Direktlänk till inlägg 20 juni 2015

Överlåter husvagnen....

Av Sirpa - 20 juni 2015 19:19

Då jag inte kommer att vara någonting i mitt paradis mera denna sommar, har jag överlåtit allt till min yngsta dotter.
Hon har sett till att vänner till henne får komma hit till denna underbara ö.
Bo i min husvagn och njuta av en skön semester här på Kyrketorp.

Jag har nu plockat undan i husvagnen så det finns skåp för förvaring av mat och kläder.
Komprimerade mitt till några få skåp.

Mina saker kommer min äldsta dotter att använda, då hon och mitt minsta barnbarn kommer hit en vecka.
Skönt att familjen får glädje av mitt härliga sommarboende.

Hoppet ligger hos mig att jag får möjlighet till en eller ett par veckors ledighet i September.
Måste hursomhelst hit innan den sista September och plocka ihop, köra hem vagnen.
Täcka trägolvet för att ha fint golv nästa säsong.
Den får ligga kvar på sin plats.

Kändes riktigt tufft i hjärtat nu när jag plockade här ....att jag måste lämna detta och jobba hela sommaren.

Vet att det känns bra när jag kommer hem då jag gjort valet själv att byta arbetsplats, mitt i sommaren.
Min Augustisemester försvann i och med mitt beslut.

Nu är det fint här.
Bilen står lastad och klar för imorgon.
Tänker sticka iväg tidigt så jag kan ta det lugnt och kanske slippa den hemska rusningen från ön.

Så ikväll gäller sova tidigt.
Lika bra det då jag inte vill något mera här.Har ställt in mig mentalt att lämna ön.
Skall bara diska, tömma toan och fylla lite vatten i tanken innan min dotter får båda nycklarna till husvagnen.

Efter det har jag inte tillgång hit förrän allt står tomt igen.
Första familjen anländer om en dryg vecka.

Hoppas de alla tycker om mitt fina boende och trivs här.
Att de får ha fint väder, sköna bad och massor med skoj.
Min husvagn är en fridens boning så de borde få det bra här.

Livet förändras och det är bara att inrätta mig efter det :)
Bra initiativ av min dotter.

Själv åker jag hem och fortsätter packa inför min flytt till Surahammar.
Jobba mina sista 14 arbetsdagar på mitt gamla jobb.

Inhandla ny uniform under veckan.
Kommer göra det i Västerås.

Kommer även att träna in det sista på nya jobbet innan jag börjar köra i skarpt läge 11/7.
Min vän K har en del kvar att nöta in i mitt huvud innan dess.

Sedan kommer jag att passa familjens hus medans de tillbringar sin semester här på Kyrketorp.
Ville katt behöver Titti och mig där i huset.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards