Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Vaken i natten

Av Sirpa - 15 maj 2015 02:50

Gårdagen bjöd på så mycket innehåll att jag var trött tidigt.
Kröp till kojs redan vid 20 tiden och sov säkert innan klockan ens var 21:)

Sådan är jag...går upp tidigt och isäng tidigt, om jag har möjligheten.

Fick massor gjort igår som fick mig att må väldigt bra.
Kyrkobesöket, vandringen på kyrkogården.Många tankar och minnen som kunde bearbetas och läggas åt sidan.
Min själ fylldes av ett välbehag.

Vädret var strålande vackert.Solen sken från klarblå himmel.

Jag kunde ligga och sola i min nya, härliga solstol i bara en tunn klänning.
Låg i lä då det drog kyligt från havet.

Riktigt skönt och rogivande.
Runt ikring på säsongsdelen av campingen surrade det av skruvdragare, från alla som monterade sina trallgolv till förtälten.

Campingen börjar vakna till liv och det är jättekul.
Alla grannar är rara och goa människor.

Det märktes när jag började plocka med mitt vindskydd, då blåsten lagt sig.
Genast kom granntanterna och ville hålla medans jag monterade ihop och förankrade.
De är så hjälpsamma.

Resultatet blev jättebra.
Nu har jag min egen gård utanför tältet och det känns bra.
Förhoppningsvis får jag barnbarn hit och då är det bra att ha lite avskärmat.
Det blir mer ombonat tycker jag också med eget skydd mot vinden.

Så snyggt med fönster på skyddet också, ger en känsla av öppenhet i avskärmningen.
Jag vill ju inte vara instängd.

Har ju beställt en markis i samma tyg till framrutan på vagnen.
Solen ligger på hela eftermiddagen där så det blir ett bra skydd:)

Nu står allt här, bara för familjen att använda.
Har erbjudit min son med fru och barn, hundar att komma hit när jag inte är här.
Bara roligt om någon fler av oss kan njuta utav detta paradis.
Jag kommer åka ner någon helg framöver.

Har inte råd med alltför många resor.
Detta är ju tredje för iår.
Kostar bränsle med de 46 milen enkel väg som det ändå är.

Titti var ute en stund med sele igår men blev så störd av grannens lilla hund.En feg liten, skällig pryl som Titti fnös åt och gick ifrån.
Hon är för gammal och klok för att lägga någon vikt vid en bjäfsande jycke:)

Jag vaknade nu inatt av att Titti kissade utanför lådan.
Hon missar ibland, lådan är inte så stor och det är lätt att hon sätter sig med svansen utanför.
Gammelranten <3
Det är inte lätt.
Jag hör när det plaskar och gick då upp.Mattan fick sig en blöt fläck så den åkte ut för rengöring imorgon.
Torkade golvet.

Vi har svårt att hitta insulinbalansen så hon kissar lite för ofta.
Vi kämpar på lilla gumman och jag med det.Ska ringa Lina, Tittis veterinär när vi kommer hem.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och lite nattmacka.

Satte upp små solcellslampor runt om på min tomt igår och såg nu hur de lyser upp, likt stjärnor i natten:)
Jättefint!

Det går att åstadkomma mycket mys på enkla sätt.

Imorgon kommer jag att träna först av allt innan dusch och frukost.
Någon av de kvarvarande dagarna kommer jag nog att åka till Borgholm.
Vill njuta av den vackra staden innan den fullkomligt invaderas av semesterfirare.

Mitt älskade Öland.

Kommer att vara här 4 veckor i streck from 24/7...vad jag skall njuta:)
Sola, bada, cykla omkring, träna och bara må toppen.
Ladda batterierna i kropp och själ inför höst och vinter.

På mitt Kyrketorp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards