Direktlänk till inlägg 29 juni 2015

Vaknade till fågelsång :)

Av Sirpa - 29 juni 2015 06:56

Vilken känsla!
Att få sova ostört hela natten och vakna till fågelsång och vindens sus i träden.

Inga dumdrande bilar eller annat oljud.
Så skönt:)
Kändes i mitt huvud redan denna första morgon, att jag fått vila ordentligt.

Båda katterna kom och önskade godmorgon:)
Eller kanske det var ....vi vill ha frukost!
Jag vet inte vilket:)
Vi gick ner och båda fick sin Sheba och jag bryggde på första kaffet för dagen.

Ville och Titti gick ut efter sin frukost.
Ville stack iväg på sina äventyr.
Hans område måste ju självklart hållas rent från inkräktare.

Titti tog sig en liten runda på tomten och kom sedan tillbaka för att mysa med mig vid morgonkaffet.

Första tvättmaskinen för dagen är laddad.Så skönt att tvätta upp det jag hade utan att behöva boka tid och dela maskin med främlingar.

Vad jag än köper för att bo i sedan så vill jag ha en egen tvättmaskin.

Min kropp var jättearg på mig igår.
Helgen blev ju ganska kämpig för den.
Först Fredagens och Lördagens knappa sömn.
Lördagens nya arbete med all den anspänning det medgav.
Sedan full fart på Söndagen med att lasta bilen full, packa massor i lägenheten.
Lasta ur här och iordningställa mina kläder och annat som måste upp/fram för att jag skall kunna bo och verka i vardagen.

När kvällen kom och familjen var borta härifrån så kände jag mig ensam och nästan ledsen.
Magen värkte och var svullen som en ballong.
Nacke och axlar sprängvärkte och huvudet hjärnan hotade med att komma ut genom öronen.

Tidigare på dan när vi satt och fikade, innan familjen skulle åka, började jag plötsligt blöda näsblod.
Mitt i en kaffeslurk...
Det var min dotter som märkte det.
En liten varningsklocka att det kan vara dags att dra i handbromsen en stund och bara vara i det som är.

Nu är jag ju här och lyan i Kungsör måste ju inte tömmas än på länge.
Jag kan landa i lugnet och jobba de sista dagarna i Köping.

Tänkte ta någon dag till och åka med min vän på en av hans arbetspass för att verkligen nöta in det sista med nya biljettavscanningen.
Kände att jag inte riktigt var hemma med det när jag körde själv.

Likaså lära mig busstvätten så jag behärskar det innan det är dags att börja på full tid på Nettbuss.

Så fram till 11/7 behöver jag egentligen bara ägna mig åt den biten i jobbet som ligger framför mig.
Köping är ren rutin och där betar jag av dag för dag.
9 arbetsdagar kvar.

Sedan har jag det här härliga huset att ta hand om och det känns bara som ett nöje.
Dottern har tomatplantor överallt och mängder med andra växter som kräver sin omvårdnad.
Sådant älskar jag och blir bara en avkoppling och en glädje för mig.

Känns så bra att kunna ge familjen deras välbehövda semester och ta hand om deras älskade hem som jag nu själv, tillfälligt bor i.

Söker hela tiden objekt som kan vara intressanta för mig att titta på.
Hus i första hand och får jag inte tag i något så får det bli bostadsrätt på markplan.
Gäller att jag har is i magen och väntar.
Inte rusar in i första bästa,bara för att.

Jag har ju tre månader att betala hyra för lyan i Kungsör och det måste jag ju ta.Såvida de inte släpper in en ny hyresgäst tidigare.
Hoppas på det förstås.

Nu sitter jag i sängen och tittar ut över träden bortanför grannarnas hus.
Ska ta mig en Powerwalk för att ruska loss det som gör ont i kroppen.
Känner hur händerna smärtar och nacken är stel.
Vill få bort det innan det är dags att åka till Köping och jobbet efter lunch.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards