Alla inlägg den 28 maj 2015

Av Sirpa - 28 maj 2015 08:55

Varje månadsslut, när lönen har kommit in på kontot, är det samma sköna känsla att kunna betala de fakturor som förfaller denna månad:)

Jag är så tacksam över att vara frisk och ha ett arbete.
Kunna sköta mitt arbete på bästa sätt och trivas.
Det vore varje människa förunnat att få uppleva.

Livet blir en helhet då ingen tid förspills till något vi inte vill hålla på med.
Självklart kan ju inte all tid vara guld.
Det jag menar är att ett liv med ett arbete i trivsel och en värdefull fritid, går hand i hand.

Nu är månadens räkningar betalda och jag vet hur mycket jag har kvar att leva på och kanske spara undan till senare.

Volvons skatt kom denna månad så det blev lite extra utgift.

Jag gillar att ha utgifter ligga på Autogiro.En liten summa varje månad i en jämn ström, istället för en klump plötsligt.

Jag tycker om att ha järnkoll på min ekonomi och har inga utsvävningar som plötsligt kostar på i plånboken.
Unnade mig möbler och annat till husvagnen så det är min "lyxkonsumtion" över sommaren.

Väl investerade saker som kommer att hålla i många år om jag bara vårdar dem.
Vilket jag självklart gör då jag trivs med allt jag har:)
Även gamla saker, som min husvagn tex är jättefin tack vara omsorg och vård.

Förfallna fakturor existerar inte i min värld.
Tack vare att jag vet vad jag har att röra mig med och lever därefter:)

Av Sirpa - 28 maj 2015 06:49

Mitt liv har varit händelserikt och åren som gått, har gett mig insikten av vad som är av värde för mig och mitt välmående.

Det sägs ju att så länge man själv inte mår bra så räcker man inte till åt andra.
Det stämmer så bra!
Energin räcker knappt till åt att hålla det egna flytande.
Då finns det inte plats för annat.
Det bästa är att avskärma sådant som tar ens kraft och energi.

Det händer oss alla någon gång i livet att det bara blir för mycket.
Det vet jag, om någon.

Tiden behövs för att reparera det egna, tärande inombords.
Ta hand om de allra närmaste och lämna resten åt sitt.

När det sedan gått den tid som behövts, så kan vi sakta men säkert börja plocka in pusselbitarna i livet som saknas.
Ta in det igen, som vi själva vill ha med oss på resan igenom livet.

Jag själv var en sådan pusselbit :)

I en nära och älskad persons liv.
I dennes livspussel.

Igår var jag med om en så underbar händelse, som jag drömt om i många år.
Jag fick träffa mina tre underbara barnbarn:) som jag är farmor till.
Farmors tre härliga små ungar.

Jag klarar inte av att skriva så mycket mera om just händelsen utan beskriver min känsla i det, här och nu.

Tre små individer, som var och en bär en del av mina egna anlag inom sig.

Hjärtat stannade i bröstet på mig då jag fick se dem.
Försiktigt, lite blygt hälsade vi på varandra.
Vi spelade fotboll och pratade lite om allt som kändes var bra.

Vi sågs i drygt 2 timmar och jag lovar att de två timmarna var de värdefullaste i mitt hjärta.
Likvärdiga med mina barns födelse och barnbarnens ankomst till världen:)
Jag var så lycklig!

Vi tog det försiktigt för att inte bara klampa in i de små personernas liv.
Ett steg i taget.
Sakta men säkert kommer de små att få ha farmor med i sitt liv.
Efter 4 1/2 år åtskilda.

Balansen börjar på att vara återställd i vårt liv nu.
Pusselbitarna tillrättaläggs och livet kommer vidare.
Utan hål och tomrum i hjärtat.

Känslan och minnet av de vackra ögonen som blygt såg på mig.
De små, mjuka armarna som kramade min hals, då jag på knä omfamnade de små vid avfärd hemåt.
Känslan var och är obeskrivlig.
Jag har längtat så efter detta och drömt om hur det skulle kännas.

Nu vet jag :) Det är helt underbart!!

Mina små är tillbaka i mitt liv igen, med sin mor och far.
Min älskade son som jag saknat så det känts som hjärtat skulle värka sönder vid tanken.

Jag har klarat mig tack vare de ord min son sade till mig för 4 år sedan.
...Mamma, ha tålamod!

Det har jag haft.
Just tålamod att vänta in denna dag som jag själv inte kunnat påverka.
Denna dag då jag fick till mig hela familjen...inte bara delar av den.

Nu har jag närheten till alla 7 barnbarn.Alla får jag träffa, krama om och skämma bort så mycket jag själv vill.

Jag är så oerhört lycklig att jag i skrivandets stund sitter med lyckotårarna rinnande ur mitt hjärta.
Känner hur livet pulserar i mina ådror.
En känsla av frihet har infunnit sig i själen och sinnet har fått ro.

Jag är Mormor och Farmor :)
Så mycket jag själv vill!!
Varje dag, timme, minut och sekund.
Varje hjärtslag och andetag har jag mina gullungar i mitt liv

Lättnaden är enorm.
Kärleken strömmar i mig och livets pussel är tillrättalagd.
Mina nära och kära finns med mig i mitt liv igen:))

Mitt liv är komplett!

Av Sirpa - 28 maj 2015 06:14

Den har gått över till att bli lite tyngre på nåt sätt.
Förut var den vass och irriterande.
Nu känns det mera som att någonting släpper ur halsen efter ett tags hostande.
Vet inte hur jag skall tolka det.
Bättre eller sämre, har ingen aning.

Min gulliga chef kramade om mig på jobbet igår efter körning och sa att jag var väldigt varm.
Febertermometern är kvar i husvagnen på Öland så jag har inget att kolla med.
Vad gör det för skillnad om jag vet eller inte.

Det går snart över och jag kan fortsätta min träning:)
Längtar till det nu...
Benens muskler börjar vara återställda efter Lördagen.

Körde med Naturdiet som måltid igår.
Funkade jättebra.
Var varken hungrig eller sugen på någonting.
Allra minst då jag körde buss och hade mina uppknäppta uniformsbyxor på..så obekvämt!

Detta fixar jag som ingenting.
Skulle det vara att jag nu skulle vara döhungrig så får jag väl äta nåt litet.
Skillnaden blir bara den att jag inte minskar lika snabbt.
Ca 3-4 kg behöver bort för att byxorna ska sitta bra igen.

När träningen är igång har inte överskottskilona en chans:)

Måste ju vara i form till badstranden när semestern börjar 24/7 :)
Piece of cake :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards