under gårdagen och kvällen.
Nya vagnar har tillkommit.
Hjälpte en familj igår att skjuta deras vagn på plats.
Vi är ju här för att hjälpa varandra:)

Efter kyrkan blir det ett besök på Bageriet som nu öppnat några dagar.
Kyrkkaffet blir hemma i mitt förtält med Titti.
Köper mig nog bakelsen jag ville ha igår, på min födelsedag.
Då var bageriet stängt:)
Njuter idag istället.
Förlänger mitt firande lite.

Sedan får vi se vad dagen erbjuder.
Känske får jag möjligheten att sätta fast mitt vindskydd som väntar i tältet.
Har blåst så mycket att jag inte riskerat få det förstört.
Lite knöligare att sätta upp ensam.
Hoppas på det att vinden håller sig stilla.

Nu är det dags att traska bort till duschen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards