Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Åker hem imorgon..

Av Sirpa - 15 maj 2015 21:53

Denna Fredag har jag haft husvagnshäng hela dagen.
Efter disk och tvätt, har jag knappt gått utanför tältet.

Hämtade varmvatten och svampade av husvagnen på fram och bakdel, där det blivit mörka ränder, i det annars kritvita, av regn och skräp från träden.

Kände under dagen att jag började ha sådan hemlängtan.
Vill hem till min vän som betyder så mycket för mig i livet och likaså till min familj.
Tjejerna och deras småttingar.

Jag älskar mitt Öland men känner nu att det räcker för denna gång.
Luften är så kylig att solning och bad inte är tänkbart.
Jag har laddat mina batterier fulla nu.
Kommit igång med träningen.
Vilat upp mig till väldigt god hälsa och bara det är så värdefullt.

Mitt boende är komplett nu, sånär som på en nu avloppsslang från köksvasken.Den kan jag vara utan.
Behöver inte vasken såsom jag lever i vagnen.

Pratade med min yngsta dotter om detta och hon tyckte att det lät bra, att jag var mätt på Öland för stunden.
Så jag inte behövde lämna ön med sorg i hjärtat.

Likaså blev min vän också glad över att jag längtar hem, till honom bla :)

Ikväll började jag packa mina kläder.
Det är en del som ska hem och resten blir kvar, i väntan på nästa tillfälle jag kommer ner.
Nästa helg är ju Göteborgsvarvet så då är jag och dottern där.

Tänkte göra som så att jag stannar till i Borgholm på hemvägen.
Hoppas på att Ölandsbutiken är öppen då jag vill ha lite grejer därifrån.
Behöver tanka och handla lite färdkost.
Kommer att träna på morgon och duscha innan frukost.

Tömmer toa och fixar i vagnen så jag kan lämna den ett tag.
Mina grannar och campingägarna håller kollen på allt.
Känns tryggt!

Jag har ju inget värdefullt i vagnen.
Grannarna intill är pensionärer och kommer vara här hela tiden.
Likaså några vagnar till runt omkring.

Börjar jobba Måndag eftermiddag så jag hinner fixa hemma så allt är ok innan jobb.
Träna och börja tänka på Göteborgsresan på Fredag.

Känns bra med mitt beslut.
Hemfärd på Lördag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards