Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Sirpa - 15 maj 2015 21:53

Denna Fredag har jag haft husvagnshäng hela dagen.
Efter disk och tvätt, har jag knappt gått utanför tältet.

Hämtade varmvatten och svampade av husvagnen på fram och bakdel, där det blivit mörka ränder, i det annars kritvita, av regn och skräp från träden.

Kände under dagen att jag började ha sådan hemlängtan.
Vill hem till min vän som betyder så mycket för mig i livet och likaså till min familj.
Tjejerna och deras småttingar.

Jag älskar mitt Öland men känner nu att det räcker för denna gång.
Luften är så kylig att solning och bad inte är tänkbart.
Jag har laddat mina batterier fulla nu.
Kommit igång med träningen.
Vilat upp mig till väldigt god hälsa och bara det är så värdefullt.

Mitt boende är komplett nu, sånär som på en nu avloppsslang från köksvasken.Den kan jag vara utan.
Behöver inte vasken såsom jag lever i vagnen.

Pratade med min yngsta dotter om detta och hon tyckte att det lät bra, att jag var mätt på Öland för stunden.
Så jag inte behövde lämna ön med sorg i hjärtat.

Likaså blev min vän också glad över att jag längtar hem, till honom bla :)

Ikväll började jag packa mina kläder.
Det är en del som ska hem och resten blir kvar, i väntan på nästa tillfälle jag kommer ner.
Nästa helg är ju Göteborgsvarvet så då är jag och dottern där.

Tänkte göra som så att jag stannar till i Borgholm på hemvägen.
Hoppas på att Ölandsbutiken är öppen då jag vill ha lite grejer därifrån.
Behöver tanka och handla lite färdkost.
Kommer att träna på morgon och duscha innan frukost.

Tömmer toa och fixar i vagnen så jag kan lämna den ett tag.
Mina grannar och campingägarna håller kollen på allt.
Känns tryggt!

Jag har ju inget värdefullt i vagnen.
Grannarna intill är pensionärer och kommer vara här hela tiden.
Likaså några vagnar till runt omkring.

Börjar jobba Måndag eftermiddag så jag hinner fixa hemma så allt är ok innan jobb.
Träna och börja tänka på Göteborgsresan på Fredag.

Känns bra med mitt beslut.
Hemfärd på Lördag

Av Sirpa - 15 maj 2015 15:23

Dagen började med en powerwalk runt Norrböda och vidare till Böda Hamn.
Strålande solsken men huu...vilken iskall blåst!

Jag är så förälskad i den Öländska naturen.Kan vandra i timmar och bara njuta av alla stenmurar, väderkvarnar och blommor.
Känner mig så hemma här på något vis.Mår så himla bra här:)

Kommer ju hit tidigt på våren och redan då är naturen så skön.
Har sagt det i några år att jag så gärna vill åka hit även på vintern.
Få uppleva hur allt ligger i vila.

Det gröna är så oerhört grönt och himlen sådär extra blå och strålande.
Som idag när luften är så klar och kall.
Nere vid Böda Hamn kom inte vinden åt så hårt, vilket inbjöd till frosseri av foton.
Ett gäng vackra svanar gled omkring en bit ut i viken.
Så graciöst underbara.
Tyvärr för långt ut för min mobilkamera.

Flaggan fladdrade stolt i vinden.

Solstrålarna glittrade i vattnet.

Min favoritbåt Leva var nu uppdragen på land.
Tycker om namnet:)
Den ger mig energi och en vägvisning till det jag verkligen vill göra, fullt ut.
Leva :)

Fortsatte mitt motionspass hemåt husvagnen.
Passerade kyrkan.
Även idag var vaktmästaren igång med skötseln av gravar och växtlighet.
En rogivande, vacker viloplats.

Återvände till Titti i husvagnen efter 9 km i benen.Kall och vindpinad i lederna.
Idag kostade det energi att vara ute.

Tog min dusch, tvättade en maskin kläder.Skönt få träningskläderna rena till jag ska hem.
Intog en välbehövlig frukost.
Gick och diskade innan Titti och jag tog beslutet att resten av dagen fick bli en slö och slappardag:)

Det inbjöd inte att vara ute i kylan.
Vi trivs ju så i vårt boende.
Njuter av den fantastastiska bukett jag fick i Onsdags, på min födelsedag.
Den står vackrare än någonsin på bordet i förtältet.

Varje gång jag ser den känner jag mig så älskad.Fylls också av en längtan till givaren.
Ska bli härligt att när tillfälle ges,tacka och tala om hur mycket den betyder för mig:)

Tittis och mitt förtält doftar nu av nytvättade kläder.
Fräscht!
Vi har nyss ätit lunch och tagit en tupplur i bädden.
Hör hur grannarna huserar med bygget av sina boenden, inför sommaren.

Resten av dagen skall jag ligga och läsa.Pratade med min yngsta dotter tidigare.

Får kommentarer på mina blogginlägg från någon jag inte känner.
Någon Robert...
Denne verkar trivas med att läsa om mitt liv och mina tankar:)
Skojigt!
Alltid kul om mitt liv kan tillföra någon posiv energi.

Tack för trevliga kommentarer.
Publicerar det mesta.

Av Sirpa - 15 maj 2015 02:50

Gårdagen bjöd på så mycket innehåll att jag var trött tidigt.
Kröp till kojs redan vid 20 tiden och sov säkert innan klockan ens var 21:)

Sådan är jag...går upp tidigt och isäng tidigt, om jag har möjligheten.

Fick massor gjort igår som fick mig att må väldigt bra.
Kyrkobesöket, vandringen på kyrkogården.Många tankar och minnen som kunde bearbetas och läggas åt sidan.
Min själ fylldes av ett välbehag.

Vädret var strålande vackert.Solen sken från klarblå himmel.

Jag kunde ligga och sola i min nya, härliga solstol i bara en tunn klänning.
Låg i lä då det drog kyligt från havet.

Riktigt skönt och rogivande.
Runt ikring på säsongsdelen av campingen surrade det av skruvdragare, från alla som monterade sina trallgolv till förtälten.

Campingen börjar vakna till liv och det är jättekul.
Alla grannar är rara och goa människor.

Det märktes när jag började plocka med mitt vindskydd, då blåsten lagt sig.
Genast kom granntanterna och ville hålla medans jag monterade ihop och förankrade.
De är så hjälpsamma.

Resultatet blev jättebra.
Nu har jag min egen gård utanför tältet och det känns bra.
Förhoppningsvis får jag barnbarn hit och då är det bra att ha lite avskärmat.
Det blir mer ombonat tycker jag också med eget skydd mot vinden.

Så snyggt med fönster på skyddet också, ger en känsla av öppenhet i avskärmningen.
Jag vill ju inte vara instängd.

Har ju beställt en markis i samma tyg till framrutan på vagnen.
Solen ligger på hela eftermiddagen där så det blir ett bra skydd:)

Nu står allt här, bara för familjen att använda.
Har erbjudit min son med fru och barn, hundar att komma hit när jag inte är här.
Bara roligt om någon fler av oss kan njuta utav detta paradis.
Jag kommer åka ner någon helg framöver.

Har inte råd med alltför många resor.
Detta är ju tredje för iår.
Kostar bränsle med de 46 milen enkel väg som det ändå är.

Titti var ute en stund med sele igår men blev så störd av grannens lilla hund.En feg liten, skällig pryl som Titti fnös åt och gick ifrån.
Hon är för gammal och klok för att lägga någon vikt vid en bjäfsande jycke:)

Jag vaknade nu inatt av att Titti kissade utanför lådan.
Hon missar ibland, lådan är inte så stor och det är lätt att hon sätter sig med svansen utanför.
Gammelranten <3
Det är inte lätt.
Jag hör när det plaskar och gick då upp.Mattan fick sig en blöt fläck så den åkte ut för rengöring imorgon.
Torkade golvet.

Vi har svårt att hitta insulinbalansen så hon kissar lite för ofta.
Vi kämpar på lilla gumman och jag med det.Ska ringa Lina, Tittis veterinär när vi kommer hem.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och lite nattmacka.

Satte upp små solcellslampor runt om på min tomt igår och såg nu hur de lyser upp, likt stjärnor i natten:)
Jättefint!

Det går att åstadkomma mycket mys på enkla sätt.

Imorgon kommer jag att träna först av allt innan dusch och frukost.
Någon av de kvarvarande dagarna kommer jag nog att åka till Borgholm.
Vill njuta av den vackra staden innan den fullkomligt invaderas av semesterfirare.

Mitt älskade Öland.

Kommer att vara här 4 veckor i streck from 24/7...vad jag skall njuta:)
Sola, bada, cykla omkring, träna och bara må toppen.
Ladda batterierna i kropp och själ inför höst och vinter.

På mitt Kyrketorp

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards