Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Lägger puzzel

Av Sirpa - 11 juni 2015 11:51

När jag nu vet att den 11/7 börjar jag köra för Nettbuss.
Bus4you :) Västerås-Arlanda-Örebro.
Så är det en hel del som förändras i mitt liv, i samband med detta.

Tanken som lever inom mig nu och även min dotters familj i Surahammar, är att jag skall flytta till dem.
Gärna att jag redan bor där när min anställning börjar.
Får så mycket närmare till mitt arbete.

Samlar banankartonger i mängd nu, för de är bäst att packa i och bära.
Stapla och förvara.

Hämtade 3 stycken från Coop här i Kungsör och det får räcka därifrån.
De som jag talat med verkar så besvärade över min önskan så det får vara.Vill inte störa dem.

Kommer att få ett 10 tal från min bästis som han kommer med till jobbet idag:)
Härligt!
Då är det bara att packa på.

Får tänka till vad jag kommer att behöva i "mitt" rum i dotterns hus.
Vet ju inte hur länge jag blir att boa där innan jag hittar något.

Ska ta in min säng och en del av soffan in på rummet.
En hylla finns, garderob och en byrå tar jag dit också.
Sedan får resten lagras i deras förråd.

Om en vecka sticker Titti och jag efter jobbet till Öland.Till vår älskade husvagn som bara står och väntar på oss.
Ska bli underbart att komma bort ett tag, så mycket som jag jobbat sedan jag åkte därifrån.
Stannar tre nätter i vagnen.

Fira Midsommar, umgås med vänner, träna, sola och bada.
Idissla allt som har hänt.

Sedan hem och ge järnet med flytt och jobba den tid jag har kvar på heltidstjänsten på VL.
Träna in nya jobbet.
Säkert skall det måttas uniform.

Det vore skoj att få träffa de som har hand om oss på Bus4you.
Första gänget som började var ner till Göteborg och fick all info och utbildning där.
Nettbuss finns därnere.
Sedan åkte de linjerna innan allt körde igång 18/5.

Det blir lite andra förutsättningar för mig.

Mycket surrar i mitt huvud:)
Det trivs jag med, lägga livspussel.
Alla val är mina egna och det känns bra.

Var ut på powerwalk 6 km idag i vackra Kungsör, nere vid vattnet.
Kvällsjobb väntar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards