Alla inlägg under juni 2015

Av Sirpa - 24 juni 2015 04:04

Jag har alltid haft väldigt svårt att få tag i snygga skor.
Då min längd är 1.75 så innebär det att mina fötter också är långa och kräver storlek 41.

Att få tag in snygga skor i den storleken är ganska hopplöst.
Det blir oftast någonting utan klack och modell "kanot"

Igår gick jag in med dottern på två skoaffärer på Erikslund.
Jag ville hitta ett par snygga, bekväma till min nya uniform.

Den är ett kapitel för sig :) nya uniformen!
Kommer att ta bilder och skriva om den senare.
Nu gäller skor.

Hittade ganska snart ett par sandalaktiga med klack som genast satt bra.
Köpte dessa med stor glädje:)

Sedan styrde vi in på ett ställe till.
Jag sade att det blir sista butiken för idag, då vi var trötta och ville hem.

Hittade efter en stund ett par lite glittriga skor med hög klack och remmar.
Blev blixtförälskad i dem:)

Så snygga!
Även på mina stora fötter.

Min dotter bar fram ett annat par också som hon ville att jag skulle prova.

De satt som gjorda för mig!
Glädjen visste inte sina gränser när jag vandrade ut med en kasse med två par skor till.
Se själv vilka skönheter:)

Dom satt som gjutna på mina fötter och nu är mina vältränade ben verkligen synliga.

Det kommer bli en hel del klänning i sommar:)

Likaså snyggt på jobbet med de första paret.

Vilken skörd:)
Tre par på samma dag!

Av Sirpa - 22 juni 2015 19:34

Det är sällan jag går omkring och är irriterad.
Tycker att det bara suger energi som behövs till viktigare saker i livet.

Denna dag blev en sån där dag då jag till sist tappade tålamodet.

Bussar som krånglade (sånt händer så det var lugnt, men irriterande )

Kunder som tittade förnärmat på mig när jag påtalade att deras biljetter var typ 4-6 timmar gamla.

....måste jag betala? Kom frågan.
Ehhh....JA det måste du.

Jösses!

En kund ville att jag skulle vänta på hans brorsa som han ringde efter...bara 5 minuter...Ehhh... NEJ, jag väntar inte.

Taxiverksamhet?!!

Ungdomar som propsade på att skolkorten gällde på sommarlovet.
Diskussion och väntan på att pengar skulle föras över till deras konto.

En "riktigt obehaglig" närgången herre av modell äldre, fimpstinkande och läskig i blicken, roade sig med att sitta på nyfikenplatsen och dreggla så jag till sist sade åt honom att sluta glo på mig...
Det rann över!!
Kände att jag inte är något objekt för snuskiga gubbar där jag sitter och sköter mitt arbete.
En kvinna i slips var väl häftigt i hans värld men för den skull behöver han inte bete sig som skit.
Jag är en människa som sköter mitt arbete med att köra buss.
Satt inte och vek ut mig där vid ratten.

Gahh...

Jag var något förbannad!

Ännu mera diskussion om betalning av resa.
Förstår inte vad det tagit åt folk det senaste året.Verkar ha blivit en trend att det ska ifrågasättas ständigt om man måste betala på bussen.

Välgörenhet?!!

Vad händer ...jag är helt förbryllad!

Så jag jobbar på och väntar på att de dagar som är kvar skall gå.
Jag vill till min nästa arbetsplats.

Fick anställningspappren idag och de ligger påskrivna för att lämnas över till cheferna på Onsdagens möte.

Av Sirpa - 21 juni 2015 20:46

Tidigt imorse väckte Titti katt mig i vår husvagn på Öland.
Hon ville ut i förtältet, så det fick hon.
Tog på morgonkaffe och låg sedan kvar i sängen en stund innan det var dags att slutföra allt som behöver göras innan hemfärd.

Bestämde mig redan igår för att åka tidigt för att slippa den värsta rusningen.
Skönt att bara rulla fram utan stress och andra " bråttomhjärnor" som riskerade sitt eget och andras liv med sin framfart

Tömde toan, rev upp bädden, plockade med allt som var kvar att ordna innan jag kunde lämna vagn och tält till kommande vänner åt min dotter.

Rullade iväg efter att ha kramat familjen.Mådde inte bra vill jag lova.
Skar i mitt hjärta att lämna mitt paradis på jorden och inte ha en aning om när jag kan komma tillbaka.

Jag har själv gjort det valet, i och med nya arbetet och jag vet att valet är rätt.
Känslan är bara så påtaglig när jag befinner mig vid mitt boende i mitt paradis.

Grät när jag rullade iväg.
Stannade först vid bageriet och köpte med färdkost.
Sedan var hjärtat tungt när Volvon rullade nedåt längs ön.

Hela sommarens planer har jag vält på ända för att börja på mitt nya arbete.
Ingen semester, en hel månads ledighet har jag lagt åt sidan för att få arbeta på ett ställe som jag är övertygad om att jag kommer trivas på.
Nettbuss. Bus4you

Tankade i Borgholm och gjorde ett toabesök på Klinta Camping i Köpingsvik innan jag sedan rullade vidare.
Var så tidigt iväg att trafiken flöt på bra.
Körde så uppåt i vårt avlånga land.
Pratade med min äldsta dotter i telefon en bra stund.
Milen rullade på och jag åt en av de goa mackorna jag köpt på Bageriet.
Kaffethermos med.

Rullade på så fint att jag knappt 6 immar senare landade hemma i Kungsör.
Bar in allt och packade upp.
Hemma igen och imorgon börjar arbetet.
Har 14 arbetsdagar kvar på VL och det kommer bli väldigt händelserika dagar med flytt och ännu mera övning på det nya jobbet med min vän K.

Han har tuff tid framför sig med att lära mig allt innan 11/7, men jag vet att det fixar sig.



Av Sirpa - 21 juni 2015 07:23

Jag väljer verkligen att gå mina egna vägar.
Trots påtryckningar från min omgivning och tillrättavisningar så kör jag mitt eget.

Mina val kanske inte alltid blir helt lyckade, men då styr jag i en annan och bättre riktning istället.

Bara för att man valt en väg så betyder det inte att den är för evigt.
Nytänk är kreativitet och jag tycker om när det rör sig i mitt liv.

Tror att jag skulle ha svårt och bara sätta mig till ro och knyppla i ett hörn.
Inget fel på knyppling :) inte så jag menar.Kanske provar det en dag när benen inte bär till något annat.

Vad jag menar är att jag vill leva och känna varje dag, att livet tillför mig någonting.
Glädje, njutning och utmaningar.

Jag är också beredd att satsa väldigt mycket när det är någonting jag vill, som jag bestämt mig för.

Ger mitt absolut yttersta innan jag ger upp.Vill verkligen vara säker innan jag släpper något.

Sedan att jag inte följer strömmen och gör som alla andra gör mig annorlunda.
I mångas ögon säkert lite galen :)
Då är jag hellre galen och glad än tråkig och sur.

Livet är här och nu.
Allt jag/du/vi gör är livet.
Varför ödsla tid på något som inget tillför när det finns så mycket mera som väntar bakom hörnet.

Jag gillar att vara udda!
Göra det jag vill även fast det ibland ger mig hicka när jag sätter mig ner och tänker till.

Mina beslut kan vara väldigt direkta och sedan kommer tankarna efteråt...blev det här så bra egentligen?!
Då gäller det att backa bandet till stunden då beslutet togs.
Hur tänkte jag där? Vad gjorde att jag tog detta steg.
Det räcker oftast så för att jag själv skall hinna ikapp i besluten.

Som exempel igår med mitg boende här på Öland.
Jag satsade hårt och mycket på att få ett trivsamt säsongsboende här.
Köpte möbler, fixade husvagnen, byggde golv i förtältet med hjälp av min dotter som slet som en gnu för min skull.
Satte upp nytt fint vindskydd osv...osv...

Sedan kommer jag inte att kunna vara här alls troligtvis.
Min dotter ordnade så vänner fick tillgång till detta och igår kändes det helt galet fel....
Jag skall ju vara här!
Det är mitt paradis...

Jag var jätteledsen och förtvivlad.
Pratade med min bästa vän som i sin tur fick lov att ta i på skarpen åt mig

Nu tänker du inte rationellt utan låter känslorna styra helt....var hans ord till mig som fick mig att landa i nuet igen.

Han hade ju helt rätt!
Jag hade själv valt att byta arbete, arbetsgivare och detta medförde att min semester försvann.
Jag valde att göra så själv för att kunna börja så snart som möjligt på Nettbuss.

Min vän sade också orden
Öland finns ju kvar!
Han har ju helt rätt...Öland försvinner inte bara för att jag inte kommer vara här i sommar.
Nästa år kommer en ny sommar och jag kan göra vad jag vill.

Dessutom skalm jag flytta under kommande vecka och kraften, tiden behövs till det.
Likaså att söka hus i Surahammar som jag vill ha i min framtid.

Så livet stannar inte bara för att planen med mitt paradis Öland inte blir av för min del.
Min njutning här försvann och den ger jag till min dotters vänner istället.
Gör dem glada och en härlig möjlighet till att vistas i mitt fina boende.Det kommer till nytta ändå.
Alla glada och nöjda!

Så visst kan man välja nya vägar och det innebär inte alltid att det går smärtfritt.
Det är en strävan i sig att vara så spontan som jag kan vara i vissa lägen.
Jag vill må bra, känna att jag lever.
Varje dag!
Ingen vet när detta jordiska är slut och jag vill ha gjort det som känns rätt för mig.
Så mycket jag bara själv mäktar med.

Det är tur att jag har människor som älskar mig i detta.
Som pallar med mina steg och förstår mig i detta tänk.

Se utanför ramen och våga ta steget.
Det är enda sättet att få veta.
Blir det fel...ja tänk om och välj en annan väg.
Det är inte värre än så.

Av Sirpa - 20 juni 2015 19:19

Då jag inte kommer att vara någonting i mitt paradis mera denna sommar, har jag överlåtit allt till min yngsta dotter.
Hon har sett till att vänner till henne får komma hit till denna underbara ö.
Bo i min husvagn och njuta av en skön semester här på Kyrketorp.

Jag har nu plockat undan i husvagnen så det finns skåp för förvaring av mat och kläder.
Komprimerade mitt till några få skåp.

Mina saker kommer min äldsta dotter att använda, då hon och mitt minsta barnbarn kommer hit en vecka.
Skönt att familjen får glädje av mitt härliga sommarboende.

Hoppet ligger hos mig att jag får möjlighet till en eller ett par veckors ledighet i September.
Måste hursomhelst hit innan den sista September och plocka ihop, köra hem vagnen.
Täcka trägolvet för att ha fint golv nästa säsong.
Den får ligga kvar på sin plats.

Kändes riktigt tufft i hjärtat nu när jag plockade här ....att jag måste lämna detta och jobba hela sommaren.

Vet att det känns bra när jag kommer hem då jag gjort valet själv att byta arbetsplats, mitt i sommaren.
Min Augustisemester försvann i och med mitt beslut.

Nu är det fint här.
Bilen står lastad och klar för imorgon.
Tänker sticka iväg tidigt så jag kan ta det lugnt och kanske slippa den hemska rusningen från ön.

Så ikväll gäller sova tidigt.
Lika bra det då jag inte vill något mera här.Har ställt in mig mentalt att lämna ön.
Skall bara diska, tömma toan och fylla lite vatten i tanken innan min dotter får båda nycklarna till husvagnen.

Efter det har jag inte tillgång hit förrän allt står tomt igen.
Första familjen anländer om en dryg vecka.

Hoppas de alla tycker om mitt fina boende och trivs här.
Att de får ha fint väder, sköna bad och massor med skoj.
Min husvagn är en fridens boning så de borde få det bra här.

Livet förändras och det är bara att inrätta mig efter det :)
Bra initiativ av min dotter.

Själv åker jag hem och fortsätter packa inför min flytt till Surahammar.
Jobba mina sista 14 arbetsdagar på mitt gamla jobb.

Inhandla ny uniform under veckan.
Kommer göra det i Västerås.

Kommer även att träna in det sista på nya jobbet innan jag börjar köra i skarpt läge 11/7.
Min vän K har en del kvar att nöta in i mitt huvud innan dess.

Sedan kommer jag att passa familjens hus medans de tillbringar sin semester här på Kyrketorp.
Ville katt behöver Titti och mig där i huset.

Av Sirpa - 20 juni 2015 15:02

Vaknade imorse och kände mig så konstig.Någon fattades hos mig och den känslan fick jag lov att göra någonting åt.

Bytte om efter morgonkaffet och gav mig ut i det stilla regnet, som inte vill ge med sig denna Midsommar.

Havet var så oerhört vackert.
Älskar denna strand, alla årstider jag är här och i alla väderlek.

Regnmolnen låg svarta och väntade vid horisonten, men det struntade jag i.
Hade bestämt mig för att gå minst en mil.Längs stranden i sanden.
Det småblåste över rygg och nacke så jag ökade på stegen för att få upp värmen i kroppen.

Gick där och lät tankarna vandra fritt i hjärnan.Låta känslorna komma fram på ytan och sorterade i dem.
Det är så skönt att bara gå steg efter steg, i ett tempo som känns i hela kroppen.

Förbi Böda Sand och vidare Lyckesand.Förbi det också :) vidare till det partiet av stranden där vackra stenar börjar dyka upp i sanden.

Sökte hjärtformade stenar och det hann bli 4 stycken innan jag efter 7 km bestämde mig för att vända.
Hjärnan hade då sorterat klart i både känslor och beslut.

Blev genomblöt av en rejäl regnskur.
Det bekom mig inte.

Det var inte många själar ute och rörde på sig.
När jag började närma mig hemmastranden så kom kossorna i hagen nyfiket fram till stängslet.
Gick fram och pratade med dem.

Gick direkt till familjens husvagn och de skulle precis äta frukost.
Jag hälsade godmorgon, gick till mitt och bytte om till linne och bikiniunderdel
Traskade ner till havet igen och vadade ut en bra bit innan jag tog årets första bad.

Doppade mig några gånger till i det kalla vattnet innan uppgång och lite frukost med familjen.
Gick sedan hem igen till mitt.

Det blev 14 km PW och 18 000 steg :)
Kändes jättebra!
Rensade hjärnan och fick igång kroppen ordentligt.
Riktigt trött i benen efter badet...så lång bit att vada i vattnet.
Det sög bra efter powerwalken i sanden först.

Kommer att sakna detta men läget är ju som jag valt.
Att jobba hela sommaren på min nya arbetsplats.

Av Sirpa - 19 juni 2015 22:59

Vaknade sent på Midsommaraftons morgon.Sov jätteskönt inatt då det småregnade.
Smattrade så mysigt på husvagnstaket.

Så härlig känsla att vakna upp i mitt eget paradis på jorden.
Låg en stund i sängen och bara mådde gott.
Kände att jag genast, då jag landade här på ön, gick ner i varv och friden lade sig inombords.

Puttrade igång kaffebryggaren.
Låg sedan kvar i sängen och pratade med min bästa vän på messenger.
Han skulle jobba hela Midsommarafton.
Bloggade och svarade på hälsningar på Facebook.

Gick upp så småningom och traskade bort till servicehuset och vidare ner till stranden därifrån.
Grått och lite småkyligt.
Ändå så vackert.

Gick så vidare till familjens husvagn där de nyss vaknat.
De kom sent inatt till ön.
Deras färdväg kantades av trafikolyckor och otäckheter.

Midsommarhelgens trafik brukar vara hektisk och otäck.
Skönt att få hit familjen välbehållen.
Känner en tacksamhet över det.

Vi åt frukost tillsammans.
Deras förtält är nu lagad så vi satte igång och plocka ihop den.
Vänner till familjen anlände.

När tältet var uppe gick jag över till mitt och åt lite lunch och vilade.
Mådde lite tjyvens, väldigt trött.
Det regnade hela tiden.
Efter vilan var det dags för Midsommarstången och dans kring den.
Regnet strilade ner och det var kyligt.

Jag hade på min midsommarklänning och den var regnvåt, likaså sandalerna.
Gick åter till husvagnens värme och vilade vidare.
Somnade en timme.
Jätteskönt.Hörde hur grannarna stojade och skrattade.
Tryggt och trivsamt.

Vaknade så och plockade ihop min medhavda mat till Midsommarbordet.
Gick över till familjens vagn och tält.
Vi bar dit mitt bord tidigare så vi dukade upp en härlig måltid.
Grillat med allehanda tillbehör.

Till efterrätt en härlig Midsommartårta.

Satt sedan och pratade till långt in på kvällen.
Barnen lekte och busade.
Härlig gemenskap med vänner och familj.

Vårt älskade Öland.

Av Sirpa - 19 juni 2015 08:49

Här i mitt paradis på Öland.

Jobbade min dag igår Torsdag.
Fick byta tjänst med en söt kollega för att komma iväg tidigare än tänkt.
Skulle jobbat till 22.10 och sedan åkt ner hit till husvagnen.
Fick sluta 16.00 istället.

Tack kära S för att du förbarmade dig över mig.

Hård trafik på vägen ner och stundtals var jag riktigt rädd, trots att jag är yrkesförare.
Vissa människor far fram som galningar.
Över spärrlinjer och varningar...

Resan tog en timme extra pga all trafik.
Väl på ön lugnade det ner sig och jag landade vid husvagnen vid 22.30 tiden inatt.

Titti själaglad över att komma hit.
Nu väntar tältresning för min dotter och familjen, där jag skall hjälpa till

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards