Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Sirpa - 18 maj 2015 12:51

Snablar i gatan!
Kan inte säga nåt annat...

Nu är det bara att hoppas på att detta går över och det snabbt.

Jag skulle ut på mitt träningspass i regnet på morgonen.
Hade inte riktigt bestämt mig för hur jag skulle lägga upp träningen för idag.

Behövde tvätta så jag gick ner i källaren för att kolla om tvättstugan var ledig.
Trappan ner är förrädisk, ojämna trappsteg och vinklad.
Lyckades halka till så det smärtade till rejält i vänster vrist.
Ajjj....

Bokade tid, gick upp till lyan för att hämta tvätten.
Det ömmade i vristen.
Laddade maskinen och stack ut på mitt pass.
Det blev 5 km jogg med inslag av gång.
Ömmade i vristen men inte värre än att jag joggade vidare.

Kom hem och tråcklade mig ur alla regnvåta kläder, skor och strumpor.
Körde ett lättare styrkepass.
Hämtade tvätten, ladda nytt och hängde upp det rena.
Körde lite mera styrketräning.

Fixade till frukost.
Satt på soffan och tog det bara lugnt när jag åt den.
Vägde mig imorse och såg att jag gått upp i vikt, ett kilo drygt, under min Ölandsvistelse.

Får inte in i min skalle hur det kunde vara möjligt, med all den träning jag fick under dessa dagar jag var där?!
Får se hur det ser ut på vågen om ett par dagar..

Kan jag ha gått upp det i muskler?
Känner ju att de fått en bra volym, mina benmuskler, samt rumpan.
Har ju inte ätit nämnvärt onyttigt under dessa dagar.
Frossade på min födelsedag, annars normalt.

Lagade iordning matlådor till kommande dagar.
Känns skönt att ha det klart så jag kan ägna tiden åt att träna, jobba och ladda inför Lördagen.
Fixade undan disken.

Tvättstugan fick många besök.
Körde 4 maskiner totalt.
Skönt få det också klart.

Ska nu vila en stund efter maten
Jobbar kväll/natt.

De nya löparbyxorna jag köpte igår var jättesköna:)
Satt kanonbra!

Roligt att springa på något bara sådär, som blir bra.

Av Sirpa - 18 maj 2015 07:41

Vaknade tidigt Söndag morgon.
Lite yr först över vart jag var.
Ljuden stämde inte med uppvaknande i husvagnen.
Hördes ljud av bildäck på våt asfalt.
Jag var hemma i lyan, i Kungsör.

Hade ont i magen redan vid uppvaknandet.Säkert av att jag slarvade med maten igår.
Åt så sent

Intog mitt morgonkaffe med en glad, ganska trött Titti katt.
Hon är alltid trött efter våra resor, då bilåkning inte är hennes favoritsyssla.

Pratade med min älskade vän på messenger.Skönt att vara så nära honom igen så vi kan ses och pratas vid.
Jag vill personligen tacka för de vackra blommorna på min födelsedag.
De står så bedårande vackra, där i sin vas.


Jag tog en vilodag från träningen då Lördagens sandpass ännu kändes ordentligt i vaderna.

Duschade.
Packade upp det sista efter resan.
Bloggade lite innan frukost.
Diskade och klädde mig för avfärd till Surahammar.
Till min yngsta dotter och barnbarn.

Vi for genast vidare mot Västerås.
Jag ville in till Erikslund för att inhandla lite kläder inför sommaren.
Hittade en del snygga, bekväma plagg.
Åt lunch på ett ställe där även mitt barnbarn kunde äta.
Hon är mjölkprotein allergiker min lilla älskling.

Gott var det.Buffe, så det var bara att plocka på.Min mage bråkade ännu så för min del blev det bra med en hämtning.

Mycket grönsaker.
Väldigt smakrikt och stället var välbesökt.
Chili & wook

Vi strosade vidare en stund till.
Hittade ett par läckra löparbyxor.

Jag gillar ju när det är annat än bara svart på träningskläder.
Det är också snyggt men jag vill ha flera varianter att välja emellan.
Hittade också en löparväst och tröja i glad färg.
Viktigt att synas ute.

Lämnade av mina älsklingar hemma hos dem och åkte hem till Kungsör.
Tillbringade några timmar med min vän som jag saknat så.
Fick nu möjligheten att visa den fina bukett han förmedlat till mig.

Vi pratade i timmar om allt mellan himmel och jord.
Han får mig verkligen att komma ner i varv och bara må bra.
Det är sådana människor man skall omge sig med.
Människor som tillför enegi och bara tar emot det jag själv vill ge, i min känsla
Samtal som flyter obehindrat och många glada skratt.
Leendet finns i hjärtat och själen ständigt i en sådan persons sällskap.

Min bästa vän:)
Tack för att du finns för mig.

Av Sirpa - 18 maj 2015 07:35

Vaknade tidigt Söndag morgon.
Lite yr först över vart jag var.
Ljuden stämde inte med uppvaknande i husvagnen.
Hördes ljud av bildäck på våt asfalt.
Jag var hemma i lyan, i Kungsör.

Hade ont i magen redan vid uppvaknandet.Säkert av att jag slarvade med maten igår.
Åt så sent

Intog mitt morgonkaffe med en glad, ganska trött Titti katt.
Hon är alltid trött efter våra resor, då bilåkning inte är hennes favoritsyssla.

Pratade med min älskade vän på messenger.Skönt att vara så nära honom igen så vi kan ses och pratas vid.
Jag vill personligen tacka för de vackra blommorna på min födelsedag.
De står så bedårande vackra, där i sin vas.


[Bild]

Jag tog en vilodag från träningen då Lördagens sandpass ännu kändes ordentligt i vaderna.

Duschade.
Packade upp det sista efter resan.
Bloggade lite innan frukost.
Diskade och klädde mig för avfärd till Surahammar.
Till min yngsta dotter och barnbarn.

Vi for genast vidare mot Västerås.
Jag ville in till Erikslund för att inhandla lite kläder inför sommaren.
Hittade en del snygga, bekväma plagg.
Åt lunch på ett ställe där även mitt barnbarn kunde äta.
Hon är mjölkprotein allergiker min lilla älskling.

Gott var det.Buffe, så det var bara att plocka på.Min mage bråkade ännu så för min del blev det bra med en hämtning.

[Bild]

Mycket grönsaker.
Väldigt smakrikt och stället var välbesökt.
Chili & wook

Vi strosade vidare en stund till.
Hittade ett par läckra löparbyxor.

[Bild]

Jag gillar ju när det är annat än bara svart på träningskläder.
Det är också snyggt men jag vill ha flera varianter att välja emellan.
Hittade också en löparväst och tröja i glad färg.
Viktigt att synas ute.

[Bild]

Lämnade av mina älsklingar hemma hos dem och åkte hem till Kungsör.
Tillbringade några timmar med min vän som jag saknat så.
Fick nu möjligheten att visa den fina bukett han förmedlat till mig.

Vi pratade i timmar om allt mellan himmel och jord.
Han får mig verkligen att komma ner i varv och bara må bra.
Det är sådana människor man skall omge sig med.
Människor som tillför enegi och bara tar emot det jag själv vill ge, i min känsla
Samtal som flyter obehindrat och många glada skratt.
Leendet finns i hjärtat och själen ständigt i en sådan persons sällskap.

Min bästa vän:)
Tack för att du finns för mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards