Direktlänk till inlägg 5 juni 2015

Fredag morgon...

Av Sirpa - 5 juni 2015 07:43

Sitter i min säng, dricker kaffe.
Lyssnar på en syrsas gnisslande inifrån min spindelfrökens terrarium.
Hon fick sin mat härom dagen.
Köpte 10 syrsor från Zoo butiken i Köping.
Nu frossar hon i sig dem, en efter en.

Hon är vacker min lilla ludna sambo:)

Gårdagen blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Eller...ska jag säga att den slutade inte som jag tänkt mig.

Åkte efter frukost till min äldsta dotter i Eskilstuna, samt minsta barnbarnet.
Fick en fin gåva från dem.
Mors dagsgåva i efterskott!

En korg fylld med måbragrejer från Bodyshop.
Härligt!
Sånt uppskattar jag verkligen.

Vi åkte vidare till Surahammar och mina barns fars företag.
Därifrån gick jag sedan till Ciccis Klipp och fick mina ögonfransar fixade.
Det blev jättebra:)
Bästa resultatet hittills och det säkert för att jag fått så mycket nya, egna, fina fransar som hon kunde bygga förlängningarna på.
Så snyggt!

Detta är en lyx som jag unnar mig så länge jag bara har ekonomisk möjlighet till.

Handlade lite på Willys och köpte första Svenska Jordgubbarna för iår.
50:- litern.

Åkte sedan alla tre hem till min yngsta dotter.
Intog lite lunch och efter det vet jag inte vad som hände.....
Jag blev bara tröttare och tröttare.

Låg en stund på soffan hos dottern med barnbarnen lekande runtikring och baservalpen busande.
Mysigt att ha dem så nära.

Äldsta dottern och jag hade tänkt att grilla lite gott kött hos dem i Eskilstuna, men jag fick lov att styra om och fara hem till mig, så fort vi återvänt till E-tuna.

Jag var trött, kallsvettig och helt färdig.Magen var svullen och värkte.


Kom på det hemma sedan att det var ju självklart anspänningen från Onsdagen som släppt :)
Jag hade ju byggt upp en sådan förväntan inför det som komma skulle.Maxat energierna i mig och hjärnan jobbade på högvarv.
Anställningsintervjun och väntan på den.
Jag var dessutom vaken i 24 timmar det dygnet, då jag valde att åka med min vän till Arlanda med hans tur.

Bus4you lockade mig så oerhört så jag offrade vila till att åka med och insupa min kommande arbetsplats:)
Eventuellt, kommande arbetsplats.

Jag har ju inte fått något svar ännu om jag blir anställd.....

Väntan är lite jobbig:)
Det blir sådan omvälvande, härlig förändring i mitt liv så jag känner att varje dag av väntan är lite som att tuffa på tomgång, inför någonting fantastiskt.

Jobbar självklart med tanken att det kanske inte går vägen.
Nettbuss kanske inte väljer mig och då får jag tänka om och välja nya vägar.
Livet står ju inte och faller med detta men nog skulle jag bli grymt ledsen och besviken ett tag.

Mitt liv har ju aldrig varit ett surfande på silverfat så styrkan att bära ett nederlag kan jag ta.

Nu tror jag inte att jag får ett nej:)
Nettbuss kan inte vara utan mig!

Kvällen hemma vilade jag.
Sov en stund på soffan och kände redan efter det att jag mådde bättre.
Åt lite innan sängdags.

Har nu sovit tungt och drömfritt en hel natt.
Mår toppen igen.Krafterna har återvänt.Magen är iordning och livet ser bra ut :)

Just nu känner jag för att ge mig ut i solskenet på en lång promenad.
Min hosta är ett minne blott.
Känner att det är läge att dra igång träningen så jag får bort de där 3-4 extrakilona jag bär på just nu.

Det kan ju bli måttagning för en ny, jättesnygg bussuniform :) så jag vill känna mig bra i kroppen och formen den dagen.

Pjuh!! Väntar, väntar, väntar!!

Nettbuss...ring!!!
Ge mig positivt svar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards