Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Jobbig väntan...

Av Sirpa - 8 juni 2015 23:18

Nu har Måndagen också passerat och nya veckan är igång.

Inte ett ord från Nettbuss.
Att vänta såhär tycker jag är jobbigt.

Nu har jag ju fullt upp förstås så det går ju ingen nöd på mig så.
Men jag vill veta!
Vill de ha mig eller inte?!

Jag vill så det värker:)
Komma igång med det nya...

Dagen har rullat på med körningar som varit ganska intensiva.
Började med busshaveri på första turen, i Kungsör, mitt i en korsning.
Den ville inte, vad jag än gjorde så tvärvägrade den starta.

Så knöligt att bli stående så.
Bilister irriterade då de måste välja en annan väg och vissa blev ståendes tills jag vinkade fram dem...bussen stod med varningsblinkerserna på.
Jag hade ju knappast parkerat där, mitt i korsningen, mitt i svängen.

Människor är vanddjur och blir helt ställda ibland när det inte går i deras invanda mönster.
Då måste vi hjälpa dem vidare.

Fick ut en annan buss och fortsatte med den till Eskilstuna, 25 minuter försenad.
Avgick 15 minuter sen från Eskilstuna och kom åter till Kungsör när bärgaren drog iväg med den havererade bussen.

Det ser så eländigt ut när en stor buss hänger som en trasa på bärgaren och dras iväg mot sin vilja.
Ser ut som bussen skäms över den ovärdiga behandlingen.

Jaja:) jag vet!
Men tänk nu på att allt har liv i min värld:)Även bussar...

Körde ikapp min försening till Köping, sedan var det frid och fröjd.

Det är bara att köra på så gott det går, ingen ide att stressa upp sig, det blir inget bättre av.
Som förare mår man bara dåligt av det.
Lugnt och samlat och förklara för kunderna vad som hänt.
Vi får ju inte köra över hastighetsbegränsningarna ändå.
Oftast löser sig förseningen vartefter ändå.

Vi måste också ha förståelse för kunden.
Alla har ju ett mål med sin resa och tider att passa.
Klart det väcker irritation att få vänta först i ovisshet och sedan komma senare fram.

Nu väntar jag på besked.

Nettbuss...nu går jag och lägger mig så hör av er imorgon.
Snälla:)
Så jag får nåt besked.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards