Alla inlägg den 29 maj 2015

Av Sirpa - 29 maj 2015 23:30

Lade ut bilder i förra inlägget som försvann.
Här kommer de...

Av Sirpa - 29 maj 2015 22:03

Jag har ju under ett tag funderat på att bytta jobb.
Hade en ansökan klar för att skickas in för några veckor sedan, men fegade ur och kastade bort den.
Kände lite att..jag vet vad jag har men har ingen aning om vad jag får.

Veckorna gick och jag funderade vidare, för mig själv.Vägde för och emot.
Kände att om jag ska ge mig på något nytt så är tiden nu, innan jag blir för gammal för att vara attraktiv inför nytänk och utveckling.

Det hände saker på mitt nuvarande arbete som fick mig att må dåligt en stund.
Varje dag bar med sig meningsskiljaktigheter med kunder.
Diskussioner om falska biljetter och diverse annat som kändes så dumt.

Kände att min tid viktigare än att jag ständigt skulle behöva sitta på min vakt för att få betalt för bussresan.
Behöva ta emot glåpord och hot för att vissa kunder inte ville betala.

Bloggade om en sådan händelse förra veckan.Mådde skunk efter den.

Tänkte mer och mer på det andra arbetet.
Lockades av tanken att ge mig på någonting som är helt nytt här, under utveckling.
Med möjligheter att kunna påverka arbetet.Vara med och skapa någonting från början.Jobba i ett fungerande team där alla drar åt samma håll.
Vara med och locka in kunder och ta andelar.

Kände att jag vill ha del i det som skedde därborta i Västerås, med de lila bussarna som blivit väldigt omtalade.
Tanken att få vara en del i någonting som var positivt och givande lockade allt mera.

Så jag ställde frågan till min fd kollega och goda vän, om jag fick komma och åka med honom, när han arbetade.
Så jag skulle få en bild av det jag byggt upp i min hjärna.
Se om detta var någonting för mig:)

Igår Torsdag hade jag fridag och åkte med honom från Västerås till Arlanda.
Redan den turen kändes superhärlig.

Vilka kunder:)
Glada och positiva, tacksamma och oerhört nöjda med servicen och komforten.
Min vän trivdes på sin nya post, det framgick väldigt tydligt.
Jag har aldrig sett honom så glad och tillfreds.

Han satt som en kung bakom ratten på den underbara, mjuka och snygga Scaniabussen, med ett leende på läpparna.

[Bild]

Ja:) Det är Nettbuss och deras nya linje Buss4you som lockar mig så oerhört.

Väl framme på Arlanda kom kunder och tackade för en härlig åktur.
De pratade om de komfortabla, lyxiga sätena som jag också satt i under färden.

[Bild]

Förarplatsen var jag ju bara tvungen att prova.Härlig

[Bild]

[Bild]

Jag mådde som en prinsessa i detta härliga fordon.
Kände bara att detta var min arbetsplats.
Jag vill köra dessa bussar och vara en i gänget med de förare som redan finns på plats.
Känner några av dem sedan tidigare och de vill verkligen ha med mig och ro båten.
Vilket järngäng vi skulle vara!

Fortsatte åka med efter rasten.
Kunde bara inte låta bli då det var intressant att se hur jobbet gick till.
Biljettförsäljning, linjesträckning.
Vad jag trivdes:))

Sista vändan fick vi tid över och tog en fika på terminalen på Arlanda.
Frossade i snygga piloter som kom från planen:))

Kom hem sent och somnade uppspelt.

Klockan 9.00 Fredag morgon ringde jag till Nettbuss:)

Ska på intervju på Onsdag nästa vecka!

Håll tummarna för mig!!!

Av Sirpa - 29 maj 2015 01:12

Min blogg slår rekord igen!

Både unika besökare och även enskilda besök ökar stadigt:)

Härligt!
Då måste det ju bara vara så att någonting är intressant.
Vore kul att veta vad det är....

Finns det någon som kan ge mig en ledtråd ??
Vad är det som gör att just Du läser min blogg?

Tack och Jättekram:))

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards