Direktlänk till inlägg 18 maj 2015

Söndagen med krydda

Av Sirpa - 18 maj 2015 07:41

Vaknade tidigt Söndag morgon.
Lite yr först över vart jag var.
Ljuden stämde inte med uppvaknande i husvagnen.
Hördes ljud av bildäck på våt asfalt.
Jag var hemma i lyan, i Kungsör.

Hade ont i magen redan vid uppvaknandet.Säkert av att jag slarvade med maten igår.
Åt så sent

Intog mitt morgonkaffe med en glad, ganska trött Titti katt.
Hon är alltid trött efter våra resor, då bilåkning inte är hennes favoritsyssla.

Pratade med min älskade vän på messenger.Skönt att vara så nära honom igen så vi kan ses och pratas vid.
Jag vill personligen tacka för de vackra blommorna på min födelsedag.
De står så bedårande vackra, där i sin vas.


Jag tog en vilodag från träningen då Lördagens sandpass ännu kändes ordentligt i vaderna.

Duschade.
Packade upp det sista efter resan.
Bloggade lite innan frukost.
Diskade och klädde mig för avfärd till Surahammar.
Till min yngsta dotter och barnbarn.

Vi for genast vidare mot Västerås.
Jag ville in till Erikslund för att inhandla lite kläder inför sommaren.
Hittade en del snygga, bekväma plagg.
Åt lunch på ett ställe där även mitt barnbarn kunde äta.
Hon är mjölkprotein allergiker min lilla älskling.

Gott var det.Buffe, så det var bara att plocka på.Min mage bråkade ännu så för min del blev det bra med en hämtning.

Mycket grönsaker.
Väldigt smakrikt och stället var välbesökt.
Chili & wook

Vi strosade vidare en stund till.
Hittade ett par läckra löparbyxor.

Jag gillar ju när det är annat än bara svart på träningskläder.
Det är också snyggt men jag vill ha flera varianter att välja emellan.
Hittade också en löparväst och tröja i glad färg.
Viktigt att synas ute.

Lämnade av mina älsklingar hemma hos dem och åkte hem till Kungsör.
Tillbringade några timmar med min vän som jag saknat så.
Fick nu möjligheten att visa den fina bukett han förmedlat till mig.

Vi pratade i timmar om allt mellan himmel och jord.
Han får mig verkligen att komma ner i varv och bara må bra.
Det är sådana människor man skall omge sig med.
Människor som tillför enegi och bara tar emot det jag själv vill ge, i min känsla
Samtal som flyter obehindrat och många glada skratt.
Leendet finns i hjärtat och själen ständigt i en sådan persons sällskap.

Min bästa vän:)
Tack för att du finns för mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards