Direktlänk till inlägg 6 juni 2015

Rökande fyllkaja

Av Sirpa - 6 juni 2015 01:20

Jag brukar sällan ha problem med överförfriskade personer på bussen, men idag var det dags.

Han var så packad att jag var på vippen att neka honom åka.

Det var på bussen från Västerås, sista turen.
Kände när jag kom till Köping att det började lukta cigarett i bussen.
Såg i spegeln att den skyldige hade båda händerna framme och det syntes ingen cigarett.

Han vinglade omkring i bussen och hade ingen koll på vart han var.
Jag talade om det för honom och han avlägsnade sig på nästa hållplats.

Kände bara att jag inte vill ta upp ciggen med honom, ingen ide med en människa som är helt utanför sina sinnen.
Genomsökte bussen och hittade en nedtrampad fimp på golvet.
Det luktade ännu.

Suck!
Vad trött jag blev....
Gråtfärdig!
Det är ju så fruktansvärt farligt, så stor risk för brand.
Nog är begäret stort när man riskerar liv.Fast han hade väl knappt koll på att han satt på en buss ens.

Tur att det gick bra och att fimpen var på golvet och inte i ett säte.
Plockade bort det som blivit nedskräpat den sista turen.
Hade sopat och skurat bussen på min rast.
Den såg hemsk ut när jag tog den på eftermiddagen.Kollegan före har bara dumpat den med fulla papperskorgar och golvet skräpigt och skitigt.

Jag skulle aldrig utsätta en kollega på samma sätt.Även fast jag inte har städ och tvätt av buss så plockar jag bort allt som skräpar.

Ser verkligen fram emot att börja köra Bus4you där alla tar samma ansvar och håller snyggt.

Innan jag åkte hem så släpade jag bort en stege till en buss som en go kollega skall köra imorgon.
Hon är en liten, äldre dam som jag inte vill, skall klättra på stegar.
Satte upp två flaggor på takhörnen på hennes buss.
Svenska flaggans dag imorgon ju:)

Hela kvällen pratade jag på messenger med en go vän jag har :) som jag aldrig ens träffat, men vi pratar och skojar om allt möjligt.
Skönt att ha hans sällskap sådär.
Även fast han var massor med mil bort.
Jag skrev till honom bara när jag stod still på ändhållplats.

Betalkortsterminalen fungerade inte under hela mitt arbetspass.
Tydligen nåt med banken.

Åkte så hem när jag larmat på.Jag var sist i garaget idag.

Kom hem till en söndersliten ytterdörr i trappen.Låset sönderslitet och dörren likaså, gick inte ens att stänga.

Vilken kväll!!
Känner mig inte trygg alls.
Nyss skrålade ett fyllegäng förbi, nedanför fönstret, på väg hem från krogen längre ner på gatan.
Tur att porten är på baksidan.
Inte för att det heller hjälper längre.

Hoppas bara att min bil får vara ifred.

Detta som skett gör att jag kommer söka nytt boende med ljus och lykta i Surahammar.
Får väl göra som min vän och jag skojat om ikväll:)
Vi får köpa ett hus ihop och slå oss ner i Sura och båda jobbar i Västerås.
Han har möjlighet att få jobb där lätt, blivit erbjuden redan.

Vem vet vad som händer i framtiden:)
Men du L...vi kanske skulle träffas först, eller vad säger du?
Sen kan vi välja hus:))
Och skaffa en massa katter:))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards