Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

Böda Kyrka

Av Sirpa - 14 maj 2015 18:50

För första gången var det Gudstjänst i Böda Kyrka när jag är här:)
Blev jätteglad!

Kristi Himmelfärds Dag är ju för oss Kristna viktig och speciell.
40 dagar efter Kristi Uppståndelse.

Vädret var strålande när jag gick iväg till kyrkan, i mycket god tid då jag ville tända ljus i Minneslunden och bara strosa runt, njuta av den vackra, välvårdade kyrkogården.

Satt en stund i Minneslunden och tänkte på alla de jag saknar, som inte längre finns bland oss på jorden.

Tänkte på de jag älskar i mitt liv.
De som gör mitt liv värt att leva.

Straxt var det dags att gå in.
Kyrkan var väldigt fin invändigt, enkel och vacker.
Satt och beundrade den vackra altartavlan, med Jesus och lärjeungarna.

Jag hade sådan tur med mitt första besök att det var en kör just idag:)
Så fint!

Gudstjänsten flöt på i sin ordning.
Kände hur jag kom ner i ett lugn som jag inte känt på några veckor.
Jag behöver Guds hus, det hör till mitt liv, mitt välmående.

Efteråt samlades vi nedanför tornet och lyssnade på spel i ett Näverhorn.
Sedan trumpet till Härlig är jorden som vi alla sjöng med i.

Med en skön sinnesfrid inom mig gick jag åter till campingen.
Hade med mig det jag handlat i Bageriet.
Fixade mitt eget Kyrkkaffe i vagnen:)
Till det ostsmörgås och Tranbärsscones.

Så gott att bara njuta av i min egen stillhet.
Vilade en stund innan jag hämtade gräsklipparen från dotterns husvagn.
Klippte gräset och gjorde snyggt.

Många grannar jobbade med sina trallgolv och tält, så det var fullt pådrag runtomkring.
Kramade på mina tidigare grannar som jag kom att tycka mycket om förra året, då jag hade en annan plats.
Härligt återseende!

Åkte in till Byxelkrok och handlade kattsand och lunch.
Åt soppa och macka.
Lade mig att vila kort

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards