Direktlänk till inlägg 15 juni 2015

Söndag med lila skimmer :)

Av Sirpa - 15 juni 2015 14:30

Vaknade på natten till Söndagen av oväsen ute på gatan.
Hade svårt att somna om då min hjärna spann igång med Lördagens härliga körningar.

Somnade om så småningom.
Gick upp 4, ordentligt trött, men piggnade på efter dusch och kaffekopp.
På med min låneskjorta som är alldeles för stor, men ändå skön och snygg.
Slipsen på plats.

Åkte hemifrån straxt efter 5.
Plockade med kollegan och bästa vännen K i Köping.
Vi for glatt pratande mot Västerås.
Vägen över Kolbäck, då E18 är stängd pga broreparation.

Regnig och lite kyligare morgon så K hade med en kofta jag fick låna.
Kortärmad skjorta lite för kallt.

Vi gjorde säkerhetskontroll på vår buss, kolla så allt var ok.

Jag intog förarplatsen direkt.
Startade från Centralstationen 6.30
Körde mot Arlanda med en helt annan säkerhet än igår :)
Kände mig mera hemma i bussen idag.

Lugnt och stillsamt på Arlanda då det var Söndag.
Köpte oss kaffe och god Croissant med ost och skinka.
Smakade himmelskt då vi inget ätit ännu.

Avgick från Arlanda och kom till Västerås med ett förnöjsamt leende på läpparna.
Allt flöt på som det skulle och jag trivdes vid ratten.
Kunde prova lite alternativ körning.
ECO läge där bussen går smidigt och miljövänligt.
Vanlig körläge med farthållare som också gjorde körningen behaglig och lugn.

Innan nästa avgång tog vi oss kaffe på Centralen, att ta med.
Inga kunder denna vända.

Jag tänkte mig inte för att ha nog med rast i Västerås så efter Bålsta sa färdskrivaren ifrån och vi fick lov att byta förare.
K körde dit och åter Västerås.

På vår rast passade vi på att vara ute lite, köpte glass och njöt av att det slutat regna.
Bussen fick vara helt stilla så vilotiden blev rätt.

Tog en bild i Lördags med tre av våra lila skönheter på rad vid Västerås Centralstation.
Såg mäktigt ut!
Så himla snygga bussar!

Älskar just den lila nyans som pryder våra godingar.

Bus4you.

Nettbuss, där har ni verkligen lyckats.
Vi väcker uppmärksamhet vart vi än kommer.
Vi förare får nyfikna frågor och våra Gäster är så tacksamma och glada över den fantastiska miljö de får tillbringa sin resa i.
Bussens mjukhet och stolarnas komfort.
Det stora benutrymmet och luften i bussen.

Vi får ständigt beröm för vår körning och löften om att de hädanefter väljer att resa med oss.
Konkurrenterna har inte en chans.
Så himla kul!!

Sista vändan till Arlanda tog jag själv hand om betalningen.Scannade koder och körde betalkortsterminalen.
Gick jättebra:)

Körde så stolt och glad igen mot Arlanda.Bussen vid detta lag så bekant.
Fick beröm för min körning igen:)
Jag bara log och mådde som en prinsessa.
Kort paus innan hemfärd.

Kollegan passade på att ta många bilder på mig och även liten filmsnutt som minne från min första träningshelg för Nettbuss.

Filmsnutten lade han ut på Facebook för att visa en glädjestrålande ny chaffis på Bus4you.

Han fick köra hem då jag var ganska mör vid det laget, med allt det nya och en helg som jag skulle haft ledigt egentligen, men valde att sätta in mig i mitt nya arbete istället.

Dagen var ett enda lila skimmer med min härliga vän och kollega i denna supersköna buss.
Med 450 hästkrafter som smeksamt stryker längs ryggraden vid gaspådrag.
Mjukt men ändå kraftfullt!

Vilka bussar!
Jag är kär...

Vi fick förarbyte vid Centralen och när vi rullade till depån hade vi lagt en arbetsdag på över 10 timmar bakom oss.
En lång dag fylld av glädje och ny kunskap.

Släppte av min älskade vän hemma hos sig innan jag åkte och handlade på Maxi.
Fortfarande med Nettbuss skjorta och slips som jag bar med stolthet.

Vilken dag, vilken helg:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards