Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Trött och jätteglad :)

Av Sirpa - 11 juni 2015 01:01

Denna dag började med en rivstart, ett glädjefnatt och sedan har det bara öst på i samma tecken hela dagen.

Efter beskedet att jag börjar på Nettbuss 11/7 så var det många samtal som behövde ringas.
Mina döttrar, mamma och självklart bästa vännen som satt och rattade en av de härliga bussar jag skall jobba med sedan:) om en månad.

Vi pratade om helgen och om jag kan påbörja min utbildning på allvar då, åka med på hans körningar och även köra.
Så får det bli:)
Väntar bara in pappren från Nettbuss så allt blir klart så långt.

Lade sedan ut mitt glädjebesked på Facebook och det har öst in grattishälsningar och tjoanden, hela dagen och kvällen.
Jättekul!

Hade svårt att varva ner hemma och vila innan mitt kvällsjobb, så jag åkte en timme tidigare till depån.
Det blev ju bra för chefen var på plats och jag fyllde i min uppsägning av heltidstjänsten och begäran om att gå på timme.

Vi pratade en stund och han försökte få mig att tänka om och stanna.
Det lyckades inte.

Började dagens körning med att åka till Västerås:) såg en av "mina" lila godingar på Centralen.
Därefter en tur till Skinnskatteberg innan matrast.
Städade och skurade bussen innan jag lade mig och slöade i soffan.
Prata med vänner på Messenger.

Därefter en sista tur till Västerås.
Återigen en av godingarna på Centralen och J som körde kom fram till mig och önskade mig välkommen.
Jättekul att prata en stund.
Hon var klar för dagen och skulle till depån för tank, tvätt, städ, toatömning och påfyllning vätskor.

Vi fick en jättebra kontakt på en gång.
Har bara hälsat lite på facebook hittills.Vi är nog speciella tjejer som söker till dessa körningar och kommer då överens väldigt bra.
Härligt med nya kollegor och vänner.

Åkte hemåt mot Köping.
Rullade i garage vid midnatt.
Larmade på och åkte hem i den svala natten.

Imorgon kommer jag att få ett gäng banankartonger från bästa vännen.
Så kan jag packa vidare.
Jag har nu framför mig en hel del att göra.
Med nytt jobb, flytt och semestern borta då jag börjar nytt.
Får se till att ha några kortare ledigheter så jag kommer iväg till Öland någonting.

Midsommar skall jag dit iallafall.
Nu ska jag sova, nöjd och belåten, jättetrött och lycklig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards