Alla inlägg den 30 maj 2015

Av Sirpa - 30 maj 2015 09:23

Gårdagens boost av adrenalin gav verkligen min förkylning en spark i häcken:)

Känner så mycket bättre idag och hostar i stort sett ingenting längre.
Så skönt!

Har idag ett långt arbetspass.
10.20-19.30 och det känns bra.
Gillar att ratta min buss och träffa människor.
I helgen pågår Köpingsfesten och det innebär fler kunder på bussarna, ifrån närliggande orter.
Jag vill ju ha något att göra och kunderna tillför detta.

Slutar så bra tid att sänggång tidigt blir aktuellt.
Går då upp tidigt Söndag morgon för att hinna träna innan nästa arbetspass.
Ska ge mig ut på en powerwalk:)
Börjar försiktigt med det så inte förkylningen kickar tillbaka.

Straxt iväg till depån.
Hämta ut buss och rulla igång dagen.

Har förresten gått ner ett par kilo sedan jag började byta ut måltider mot Naturdiet.

Mer ska bort.
Säkert är det överflödig vätska som lämnat kroppen hitills.

Av Sirpa - 30 maj 2015 07:55

Jag hör verkligen till de människor som inte sätter mig ner och väntar på att dagarna skall gå, i mitt liv.

Jag Gör själv dagarna i mitt eget liv!

Min chef har yppat orden "när du brinner för någonting så gör du det med full styrka"

Så är det:)
Gillar jag någonting och sålänge det tillför mig någonting så brinner jag med full styrka.
Varför hålla på med någonting halvdant?!

Tror nog inte att den dagen någonsin kommer då jag bara sätter mig ner på en grön äng och tänker att, nu har jag nått dit jag vill och behöver.
Nää...det kommer inte att ske:)

Drivkraften inom mig är grym.

Jag bill känna att livet har en mening.
Känna att jag gör nytta för mig själv och det som finns runt ikring mig.
Kan jag påverka, så gör jag det.

Jag kan kämpa och gno så länge jag känner att det är mödan värt.
Blir jag ständigt motarbetad eller nonchalerad så söker jag någonting annat som tillför mig energi.
Men jag ger inte upp förrän jag är helt övertygad om att det inte kommer tillföra mig något mera.

Jag ger mig heller inte in i strider som jag vet att jag kommer förlora.
Finns ingen anledning.
Då låter jag det hellre vara.

Nu brinner jag för någonting nytt som jag vill vara delaktig i:)
Tillsammans med ett gäng som jag gillar och det känns ännu bättre då.
Alla drar mot samma mål och det med glädje och energi, gemenskap och styrka.

Jag vill vara med och ro den båten:)

Av Sirpa - 30 maj 2015 00:58

Hela denna dag har jag gått i ett adrenalinrus:)

Började morgonen med att ringa och prata med Nettbuss, Bus4you imorse.
Det var ett härligt, givande samtal.

Jag fick tid för intervju på Onsdag efter jobbet:)
Det är såååå spännande!

Sedan några timmar senare ringde jag och meddelade min chef att jag skall på intervjun.
Han blev knäpptyst i telefonen en stund.
Sedan hade vi ett bra samtal.

Berättade för mina döttrar givetvis.
Ringde min vän och fd kollega som jag åkte med igår och vi pratade länge om jobbet och vad det innebär att jobba för Nettbuss.
Också det ett mycket intressant och givande samtal.

Under dagen trillade det mängder med lyckönskningar och glädje över mitt beslut.

Detta innebär verkligen att jag lämnar min trygghetszon ett tag och det finner jag själv bara utmanande:)
Jag vill och jag skall!

Åkte hem till min yngsta dotter i Surahammar ett par timmar.
Hon plattade mitt hår inför arbetsdagen.
Blev jättefint och skönt, slätt och lätthanterligt.

Åkte till mitt arbete i Köping och bytte om till uniform.
Mådde gott:)
Med ett leende på läpparna jobbade jag på eftermiddagen och kvällen.

Såg de lila godingarna i Västerås när jag körde turer dit.

Slutade 24.00
Larmade och låste då jag var sist.
Kom hem jättetrött och jätteglad:)

Väntans tider är inledd nu:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards